• Wuuaau

Vi som vill plussa i september

En tråd för oss som vill plussa i september!

Nu blir det sjunde försöket för vår del. Det är hjärtskärande varje gång mensen kommer men det är väl bara att hoppa på bebis-fabriks-tåget igen. Hur många är med mig? När har ni äl alt. BIM?

Äl 5/9

BIM 19/9

• Svar på tråden Vi som vill plussa i september
  • Ildus
    vill2017 skrev 2017-09-12 11:11:46 följande:

Jag är ny här och hoppar in hos er med BIM 18/9!

Hade utslag på ÄL-sticka 2/9 men har en cykel på 35 dagar. Detta är vårt sjunde försök så jag känner mig deppig och har svårt att tänka på annat. Har följt lite trådar här och känner att det kunde vara skönt att prata med lite tjejer istället för enbart sambon som säkert tycker att jag nojar för mycket.

Välkommen :) samma känner jag! Bollar gärna tankar och obefintliga syntomer. Jag hade äl 30/8 och har bim imorgon 13/9. Dock brukar jag ha en 28 dager cykel.
  • Ildus
    Katten95 skrev 2017-09-12 11:12:36 följande:

Råkade testa imorse, bim -3 och de va negativt, har inga stora förhoppningar denna månad :(

Tråkigt att höra:( kramar
  • vill2017
    Ildus skrev 2017-09-12 11:15:21 följande:
    Välkommen :) samma känner jag! Bollar gärna tankar och obefintliga syntomer. Jag hade äl 30/8 och har bim imorgon 13/9. Dock brukar jag ha en 28 dager cykel.
    Tack :) Vad spännande! Har du lyckats hålla dig från gravtest?
  • becca90

Hej på er! :)

Jag är 26 år och min sambo 29. Vi har försökt i ca 9 månader utan någonting. Denna månaden tog jag bidrottninggele och rosenrot för att skynda på äl. Den kom med buller och bång (smärta och sekret) däremot fick jag aldrig pos äl test, kan ha gått fort så jah missade den. Hade molvärk och ömma bröst. 

Nu är jag väl på äl + 5-7 och har en känsla som jah aldrig haft förut. Molvärk konstant i länd och mage. Kan ju dock va för att jag åt pillren.

Bara vänta och se :) 

Någon som känner igen sig? 0

• Ildus
    vill2017 skrev 2017-09-12 11:19:50 följande:

Tack :) Vad spännande! Har du lyckats hålla dig från gravtest?

Gjorde ett i fredags morse men det va negativt. Skulle på middag och ville veta om jag kunde ta några glas vin eller inte... dock va det ju väldigt tidigt. MEN min magkänsla säger att det inte tagit sig. Oftast brukar den alltid stämma. Min första graviditet va inte planerad o min mens uteblev. Hade fått dålig hy men testade mig då bara för att kunna utesluta. Då va jag gravid.

Men alla dessa tankar för mig att få fantt....
  • Ildus
    Ildus skrev 2017-09-12 11:32:53 följande:

Gjorde ett i fredags morse men det va negativt. Skulle på middag och ville veta om jag kunde ta några glas vin eller inte... dock va det ju väldigt tidigt. MEN min magkänsla säger att det inte tagit sig. Oftast brukar den alltid stämma. Min första graviditet va inte planerad o min mens uteblev. Hade fått dålig hy men testade mig då bara för att kunna utesluta. Då va jag gravid.

Men alla dessa tankar för mig att få fantt....

Hej, roligt! Jag är 29år och sambon 26år. En dotter sen tidigare och är på vårt andra försök nu. Aldrig hörttalas om de du nämnde men kul om det funkar:) inga biverkningar? Är det piller eller hur tar man de?
  • Ildus

[quote=78009317][quote-nick]Ildus skrev 2017-09-12 11:45:05 följande:[/quote-nick]

Hej, roligt! Jag är 29år

• Ildus
    Ildus skrev 2017-09-12 11:45:05 följande:

Hej, roligt! Jag är 29år och sambon 26år. En dotter sen tidigare och är på vårt andra försök nu. Aldrig hörttalas om de du nämnde men kul om det funkar:) inga biverkningar? Är det piller eller hur tar man de?

becca90 skrev 2017-09-12 11:23:21 följande:

Hej på er! :)

Jag är 26 år och min sambo 29. Vi har försökt i ca 9 månader utan någonting. Denna månaden tog jag bidrottninggele och rosenrot för att skynda på äl. Den kom med buller och bång (smärta och sekret) däremot fick jag aldrig pos äl test, kan ha gått fort så jah missade den. Hade molvärk och ömma bröst. 

Nu är jag väl på äl + 5-7 och har en känsla som jah aldrig haft förut. Molvärk konstant i länd och mage. Kan ju dock va för att jag åt pillren.

Bara vänta och se :) 

Någon som känner igen sig? 0

t Hej, roligt! Jag är 29år och sambon 26år. En dotter sen tidigare och är på vårt andra försök nu. Aldrig hörttalas om de du nämnde men kul om det funkar:) inga biverkningar? Är det piller eller hur tar man de?
  • Wuuaau

Jag hoppar verkligen att det är en nidblödning men jag tror verkligen inte det.

Det känns verkligen som ett misslyckande varje gång, som att kroppen, som ska vara gjord för att reproducera, inte gör sitt jobb. Trodde aldrig att detta skulle bli så psykiskt påfrestande. Men jag får helt enkelt vänta och se om mensen kommer på riktigt.. återkommer. Annars blir det väl en ny tråd igen.

• FrökenLängtan

Hoppar in i tråden ????

Jag och min sambo har försökt sen i januari och det börjar bli väldigt frustrerande.. vi har nu i september börjat med ÄL tester (vilket vi inte gjorde innan då vi trodde det skulle vara enkelt att bli gravid haha..) så denna månad har vi prickat in rätt så vi får se ..

Nu är jag ca 5 dagar innan mensen och börjar få för mig att det skulle kunna vara något, dock är det kanske för tidigt att känna något redan? Jag känner ju efter så mycket eftersom jag verkligen hoppas och längtar.. har haft lite liknande mensvärk två dagar vilket jag inte brukar ha så tidigt. Upplevde någon av er som plussat tecken tidigt ? ????

Svar på tråden Vi som vill plussa i september