vill2017 skrev 2017-09-13 08:45:40 följande:
God morgon :)
Jag är 29 och det är min sambo också och vi försöker få första barnet. Har alltid varit orolig över att jag ska ha svårt att få barn men trodde inte att det faktiskt skulle bli svårt. Är orolig :( Har som sagt en väldigt lång menscykel också 35-36 dagar så jag måste vänta extra länge varje månad..
Tog ett gravtest (väldigt tidigt, jag vet) i morse men det visade såklart ingenting.
Har haft ömma bröst ända sen ÄL 2/9 men idag har det försvunnit. Ingenting känns annorlunda mot föregående månad så jag tror tyvärr inte att det tagit sig denna gången heller.
Jag förstår att du kämpar på, även om du blir besviken varje månad mensen kommer. Själv hade jag jätte lätt med första barnet, men nu verkar det som att kroppen har svårare att bli gravid..men jag har inte försökt så pass länge heller jämfört med andra inlägg som man läser.
Nu är jag på BIM -5 och är så sugen på att grav testa mig, men har inga direkta symptom som skulle tyda på att en graviditet är på G. Inga ömma bröst, konstiga flytningar, illamående osv. Jag känner lite molande värk och ländryggen har börjat ömma mer, men inget mer än så. Så jag börjar sakta ge upp för denna månad:( Förra månaden fick jag även mensen 3 dagar tidigare men då hade jag kraftiga värk och visste att det var mensen som skulle komma närsom.
Få se hur jag mår imorgon, annars kommer jag ta testet bara för att kunna släppa det sen..