Har inte varit på IVI Valencia men på IVI Barcelona och IVI alicante. Kliniken i Barcelona kändes opersonlig och där fick vi inte den hjälp eller service vi ville ha. Man betalar trots allt en hel del och då vill man ha klara besked. Kommunikationen fungerade inte med vår kontaktperson och vi valde att förflytta oss till IVI Alicante efter två månader. Har bara gott att säga om IVI Alicante, bra service, proffsigt.
Se till att ta alla tester de kräver när ni är på plats. De kräver en hel del tester på dig och din man och det kan bli krångligt och dyrt att ta dessa i Sverige. Vi bad om det i Barcelona men de missade hälften av alla prov och fick istället jaga efter någon som ville göra det gör hemma.
Är gravid i v.22 efter första återföringen. Hör av dig om du har fler frågor.
Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-17 21:20:13 följande:
Hej,
Påbörjade en egen tråd och blev tipsad om denna, hoppas jag kan hänga på!
Jag och min sambo träffades för två år sedan, inga barn nån av oss. Vi är 43 och 44 år. Försökte bli gravida men inget hände så under förra året gjorde vi två ivf som tyvärr resulterade i missfall. Det första i v4 och det andra i v8. För att öka chanserna att få ett barn så har vi bestämt oss för äggdonation. Sverige är ju uteslutet pga ålder så vi har valt att åka till IVI Valencia. Har någon varit där? 21 februari ska vi på ett första besök. Spännande och nervöst! Hur har ni gjort med prover inför besök, har ni tagit de hemma eller på kliniken utomlands?
Jag är nervös inför hur jag kommer att må, främst psykiskt. Vid andra ivf:en mådde jag dåligt först av hormonerna före och sen av missfallet. Var sjukskriven.
Hoppas på tips och igenkänning från fler!