• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2017-12-11 07:19:27 följande:

Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!

Tråkigt med urintestet, de kan ju visa fel.

Vi får hoppas på hcgblodprovet istället.

Vilken ruvardag är du på idag?
  • lill111

Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!

Så galet trist!! Lider med dig - har du inga symptom? Varm kraaam
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 07:54:07 följande:

Kan ni tänka er dubbeldonation?

Vi kan tänka oss allt bara vår son får ett syskon.. men självklart hoppas vi ju på mannens sperma... alka säger ju att de ska funka med icsi....dock pratade Riga om imsi för vår del, men de ansåg dr d inte var nödvändigt..,
  • Sjuttiosjuan

Håller alla tummar!!! Vilken ruvardag är du på? Och visst fick ni till frysen?

Hoppas hoppas hoppas!
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-11 08:13:35 följande:

Vi kan tänka oss allt bara vår son får ett syskon.. men självklart hoppas vi ju på mannens sperma... alka säger ju att de ska funka med icsi....dock pratade Riga om imsi för vår del, men de ansåg dr d inte var nödvändigt..,

Hur många procent omogna spermier hade mannen?

Imsi är en nyare metod än icsi, och nu har nu ju testat icsi och det gav inget vidare bra resultat. Så jag tror inte det är nån bra plan att göra samma sak igen. Mitt förslag är att ni testar med imsi eller spermadonation nästa gång ifall ni vill göra fler försök.

Men självklart kan det ju vara bra med en second opinion.
  • Zwillinge86
    lill111 skrev 2017-12-11 08:11:30 följande:

Så galet trist!! Lider med dig - har du inga symptom? Varm kraaam

Njaaa, har väl spänt/dramat till i livmodern när jag gjort en hastig rörelse vid några tillfällen, samt att det kliat lite i brösten ett par gånger, men thats it. Har inte haft några blödningar denna gång heller. Hade ET 1/12 så jag antar att jag är på ruvdag 11.
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 07:30:36 följande:

Embryodonation och dubbeldonation är samma sak.

Däremot är embryadoption nåt annat. Då kan det handla om att man får köpa embryon av andra par som blivit över och de inte längre behöver.

Japp, men principen är väl detsamma ?

Tack för svar guld värt..

Jag är oerhört sugen på en hysto via penny - dock är jag orolig om den retar upp immunförsvaret ytterligare tänker på mig som har högt tnf a? En ny hysto kanske bara gör kroppen än mer irriterad - förra året efter hysto hos dr d blev jag rejält sjuk ..

Alka dessa beslut och val..
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 08:46:40 följande:

Imsi är en nyare metod än icsi, och nu har nu ju testat icsi och det gav inget vidare bra resultat. Så jag tror inte det är nån bra plan att göra samma sak igen. Mitt förslag är att ni testar med imsi eller spermadonation nästa gång ifall ni vill göra fler försök.

Precis tusen tack Riga använder ju imsi som metod .. kanske kör äd via dem nästa gång visst går ni där?

Garanterar de ett visst antal bladtocyster?
  • Zwillinge86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-11 08:16:41 följande:

Håller alla tummar!!! Vilken ruvardag är du på? Och visst fick ni till frysen?

Hoppas hoppas hoppas!

Tack, usch, var verkligen inte beredd på att det skulle kännas så här hemskt. Har ändå intalat mig att det kanske inte funkar. Men vi har haft så mycket oflyt i vårt liv den senaste tiden att jag nog inte riktigt hunnit ta in konsekvenserna av ett ev misslyckat försök. Har liksom bara jämnt att det måste gå, det måste vara här oturen vänder. Särskilt ödesbestämt kändes det ju när ET inföll exakt samma dag som med sonen. Efter 3 års helvete kändes det som att vi nu kunde få knyta ihop säcken och cirkeln slutas. Men just nu känns det bara som att eländet fortsätter att förfölja oss.....

Men vi fick mkt riktigt 4st blastocyster till frysen.
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 08:46:40 följande:

Han hade en mkt hög andel kommer inte ihåg riktigt men över 50%...
Svar på tråden Äggdonation 2017