• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • lill111

Hej igen! Jag har sett en del får pregnylstöd

En spruta innan fet och två strax efter...

Är det någon här som har erfarenhet av det eller sköljning med hcg i livmodern innan transfer?

• Zwillinge86
    Asil76 skrev 2017-12-13 08:43:12 följande:

Jag har också fått neg på stickan. :( tänkte ta blodprov via werlabs, visst hade du gjort detsamma? Hur för man? Köper ett prov och går till närmsta tests tältet bara? Behöver man inte boka nån tid? Deras hemsida är inte helt fantastisk på att förklara hur det går till...

Jag beklagar verkligen! Önskar jag kunde säga nåt som gör det lättare, men jag är inte den mest positiva själv just nu. Det stämmer, du går in på alla tester och scrollar ner till hcg, lägg i varukorgen och använd rabattkod LCHF så blir det lite billigare. Tror du får välja provtagningsställe enligt lista/karta och Sen betalar du och får en bekräftelse på mail. Minns inte om remissen finns på provtagningsstället inom ett dygn eller om det är tidigare. De allra flesta av deras samarbetsställen har dropp-in, men dubbelkolla det ställe där du bor. Annars är det bara att gå dit och uppge ditt personnummer så hämtar de remissen elektroniskt. Sen kommer provsvaret i werlabs journal (du skapar ett inlogg) oftast inom ett dygn. Du får ett sms när svaret kommit. Ta hand om dig!
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2017-12-13 08:43:12 följande:

Jag har också fått neg på stickan. :( tänkte ta blodprov via werlabs, visst hade du gjort detsamma? Hur för man? Köper ett prov och går till närmsta tests tältet bara? Behöver man inte boka nån tid? Deras hemsida är inte helt fantastisk på att förklara hur det går till...

Jag beklagar ditt minus.

För att ta prover hos Werlabs gör så här:

Gå in på www.werlabs.se, kolla under provtagningsorter om de finns i din närhet.

Sen väljer du graviditetstest i deras lista över prover.

Man betalar sen via hemsidan. Sen nästa vardag går du till labbet du valde och tar provet.

Vissa labb har tidsbokning, men de flesta har inte det.

Sen efter du tagit blodprovet så kommer du att få ett sms när provsvaren är färdiga.

Du loggar in på deras hemsida och läser provsvaren direkt på skärmen. Jättesmidigt !

Om du använder rabattkoden LCHF så blir det billigare hos Werlabs !
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 10:17:53 följande:
    Jag beklagar ditt minus.

För att ta prover hos Werlabs gör så här:

Gå in på www.werlabs.se, kolla under provtagningsorter om de finns i din närhet.

Sen väljer du graviditetstest i deras lista över prover.

Man betalar sen via hemsidan. Sen nästa vardag går du till labbet du valde och tar provet.

Vissa labb har tidsbokning, men de flesta har inte det.

Sen efter du tagit blodprovet så kommer du att få ett sms när provsvaren är färdiga.

Du loggar in på deras hemsida och läser provsvaren direkt på skärmen. Jättesmidigt !

Om du använder rabattkoden LCHF så blir det billigare hos Werlabs !
    Tack! Nu har jag köpt prov och kollat provtagningsställe. Tack för all hjälp.
  • Asil76
    Zwillinge86 skrev 2017-12-13 09:25:08 följande:
    Jag beklagar verkligen! Önskar jag kunde säga nåt som gör det lättare, men jag är inte den mest positiva själv just nu. Det stämmer, du går in på alla tester och scrollar ner till hcg, lägg i varukorgen och använd rabattkod LCHF så blir det lite billigare. Tror du får välja provtagningsställe enligt lista/karta och Sen betalar du och får en bekräftelse på mail. Minns inte om remissen finns på provtagningsstället inom ett dygn eller om det är tidigare. De allra flesta av deras samarbetsställen har dropp-in, men dubbelkolla det ställe där du bor. Annars är det bara att gå dit och uppge ditt personnummer så hämtar de remissen elektroniskt. Sen kommer provsvaret i werlabs journal (du skapar ett inlogg) oftast inom ett dygn. Du får ett sms när svaret kommit. Ta hand om dig!
    Tack! Ja jag är så trött på det här.. Det är nästan så att jag inte orkar bry mig längre. tron på att det nån gång ska funka har liksom försvunnit. Nu är i alla fall blodprov beställt.
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2017-12-13 08:30:29 följande:

Oj, det var verkligen billigt! Jag och sambon får sätta oss och diskutera hur vi ska gå vidare..

lill111 skrev 2017-12-13 08:38:53 följande:

Jaaa...det vore toppen jag har med letat efter den klinik solkattan gick på, men hittar ej... nu gjorde de EA...eller vad det heter....tack

Ja, det stämmer att det var Embryoadoption Solkattan gjorde dvs både donerade spermier och donerade ägg som var redan tillverkade och frysta som blastos.

Kolla gärna upp Gennet om ni är intresserade.

lill111-Jag visste inte att du hade letat efter Solkattans klinik, hade jag vetat att du letade hade du fått veta tidigare. Jag hade kontakt med henne under tiden hon försökte få barn. Så det var då hon berättade detta för mig. Hon tog samtidig immunsupport via Dr D. Han hade erbjudit henne donation hos honom men han var alltför dyr på det sa Solkattan till mig. Så därför valde de Gennet istället. De åkte tåg till Prag eftersom de hade med sig hennes förste son som har autism och inte kan flyga. Så det finns alternativa ressätt om ni vill resa till Tjeckien.
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 10:34:42 följande:

Ja, det stämmer att det var Embryoadoption Solkattan gjorde dvs både donerade spermier och donerade ägg som var redan tillverkade och frysta som blastos.

Kolla gärna upp Gennet om ni är intresserade.

lill111-Jag visste inte att du hade letat efter Solkattans klinik, hade jag vetat att du letade hade du fått veta tidigare. Jag hade kontakt med henne under tiden hon försökte få barn. Så det var då hon berättade detta för mig. Hon tog samtidig immunsupport via Dr D. Han hade erbjudit henne donation hos honom men han var alltför dyr på det sa Solkattan till mig. Så därför valde de Gennet istället. De åkte tåg till Prag eftersom de hade med sig hennes förste son som har autism och inte kan flyga. Så det finns alternativa ressätt om ni vill resa till Tjeckien.

Ja- letade som en tok, gick även in på hennes blogg men hittade inte klinikens namn...

Ja, jag har ju följt henne här lääänge så det var så kul när hon lyckades till slut!!

Jag läste där i hennes blogg att hon anv pregnyl nämligen och tror verkligen det kan vara bra, eller vad tror du? Tack snälla för hjälpen!
  • lill111

Är de bra på ava Riga ni som går där?

Vi fick ju stark rekommendation att göra picsi beh på mannens simmare eftersom han har så många omogna - och det är inte många kliniker som använder den metoden....

Några i Tjeckien har jag sett...

Ava Riga och ivf Riga erbjuder den beh med ...usch dessa svåra val, igen...

• lill111

Någon här som har erfarenhet av Klinik Ivf zlin i Tjeckien- de erbjuder picsi som metod...??

• smurfen 11
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 12:31:49 följande:

<1IE blev provsvaret så jag är inte gravid. Fan! Har fullt upp på jobbet och kommer nog inte kunna gå hem. Vill bara lägga mig ner och dö.

Jag lider med dig Zwillinge, ledsen det gick åt pipan:( Förstår det känns helt tröstlöst!
Svar på tråden Äggdonation 2017