• tant rosa

Äggdonation 2017

Hej!
    Jag har gjort äggdonation för tredje gången...vi gjorde våra första i Helsingfors, den här gången ( i Augusti) har vi gjort i Ryssland på ava peter. Vart gör ni eran behandling?

Har du några frågor så hojta till så får vi se om jag kan svara =)...eller bara prata om allt man går igenom så finns jag här =)
    Stort Lycka till!Hjärta

• tant rosa
    Lori skrev 2017-09-19 19:38:00 följande:

Tant Rosa - vad är ditt intryck av Ava Peter? Valde ni donator själva ( via bildregistret?) I så fall, var det lätt eller svårt att bestämma? Skulle uppskatta dina intryck och tips. Det lutar åt den kliniken för oss.

Mitt intryck av Ava Peter är bra...det går undan när man väl sätter fart...mycket prover och undersökningar( iaf på mig)
    Vi började med att välja donator själv för det ville vi. Men dom vi valde kunde inte på utsatt tid..så det vart jag lite besviken över när dom gör reklam för att deras donatorer är redo att donera när som helst!
    Sen när jag frågade om blodgrupp hade nån betydelse eftersom jag är A- så sa dom att jag lära välja en donator med rhs-  också mycket märkligt att dom inte sa det från början...hursomhelst så slutade det med att donatorteamet valde ut en åt oss...tyvärr va det en av donatorerna som jag inte ville ha...men vi funderade några dagar och tittade på bilden och kom fram till att vi ville ha henne ändå =)  Det var både svårt och lätt att bestämma igentligen...men när man inte får "tillgång" till dom man vill ha så blir det ju betydligt svårare!
    Lycka Till med erat val av klinik!
  • tant rosa
    Familj77 skrev 2017-11-23 03:27:25 följande:
    Mitt i natten....
    Kan inte sova
    Vi har valt samma klinik i Finland.
    Kan man verkligen få en garanti på att det blir en graviditet efter ÄD?? Hur kan en klinik lova det??
    Låter ju för bra för att vara sant.

Efter alla år av kämpande, hopp och förtvivlan i en enda soppa, vet jag inte om jag vågar tro längreGråterMen jag vill så gärna, känns ändå in i benmärgen. Vill och önskar!!
    Hur upplevde ni kliniken i St Petersburg?? Proffsiga? Välkomnande? Fanns det en känsla av att "här bryr dom sig"?

Kram
    Vi har också vart till St Petersburg - Ava peter för äggdonation och lyckades på första försöket och har många fina embyon i frysen, våra 2 första försök gjorde vi i Finland Helsingfors...där fick vi 3 st ägg vi kunde använda oss av, men som sagt där blev det inget, vi gjorde ett färsk och ett frysförsök...då satte vi tillbaka 2 st.
    Har du några frågor om Ava P så är det bara att fråga på =)
    Hjärta
  • tant rosa
    Familj77 skrev 2017-11-28 19:49:59 följande:

Vill gärna höra lite från er som som varit i Finland på Fertinova i Helsingfors och gjort ÄD. Hur var er upplevelse??
    Jag har varit hos min gynekolog idag för undersökning och samtal ang vårt senatse försök som inte lyckades. Vi pratade en del om vårt val av klinik och hon tyckte att vi skulle byta. Ville inte på något sätt övertala oss eller prata dåligt om Finland men hon hade lite tidigare erfarenheter från den kliniken.
    Vi hade ett jättebra samtal och hon ska hjälpa oss gå vidare med undersökningar för att kolla mer grundliogt vad det kan vara som gör att det inte funkar. Eftyer tre misslyckade försök (IVF och ÄD) vill hon gärna ge oss bättre förutsättningar för att lyckas.
    Hon tipsade om Ava och ytterligare en annan klinik.
    Någon som har erfarenhet??
    Tacksam för svar!

Hej igen =) Vi var på Fertinova i Helsingfors. men som sagt så lyckades vi inte bli gravid där....med facit i hand så skulle jag inte välja den kliniken igen..Jag tycker att på Ava Peter gjorde dom verkligen grundliga undersökningar och ville göra allt dom kunde för att hjälpa mig att bli gravid, På fertinova va det inte alls några undersökninga o dyl
  • tant rosa
    Familj77 skrev 2017-12-02 11:41:43 följande:
    Hej
    Tack för ditt svar och att du delar med dig av dina erfarenheter.
    Vi har samma uppfattning om Fertinova. Kännde oss inte alls "prioriterade" om du förstår hur jag menar. Korta och lite bristfälliga svar på mina frågor. Absolut inga undersökningar. Fick uppfattningen att det skulle gå fort och snabbt. Ibland så fick vi känslan av att vi var ivägen.
    Nu har vi valt att gå vidare för vårt sista försök....pengarna räcker inte längreGråter
    Vi stod mellan St Petersburg och Ava i Riga och vi valde Riga.
    Har fått en bra känsla på den först kontakten vi haft och hoppas att det stämmer. Blir nog i slutet av Januari, början på Februari.
    Just de, jag hade en fråga till dig, blir i ett PM framöverGlad
    Skönt att ni bestämt er för vart ni ska vända er...bara det kan vara stressande och jobbigt!  Jag förstår precis det där med att pengarna inte räcker till!!  

• tant rosa
    Kleo73 skrev 2018-02-20 01:54:15 följande:

Hej alla blivande och nuvarande mammor...

Jag hade äggdonation i fredags i Ava- Peter i Sankt Petersburg...älskar min lilla dotter redan nu...????????????????

Hej!  
    Jag har också vart till Ava Peter i St Petersburg och är i v 32 =)

Lycka Till{#emotions_dlg.flower}
  • tant rosa
    linanton skrev 2018-03-06 10:29:27 följande:

Hej! 

Vad fick er att välja just ava i st petersburg? 

Har börjat leta klinik och det verkar som att det finns fler ava kliniker runt om i världen?

och fick ni någon hjälp med kostnaderna? 

tacksam för svar.

Hej. Vi valde St Petersburg pga att dom hade en babygaranti( finns nog fler kliniker med babygaranti) och många bra resultat och att man kan få se bilder på donatorn(vilket inte är jätteviktigt i slutänden)
    Vi har stått för all kostnad själva.
Svar på tråden Äggdonation 2017