• Wuuaau

Vi som vill plussa i september

En tråd för oss som vill plussa i september!

Nu blir det sjunde försöket för vår del. Det är hjärtskärande varje gång mensen kommer men det är väl bara att hoppa på bebis-fabriks-tåget igen. Hur många är med mig? När har ni äl alt. BIM?

Äl 5/9

BIM 19/9

• Svar på tråden Vi som vill plussa i september
  • gröna L
    Isathe skrev 2017-09-13 08:15:49 följande:

Jaha, å där kom mensen idag....

Bara blicka framåt mot utredningen nästa vecka, hoppas bara vi får hjälp nu.

Lycka till alla som väntar på sitt plus

Åh så tråkigt. Hoppas ni får bra hjälp <3
  • vill2017
    gröna L skrev 2017-09-13 09:17:14 följande:
    Hej! Hur länge har ni försökt? Hoppas det här tagit sig!
    Vi har försökt sju gånger så vi börjar bli lite otåliga nu. Tror att den stressen även påverkar ganska mycket. Tack :) Vad snäll du är!
  • Hjärtat80

Hoppar in här! Bim om 1 vecka. Har varit sjukt trött sen i fredags. Nog för jag varit trött emellanåt men aldrig såhär.... Mensvärken har övergått till annan värk som känns mest när jag ligger ner. Brösten känns lite ömma men inget överdrivet. Har dock fått små kärl på vårtgårdarna och de tror jag inte funnits där förut. Har börjat svettas mer oxå. Jag brukar aldrig lukta svett men det gör jag nu. Kände idag även svettlukt från underlivet. Blää..... Min kropp skriker gravid men jag vågar inte hoppas för mkt. Mensen kommer säkert som vanligt.... :(

• missgeting
    Isathe skrev 2017-09-13 08:15:49 följande:

Jaha, å där kom mensen idag....

Bara blicka framåt mot utredningen nästa vecka, hoppas bara vi får hjälp nu.

Lycka till alla som väntar på sitt plus

Mensen kom även för mig idag! Så surt!

Lycka till på kommande utredningen!
  • FruganD
    gröna L skrev 2017-09-13 09:18:24 följande:

Åh så tråkigt. Hoppas ni får bra hjälp <3

Åå, spännande! Har du lyckats hålla dig från att testa?

Man tycker ju att jag borde veta hur det känns att vara tidigt gravid, då jag fött 4 barn men varit gravid 7 ggr. Men man glömmer så fort har jag insett..
  • Katten95

Hoppae ur tråden och in i nästa, även min kom idag på bim -2 :(

Lycka till alla som fortfarande väntar och grattis till er som lyckats! <3

• mysmammi

suck om jag inte är gravid denna månaden kommer det bli tufft. Försöker att inte känna efter symptom men har varit så mycket denna månaden att det varit svårt. Börjat gråta för de dummaste saker..tex slog jag i huvudet när jag lagade lunch..blev arg och irriterad av det och började sekunden efter gråta över att jag blev arg :P
    Konstiga flytningar, yrsel illamående ömma bröst och nu fick jag plötsligt halsbränna.  Jag har inte haft halsbränna sedan jag var gravid förra gången.
    5 dagar kvar tills bim. Kommer vara en lång vecka.

• Smiile
    vill2017 skrev 2017-09-13 08:45:40 följande:
    God morgon :)
    Jag är 29 och det är min sambo också och vi försöker få första barnet. Har alltid varit orolig över att jag ska ha svårt att få barn men trodde inte att det faktiskt skulle bli svårt. Är orolig :( Har som sagt en väldigt lång menscykel också 35-36 dagar så jag måste vänta extra länge varje månad..
    Tog ett gravtest (väldigt tidigt, jag vet) i morse men det visade såklart ingenting.
    Har haft ömma bröst ända sen ÄL 2/9 men idag har det försvunnit. Ingenting känns annorlunda mot föregående månad så jag tror tyvärr inte att det tagit sig denna gången heller.  
    Jag förstår att du kämpar på, även om du blir besviken varje månad mensen kommer. Själv hade jag jätte lätt med första barnet, men nu verkar det som att kroppen har svårare att bli gravid..men jag har inte försökt så pass länge heller jämfört med andra inlägg som man läser.
    Nu är jag på BIM -5 och är så sugen på att grav testa mig, men har inga direkta symptom som skulle tyda på att en graviditet är på G. Inga ömma bröst, konstiga flytningar, illamående osv. Jag känner lite molande värk och ländryggen har börjat ömma mer, men inget mer än så. Så jag börjar sakta ge upp för denna månad:( Förra månaden fick jag även mensen 3 dagar tidigare men då hade jag kraftiga värk och visste att det var mensen som skulle komma närsom.
    Få se hur jag mår imorgon, annars kommer jag ta testet bara för att kunna släppa det sen..
  • FrökenLängtan
    vill2017 skrev 2017-09-13 08:45:40 följande:

God morgon :)

Jag är 29 och det är min sambo också och vi försöker få första barnet. Har alltid varit orolig över att jag ska ha svårt att få barn men trodde inte att det faktiskt skulle bli svårt. Är orolig :( Har som sagt en väldigt lång menscykel också 35-36 dagar så jag måste vänta extra länge varje månad..

Tog ett gravtest (väldigt tidigt, jag vet) i morse men det visade såklart ingenting.

Har haft ömma bröst ända sen ÄL 2/9 men idag har det försvunnit. Ingenting känns annorlunda mot föregående månad så jag tror tyvärr inte att det tagit sig denna gången heller.  

Jag och min sambo har också bestämt oss för att försöka och naivt trodde jag att det skulle vara lätt men det var det ju verkligen inte, inne på nionde försöket nu... hur länge har ni försökt ? Håller tummarna för oss båda !
  • babyspenat

Alla ni som plussat, stort grattis!

Och ni som fått mensen, håller tummarna för er inför nästa månad!

Är inne på bim-4 nu. Ont i brösten sen ägglossning och väldigt godissugen varje dag ;) we'll see. Testar mig på bim-dagen (17:e) om inte mensen kommer tidigare :)

Svar på tråden Vi som vill plussa i september