• Wuuaau

Vi som vill plussa i september

En tråd för oss som vill plussa i september!

Nu blir det sjunde försöket för vår del. Det är hjärtskärande varje gång mensen kommer men det är väl bara att hoppa på bebis-fabriks-tåget igen. Hur många är med mig? När har ni äl alt. BIM?

Äl 5/9

BIM 19/9

• Svar på tråden Vi som vill plussa i september
  • Charlieellerså
    FrökenLängtan skrev 2017-09-12 12:10:38 följande:

Hoppar in i tråden ????

Jag och min sambo har försökt sen i januari och det börjar bli väldigt frustrerande.. vi har nu i september börjat med ÄL tester (vilket vi inte gjorde innan då vi trodde det skulle vara enkelt att bli gravid haha..) så denna månad har vi prickat in rätt så vi får se ..

Nu är jag ca 5 dagar innan mensen och börjar få för mig att det skulle kunna vara något, dock är det kanske för tidigt att känna något redan? Jag känner ju efter så mycket eftersom jag verkligen hoppas och längtar.. har haft lite liknande mensvärk två dagar vilket jag inte brukar ha så tidigt. Upplevde någon av er som plussat tecken tidigt ? ????

Jag antecknade mina symptom från ägglossni gen och framåt. Hade molvärk från Äl+5, mådde illa från samtidigt, var jätteyr, trött och jättefrusen. Hade även ömma bröst ända från Äl ( det har dock varit olika varje graviditet) Plussade på Äl + 9 med testa tidigt och symptomen fortsätter. Mår dock mer illa nu. Håller tummarna för dig
  • Isathe
    vill2017 skrev 2017-09-12 14:24:12 följande:
    Hur får man reda på att man har PCO? Jag har under de senaste åren haft cykler på 30-36 dagar men min mens har inte hoppats över någon gång och jag har utslag på ÄL-stickor.
    Jag slutade med p-piller för många år sedan och fick aldrig någon mens, så då sökte jag hjälp. Konstaterades då att jag har PCO. Denna gång jag slutade med p-piller har jag iaf fått mensen varje månad.
  • vill2017
    Isathe skrev 2017-09-12 15:12:31 följande:
    Jag slutade med p-piller för många år sedan och fick aldrig någon mens, så då sökte jag hjälp. Konstaterades då att jag har PCO. Denna gång jag slutade med p-piller har jag iaf fått mensen varje månad.
    Jag förstår, så jobbigt :( Men skönt att fertilitetsutredningen snart ska börja. Jag tycker att det är så skönt att tänka att hjälpen finns att få och att alla som jobbar inom denna yrkeskategori troligtvis är så snälla och förstående. Jag håller tummarna för att din mens inte kommer på torsdag! :)
  • missgeting
    Isathe skrev 2017-09-12 13:34:02 följande:

Jag har också bim idag, är på äl+14 idag, brukar börja med bruna flytningar kvällen innan, men inget än så länge. Jag har haft cyklar upp på 31 dagar så senast torsdag borde mensen dyka upp.

Jag testade negativt på äl+11, alltså i lördags, så har inte jätte mkt förhoppningar kvar.

Jag har molvärk till och från, inget direkt illamående, lite spänningar i brösten till och från och samtidigt så känner man efter minsta symtom, jätte jobbigt!!

Blir det inget denna månad så börjar vi utredning 21/9, känns skönt. Har försökt sedan februari och jag har pco så därför ska vi förhoppningsvis få fler undersökningar då.

Då testade vi samma dag! Jag tappade hoppet redan då men så blir jag lite förvirrad av illamåendet. Illamåendet kan ju dock vara magproblem av något slag, har ätit lite svårsmält mat senaste dagarna.

Min cykel brukar vara mellan 30-33 dagar och nästan alltid 31- vilket jag är på idag! Är äl+15 för mig.

Har du bestämt dig för när du ska testa igen? Jag hade bestämt mig för torsdag, men tyckte nu precis att mina flytningar börjat bli lite beiga så det är troligare att mensen kommer innan dess.

Åh så bra att ni har utredningstid så snart efteråt i fall det inte skulle bli något denna månad.
  • Smiile
    vill2017 skrev 2017-09-12 11:11:46 följande:

Jag är ny här och hoppar in hos er med BIM 18/9!

Hade utslag på ÄL-sticka 2/9 men har en cykel på 35 dagar. Detta är vårt sjunde försök så jag känner mig deppig och har svårt att tänka på annat. Har följt lite trådar här och känner att det kunde vara skönt att prata med lite tjejer istället för enbart sambon som säkert tycker att jag nojar för mycket.

En till som har BIM den 18/9:) Välkommen! För mig är det andra riktiga försöket då jag har prickat in Äl-dagen med stickor. Med första barnet gick det på första försöket, men det sägs att det blir svårare med andra barnet. Tyvärr så verkar det stämma:( Jag vill så gärna testa mig, men har inga direkta symptom..lite molande värk på kvällarna men det kan lika mycket vara mensen som är på G.
    Hur känner du dig? Har du flera barn?
  • mysmammi
    vill2017 skrev 2017-09-12 12:24:27 följande:
    Jag håller tummarna för dig!
    Själv har jag gått och funderat över alla möjliga sorters symtom och har förmodligen bara ömma bröst för att jag klämt på dom så mycket. Tror inte heller att det gått för oss denna gången heller. Känns nästan pinsamt när man hoppas och tror att man har symtom och sen visar sig bara ha inbillat sig alltihop.
    Haha samma här tror inte mina bröst fött s¨å här mycket uppmärksamhet på år :D
  • Jooosen
    mysmammi skrev 2017-09-12 20:46:31 följande:

Haha samma här tror inte mina bröst fött s¨å här mycket uppmärksamhet på år :D

Känner igen mig!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • FruganD

ÄL+4 och riktigt starka långt ned till hö i magen, typ äggstock/äggledare.

Inbillar mig att det var det befruktade ägget som fäste ;)

• FrökenLängtan
    becca90 skrev 2017-09-12 12:58:10 följande:
    Vi har samma symptom! Jag har massa molvärk!! Bim 18/9
    Spännande! Hoppas för oss bådaGlad Om jag nu räknat rätt har även jag bim 18/9! upplever du fler symptom? Jag är ganska precis en vecka efter ÄL och fick idag (ursäktar i förväg för detaljer haha) stickningar i slämhinnan och även brunliknande blödning. Får ju förhoppningar om att det kan vara något men kanske hoppas för mycket, har inget barn sen innan så vet inte om det kan vara tecken på att nåt är på g..

Svar på tråden Vi som vill plussa i september