Lori skrev 2017-09-23 14:41:15 följande:
Jag har precis börjat sätta mig in i ÄD så det är säkert någon annan som kan svara mer utförligt, men den kliniken som jag varit mest kontakt med AVA i St Petersburg får man reda väldigt mycket om donatorn om du väljer deras premium-program. Bild på henne som barn samt medicinsk historik, närsynthet och sådana saker samt hennes föräldrars och morföräldrars medicinska historik och utbildning på mamma, pappa, syskon etc. Även beskrivet hur hennes genetiska barn ser ut ( de måste ha fött barn) med hårfärg, ögonfärg och när de började gå etc.
vad jag har förstått är Ryssland unika i Europa med att ha denna info, därför väljer många denna trots att de är dyra (dyrast?)
Om du vill ha en donator med helt öppen donator med namn och bild är det USA som gäller. En enorm marknad där är donatorn får bra betalt för att donera. Men så kostar det också runt 250 000 exkl. resa och uppehälle.
Tack snälla för ditt svar!
Jag tänker att jag får hänga i trådarna här på fl. Kanske händer det att min önskan om barn slår tanken på att barnet ev inte ser ut som jag. Jag vet att mycket handlar om miljö också, min son tar efter oss föräldrar i rörelsemönster etc.
Håller tummarna för dig att du får det du önskar!