Familj77 skrev 2017-11-23 03:27:25 följande:
Mitt i natten....
Kan inte sova
Vi har valt samma klinik i Finland.
Kan man verkligen få en garanti på att det blir en graviditet efter ÄD?? Hur kan en klinik lova det??
Låter ju för bra för att vara sant.
Efter alla år av kämpande, hopp och förtvivlan i en enda soppa, vet jag inte om jag vågar tro längreMen jag vill så gärna, känns ändå in i benmärgen. Vill och önskar!!
Hur upplevde ni kliniken i St Petersburg?? Proffsiga? Välkomnande? Fanns det en känsla av att "här bryr dom sig"?
Kram
St Petersburg var jättebra! Vi hade en fantastisk koordinator som svarade på mail dygnet runt, väl där var alla gulliga och hjälpsamma. Dom är väldigt duktiga och de flesta jag hört har blivit gravida, många vid första försöket och med massa fina embryon i frysen. Men det är lite dyrare där och lite bökigare eftersom man behöver visum men det var verkligen inte svårt att skaffa. Babygaranti kräver givetvis en del tester och undersökningar , man måste bli godkänd för den och det gäller både Reprofit och Ava. Reprofits babygaranti är mycket billigare, på Ava kostar den 250 000kr och tror i Tjeckien runt 100 000 (utan att veta exakt) men tycker definitivt du ska kolla upp det! Ava har inga köer heller, från att vi bestämde oss så tog det 2 mån tills jag var gravid. Kolla deras hemsida, dom har seninarium nästan varje månad i både Sthlm och Göteborg. Jättebra där man fick träffa doktorer och andra i samma situation.
Det kommer ordna sig men jag tror på nån form av garanti, tycker man ska få nåt till frysen när man väljer unga friska ägg!
Kram