• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • AAMLB

Hoppar in här om det är okej :)? Plussat med massa olika tester men vågade inte tro på det fören CB digital visade orden GRAVID :P

BF 29 maj enligt kalender :)! Detta blir 3:e barnet men min och sambons första gemensamma :)

• marsen
    AAMLB skrev 2017-09-20 20:46:59 följande:

Hoppar in här om det är okej :)? Plussat med massa olika tester men vågade inte tro på det fören CB digital visade orden GRAVID :P

BF 29 maj enligt kalender :)! Detta blir 3:e barnet men min och sambons första gemensamma :)

Wii, då är vi i samma situation! :) Hur länge har ni varit tillsammans? :)
  • LakritsMatte

Hoppar in här med lite försiktighet! Plussade i söndags, BF 28/5, andra barnet. Har en son som är 10 1/2 månad och fick ett missfall i somras i v 9+6, så liite ängslig är jag allt.

Både denna gång och när jag var gravid i somras hade jag halsbränna en hel vecka innan jag plussade... så jag visste långt innan jag ens kunde testa att jag var gravid! Jag hade mycket halsbränna med första barnet också men inte så tidigt.

• mammamalin
    marsen skrev 2017-09-20 20:36:19 följande:

Hej!

Vill gärna vara med här! :)

Har BF 25 maj med mitt tredje barn, dock det första för min sambo. Shit, kändes konstigt att skriva "tredje barn". Haha, jag ska bli TREBARNSMAMMA!

Har en dotter som precis fyllt 5 och en son som precis blivit 4 :)

Nu är det också så här att jag pluggar och kommer ha BF precis i slutet av fjärde terminen (går jag inte över så får jag göra sista tentan under sommaren istället) och har då två terminer kvar. Sambon har redan universitetsutbildning och jobb så vi bestämde långt innan jag blev gravid att han skulle ta föräldraledigt första tiden. Vi kommer vara hemma allihopa från juni och till början på september då jag återgår till skolbänken och han blir hemma med lillknodden. Sambon ser verkligen fram emot det och jag känner att vår plan är genial för just vår familjesitation :)

Ska bli roligt att följas åt!

Grattis! :)

Även jag gravid med tredje, och läser också på universitet. Har också insett att bebisen kommer just i slutet av terminen, just i tentaperioden. Det får bli som det blir känner jag. Hinner man tenta så gör man, annars får man mer pluggtid ;) 

• marsen
    mammamalin skrev 2017-09-20 21:42:24 följande:

Grattis! :)

Även jag gravid med tredje, och läser också på universitet. Har också insett att bebisen kommer just i slutet av terminen, just i tentaperioden. Det får bli som det blir känner jag. Hinner man tenta så gör man, annars får man mer pluggtid ;) 

Åh, vad läser du? :)

Ja men precis, att göra en tenta under sommaren behöver ju inte vara negativt :)

Ska du göra studieuppehåll sen?
  • marsen
    Edalia skrev 2017-09-09 14:32:18 följande:

Grattis till alla här inne ? hur har ni det med syskonen,

Vilka åldrar ?

Någon mer som har småbarn som redan när man precis plussat bestämt att det ligger en bebis i mammas mage? Haha

Min fyraåring tog på min magen och sa här i växer det en lilla syster till oss ... Inte alls creepy timing.

Sjukt! Samma dag när jag hade plussat och hämtade barnen på dagis på eftermiddagen hade min fyraåriga son målat en jättefin bild med mig, sambon, han själv och storasyster. Så i min mage hade han målat en liten gubbe och fröken hade skrivit dit "bebis". Och han säger när jag ser den " titta mamma, du har en bebis i magen". Det var riktigt creepy faktiskt! Ska bli roligt att berätta det för honom när han blir äldre :D
  • mammamalin
    marsen skrev 2017-09-20 21:48:46 följande:
    Åh, vad läser du? :)

Ja men precis, att göra en tenta under sommaren behöver ju inte vara negativt :)

Ska du göra studieuppehåll sen?
    Jag läser till förskollärare :) du då?

Nä precis, tror inte alls det skulle var negativt.

Jag tänker såhär rent spontant att jag ska försöka plugga vidare. Jag läser på distans så borde ändå gå. Sen tänker jag att min sambo får ta över efter ett halvår eller nåt :) Och om jag fortsätter plugga så får ju de stora barnen vara på förskolan heltid.. Värt ett försök iaf :D
  • Charlieellerså
    marsen skrev 2017-09-20 21:54:15 följande:

Sjukt! Samma dag när jag hade plussat och hämtade barnen på dagis på eftermiddagen hade min fyraåriga son målat en jättefin bild med mig, sambon, han själv och storasyster. Så i min mage hade han målat en liten gubbe och fröken hade skrivit dit "bebis". Och han säger när jag ser den " titta mamma, du har en bebis i magen". Det var riktigt creepy faktiskt! Ska bli roligt att berätta det för honom när han blir äldre :D

Även här så äldste sonen helt plötsligt att "mamma har en bäbis i magen" . Våra grannar var här så mitt omedelbara svar blev " men , det har jag väl inte alls"! Vi hade inte pratat om det med dem överhuvudtaget och är ju i v 7 nu och har ingen mage. De små kan dom <3
  • marsen
    mammamalin skrev 2017-09-20 22:20:45 följande:

Jag läser till förskollärare :) du då?

Nä precis, tror inte alls det skulle var negativt.

Jag tänker såhär rent spontant att jag ska försöka plugga vidare. Jag läser på distans så borde ändå gå. Sen tänker jag att min sambo får ta över efter ett halvår eller nåt :) Och om jag fortsätter plugga så får ju de stora barnen vara på förskolan heltid.. Värt ett försök iaf :D

Okej! :) Jag läser till sjuksköterska.

Ahaa, ja men då kan det ju funka! Får hoppas på en lagomt snäll bebis! :D
  • AAMLB
    marsen skrev 2017-09-20 20:53:24 följande:

Wii, då är vi i samma situation! :) Hur länge har ni varit tillsammans? :)

Är inne på 5:e året :)! ska bli fantastiskt med en liten igen ! :D

Pluggar på högskola till lärare så mina tankar snurrar lite runt om jag kommer orka plugga första tiden efter bebisen är född eller om jag helt enkelt ska ta uppehåll :)
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL