• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Familj77
    UndrandeSökare skrev 2017-11-24 20:08:46 följande:

Familj77- Hur långt är vikariatet? Tror att om man jobbat i minst 20månader så kan man vara skyddad av LAS. Men facket vet allt sånt.

Hej

Vikariatet var "bara" på 3 månader. Jag började i Oktober.
    Vid anställningen frågade jag om och hur det kan bli en fortsättning och då sa hon att trivs vi med varandra så kan hon mycket väl tänka sig att förlänga till sommaren -18
    Mina kollegor och barngruppen-jobbar som barnskötare-trivs med mig och jag med dom. Vi är ett bra team och alla har hört av sig och undrar när jag kommer tillbara. Dom saknar mig....
    Nu vill chefen inte ha mig kvar.....
    Jag orkar inte strida för detta oxå, men visst, det känns ju för jävligt, på ren svenska.
  • Familj77
    Familj77 skrev 2017-11-26 18:51:20 följande:
    Hej

Vikariatet var "bara" på 3 månader. Jag började i Oktober.
    Vid anställningen frågade jag om och hur det kan bli en fortsättning och då sa hon att trivs vi med varandra så kan hon mycket väl tänka sig att förlänga till sommaren -18
    Mina kollegor och barngruppen-jobbar som barnskötare-trivs med mig och jag med dom. Vi är ett bra team och alla har hört av sig och undrar när jag kommer tillbara. Dom saknar mig....
    Nu vill chefen inte ha mig kvar.....
    Jag orkar inte strida för detta oxå, men visst, det känns ju för jävligt, på ren svenska.
    Hej

Tack för svar. Skönt att höra från andra om erfarenheter.
    Vi gjorde ju vårt första ÄD i Finland, Helsingfors. Får jag fråga vilken klinik det var?? Kanske varit på samma, osäker på om det finns fler.
    Hur upplevde du det mötet hos dom??

• Familj77

Vill gärna höra lite från er som som varit i Finland på Fertinova i Helsingfors och gjort ÄD. Hur var er upplevelse??
    Jag har varit hos min gynekolog idag för undersökning och samtal ang vårt senatse försök som inte lyckades. Vi pratade en del om vårt val av klinik och hon tyckte att vi skulle byta. Ville inte på något sätt övertala oss eller prata dåligt om Finland men hon hade lite tidigare erfarenheter från den kliniken.
    Vi hade ett jättebra samtal och hon ska hjälpa oss gå vidare med undersökningar för att kolla mer grundliogt vad det kan vara som gör att det inte funkar. Eftyer tre misslyckade försök (IVF och ÄD) vill hon gärna ge oss bättre förutsättningar för att lyckas.
    Hon tipsade om Ava och ytterligare en annan klinik.
    Någon som har erfarenhet??
    Tacksam för svar!

• UndrandeSökare

Familj77- Jag och min sambo gör dubbeldonation hos AvaRiga. Jättetrevlig klinik och lätt att få kontakt med, men de kan inget om immunproblem. Så har man immunproblem bör man ha immunsupporten nån annanstans ifrån samtidigt.

• Zwillinge86

Ni som gjort ÄD i Umeå, har de diskuterat att sätta in fler än ett ägg? Verkar som de bara återför 3-dagars embryon, eller? Något annat jag bör ta upp inför ET på fredag, typ om de erbjuder embryo-glue eller akupunktur vid insättning? Har ni annars nåt tips på akupunktör i Umeå?

• tant rosa
    Familj77 skrev 2017-11-28 19:49:59 följande:

Vill gärna höra lite från er som som varit i Finland på Fertinova i Helsingfors och gjort ÄD. Hur var er upplevelse??
    Jag har varit hos min gynekolog idag för undersökning och samtal ang vårt senatse försök som inte lyckades. Vi pratade en del om vårt val av klinik och hon tyckte att vi skulle byta. Ville inte på något sätt övertala oss eller prata dåligt om Finland men hon hade lite tidigare erfarenheter från den kliniken.
    Vi hade ett jättebra samtal och hon ska hjälpa oss gå vidare med undersökningar för att kolla mer grundliogt vad det kan vara som gör att det inte funkar. Eftyer tre misslyckade försök (IVF och ÄD) vill hon gärna ge oss bättre förutsättningar för att lyckas.
    Hon tipsade om Ava och ytterligare en annan klinik.
    Någon som har erfarenhet??
    Tacksam för svar!

Hej igen =) Vi var på Fertinova i Helsingfors. men som sagt så lyckades vi inte bli gravid där....med facit i hand så skulle jag inte välja den kliniken igen..Jag tycker att på Ava Peter gjorde dom verkligen grundliga undersökningar och ville göra allt dom kunde för att hjälpa mig att bli gravid, På fertinova va det inte alls några undersökninga o dyl
  • Familj77
    tant rosa skrev 2017-12-01 16:04:05 följande:
    Hej igen =) Vi var på Fertinova i Helsingfors. men som sagt så lyckades vi inte bli gravid där....med facit i hand så skulle jag inte välja den kliniken igen..Jag tycker att på Ava Peter gjorde dom verkligen grundliga undersökningar och ville göra allt dom kunde för att hjälpa mig att bli gravid, På fertinova va det inte alls några undersökninga o dyl
    Hej
    Tack för ditt svar och att du delar med dig av dina erfarenheter.
    Vi har samma uppfattning om Fertinova. Kännde oss inte alls "prioriterade" om du förstår hur jag menar. Korta och lite bristfälliga svar på mina frågor. Absolut inga undersökningar. Fick uppfattningen att det skulle gå fort och snabbt. Ibland så fick vi känslan av att vi var ivägen.
    Nu har vi valt att gå vidare för vårt sista försök....pengarna räcker inte längreGråter
    Vi stod mellan St Petersburg och Ava i Riga och vi valde Riga.
    Har fått en bra känsla på den först kontakten vi haft och hoppas att det stämmer. Blir nog i slutet av Januari, början på Februari.
    Just de, jag hade en fråga till dig, blir i ett PM framöverGlad

• Sjuttiosjuan
    Familj77 skrev 2017-12-02 11:41:43 följande:

Hej

Vi har samma uppfattning om Fertinova. Kännde oss inte alls "prioriterade" om du förstår hur jag menar. Korta och lite bristfälliga svar på mina frågor. Absolut inga undersökningar. Fick uppfattningen att det skulle gå fort och snabbt. Ibland så fick vi känslan av att vi var ivägen.

Nu har vi valt att gå vidare för vårt sista försök....pengarna räcker inte längre

Har fått en bra känsla på den först kontakten vi haft och hoppas att det stämmer. Blir nog i slutet av Januari, början på Februari.

Just de, jag hade en fråga till dig, blir i ett PM framöver

Bra beslut att byta klinik tycker jag! Riga får ju fina lovord och resultat så nu måste det vara er tur!
  • tant rosa
    Familj77 skrev 2017-12-02 11:41:43 följande:
    Hej
    Nu har vi valt att gå vidare för vårt sista försök....pengarna räcker inte längreGråter
    Just de, jag hade en fråga till dig, blir i ett PM framöverGlad
    Skönt att ni bestämt er för vart ni ska vända er...bara det kan vara stressande och jobbigt!  Jag förstår precis det där med att pengarna inte räcker till!!  

• Zwillinge86

Av våra 19st befruktade ägg såg 16st fina vid ET, och vi fick tillbaks 2st. 4 dagar senare gick det att frysa 4st blastocyster. Tycker att det känns lite, att 10st gick bort när samtliga ägg befruktades och alla såg fina ut dag 2. Borde inte fler ha klarat sig fram till frysen då? Vad har ni för erfarenheter? Vi har aldrig fått till frysen tidigare, men då har det också sett sämre ut redan från början.

Svar på tråden Äggdonation 2017