• vill2017

Vi som vill plussa i september

Smiile skrev 2017-09-11 20:46:01 följande:

Jag hade ÄL 4/9 och BIM den 18/9 så vi är rätt nära varandra! Dessvärre så vill jag inte hoppas för mycket, för jag har inga kraftiga känningar alls..lite molande värk på undre delen av magen och lite yrsel då och då, men inga direkt symptom. Det kan lika mycker vara att mensen är på ingång:( Köpte grav test med mig idag hem och vill så gärna testa mig, men jag ska försöka hålla ut iaf till ÄL+10 som du även har tänkt göra! Håller tummarna för oss:)

Jag är ny här och hoppar in hos er med BIM 18/9!

Hade utslag på ÄL-sticka 2/9 men har en cykel på 35 dagar. Detta är vårt sjunde försök så jag känner mig deppig och har svårt att tänka på annat. Har följt lite trådar här och känner att det kunde vara skönt att prata med lite tjejer istället för enbart sambon som säkert tycker att jag nojar för mycket.

• vill2017
    Ildus skrev 2017-09-12 11:15:21 följande:
    Välkommen :) samma känner jag! Bollar gärna tankar och obefintliga syntomer. Jag hade äl 30/8 och har bim imorgon 13/9. Dock brukar jag ha en 28 dager cykel.
    Tack :) Vad spännande! Har du lyckats hålla dig från gravtest?
  • vill2017
    Wuuaau skrev 2017-09-12 11:52:15 följande:

Jag hoppar verkligen att det är en nidblödning men jag tror verkligen inte det.

Det känns verkligen som ett misslyckande varje gång, som att kroppen, som ska vara gjord för att reproducera, inte gör sitt jobb. Trodde aldrig att detta skulle bli så psykiskt påfrestande. Men jag får helt enkelt vänta och se om mensen kommer på riktigt.. återkommer. Annars blir det väl en ny tråd igen.

Jag förstår precis hur du känner. Det känns också som att alla andra (familj och vänner) inte har haft några problem överhuvudtaget. Du kommer säkerligen inte vara ensam om att fortsätta i tråden för oktober i alla fall. Jag håller tummarna för att du haft en nidblödning!
  • vill2017
    Ildus skrev 2017-09-12 11:32:53 följande:
    Gjorde ett i fredags morse men det va negativt. Skulle på middag och ville veta om jag kunde ta några glas vin eller inte... dock va det ju väldigt tidigt. MEN min magkänsla säger att det inte tagit sig. Oftast brukar den alltid stämma. Min första graviditet va inte planerad o min mens uteblev. Hade fått dålig hy men testade mig då bara för att kunna utesluta. Då va jag gravid.

Men alla dessa tankar för mig att få fantt....
    Jag håller tummarna för dig!
    Själv har jag gått och funderat över alla möjliga sorters symtom och har förmodligen bara ömma bröst för att jag klämt på dom så mycket. Tror inte heller att det gått för oss denna gången heller. Känns nästan pinsamt när man hoppas och tror att man har symtom och sen visar sig bara ha inbillat sig alltihop.
  • vill2017
    Wuuaau skrev 2017-09-12 13:46:03 följande:
    Visst är det så, man hör av folk att de gick på första försöket och att det gick trots preventivmedel.. när har du BIM?

Jag tog ett gravtest precis nyss som var negativt iofs tidigt men jag tror tyvärr inte på nidblödning ändå.. allt känns helt hopplöst.
    Det är sjukt orättvist! Detta är som sagt sjunde försöket för oss med första barnet. Har 35 dagars menscykel också så det går ju extra lång tid varje månad :( Har BIM 18/9 men tror inte att det kommer hända något denna månad heller. Känner ingenting förutom normalt ömma bröst. Har aldrig ens fått ett plus på stickan så jag vet inte ens om jag överhuvudtaget kan bli gravid.
  • vill2017
    Isathe skrev 2017-09-12 13:34:02 följande:
    Jag har också bim idag, är på äl+14 idag, brukar börja med bruna flytningar kvällen innan, men inget än så länge. Jag har haft cyklar upp på 31 dagar så senast torsdag borde mensen dyka upp.
    Jag testade negativt på äl+11, alltså i lördags, så har inte jätte mkt förhoppningar kvar.

Jag har molvärk till och från, inget direkt illamående, lite spänningar i brösten till och från och samtidigt så känner man efter minsta symtom, jätte jobbigt!!

Blir det inget denna månad så börjar vi utredning 21/9, känns skönt. Har försökt sedan februari och jag har pco så därför ska vi förhoppningsvis få fler undersökningar då.
    Hur får man reda på att man har PCO? Jag har under de senaste åren haft cykler på 30-36 dagar men min mens har inte hoppats över någon gång och jag har utslag på ÄL-stickor.
  • vill2017
    Isathe skrev 2017-09-12 15:12:31 följande:
    Jag slutade med p-piller för många år sedan och fick aldrig någon mens, så då sökte jag hjälp. Konstaterades då att jag har PCO. Denna gång jag slutade med p-piller har jag iaf fått mensen varje månad.
    Jag förstår, så jobbigt :( Men skönt att fertilitetsutredningen snart ska börja. Jag tycker att det är så skönt att tänka att hjälpen finns att få och att alla som jobbar inom denna yrkeskategori troligtvis är så snälla och förstående. Jag håller tummarna för att din mens inte kommer på torsdag! :)
  • vill2017
    Smiile skrev 2017-09-12 18:17:33 följande:
    En till som har BIM den 18/9:) Välkommen! För mig är det andra riktiga försöket då jag har prickat in Äl-dagen med stickor. Med första barnet gick det på första försöket, men det sägs att det blir svårare med andra barnet. Tyvärr så verkar det stämma:( Jag vill så gärna testa mig, men har inga direkta symptom..lite molande värk på kvällarna men det kan lika mycket vara mensen som är på G.
    Hur känner du dig? Har du flera barn?
    God morgon :)
    Jag är 29 och det är min sambo också och vi försöker få första barnet. Har alltid varit orolig över att jag ska ha svårt att få barn men trodde inte att det faktiskt skulle bli svårt. Är orolig :( Har som sagt en väldigt lång menscykel också 35-36 dagar så jag måste vänta extra länge varje månad..
    Tog ett gravtest (väldigt tidigt, jag vet) i morse men det visade såklart ingenting.
    Har haft ömma bröst ända sen ÄL 2/9 men idag har det försvunnit. Ingenting känns annorlunda mot föregående månad så jag tror tyvärr inte att det tagit sig denna gången heller.  
  • vill2017
    gröna L skrev 2017-09-13 09:17:14 följande:
    Hej! Hur länge har ni försökt? Hoppas det här tagit sig!
    Vi har försökt sju gånger så vi börjar bli lite otåliga nu. Tror att den stressen även påverkar ganska mycket. Tack :) Vad snäll du är!
  • vill2017
    FrökenLängtan skrev 2017-09-13 17:28:47 följande:
    Jag och min sambo har också bestämt oss för att försöka och naivt trodde jag att det skulle vara lätt men det var det ju verkligen inte, inne på nionde försöket nu... hur länge har ni försökt ? Håller tummarna för oss båda !

Vi har försökt i 7 månader nu och denna månad har vi väl pratat mer allvarligt om att vi båda blir lite rädda att det inte ska gå. Ringde till min gyn och bara pratade allmänt om rädslan varpå jag får svaret att det snarare är normalt att behöva vänta i några månader och att ingenting hade sett konstigt ut när jag var där i juni. Det är ju bara 20-25% chans att det ska bli något som faktiskt fastnar varje månad. Men jag och sambon bestämde oss för att göra upp en lista över roliga saker vi får göra när mensen kommer så att det dåliga alltid kommer med någonting positivt :)

Denna månad ska vi ta in på hotell en natt. Om det inte händer något i oktober ska vi köpa playstation 4. Om det inte händer något i November ska vi åka till London etc.
    Har du några förslag på roliga saker att hitta på? :)

• vill2017
    Jooosen skrev 2017-09-14 09:21:41 följande:
    Vi har försökt sex månader men inte pratat allvarligt än om det.. men min oro är ju rätt stor ändå. Vad gulliga ni är som gjort en sån lista!!
    Tidigare har det mest varit jag som nojat och han som varit lugn och sagt att det kommer hända så småningom.. Min oro har smittats över på honom nu.. stackarn... Det var därför jag slängde in ett nytt playstation i listan haha!
  • vill2017
    Jooosen skrev 2017-09-14 10:05:07 följande:
    Haha stackarn :p... min kille har nog ingen noja än så länge. Är det första barnet? Var är du i cykeln just nu?
    Första barnet ja och vi började försöka i mars. Just nu är jag  BIM -4 så chansen finns ju fortfarande men det finns ingenting i min kropp som säger att det skulle lyckats denna gång. Inga spänningar eller kramper :(
  • vill2017
    FrökenLängtan skrev 2017-09-14 11:56:54 följande:
    Oj vilken fantastisk idé, den kommer jag ta vid! Då blir det inte lika tungt i de jobbiga :) ! Kommer också att kontakta gyn, kan ju inte skada att prata av sig lite.

Åh finns ju massor men gå på spa, lasergame är ju kul, eller kanske köpa något fint till hemmet som ni suktat efter (vi har ex pratat mycket om en fotölj) :)
    Vad trist att du fick din mens! :(
    Men kul att du gillade idén! Det kan ju vara vad som helst egentligen som man kan se fram emot menar jag. I december har vi satt Julafton såklart :) Eftersom man lägger så mycket pengar på andra har man kanske inte råd med någon ytterligare lyx för sig själv och bara julafton i sig räcker ju när den är så mysig och stämningsfull :)
    Vi har precis flyttat till ny lägenhet så saker till hemmet fungerar utmärkt! Bara man ger sig till tåls att vänta tills mensen kommit :)
  • vill2017
    babyspenat skrev 2017-09-14 15:00:23 följande:
    Vad härligt det lät med era planer! Tror det är sunt! Jag och min sambo har det liknande. Vi har mycket att se fram emot både inom snar framtid, men också om åtta månader då vi bland annat ska gå på konsert ;) finns så mycket kul att hitta på i väntan! Vi vill inte ta för givet att det händer något så vi planerar våra liv som vanligt <3 känns fint :) det händer när det händer. Får försöka tänka så, även om en såklart blir ledsen när väl mensdagen kommer. Min uppfattning är att det blir en kortare ledsen-stund om det finns mycket annat positivt i livet att vara tacksam för.

Bim-3 idag, hoppas!
    Jag håller tummarna för er!
    Jag sa igår till min sambo att jag saknar tiden innan vi bestämde oss för att försöka :( Men då känns det skönt att samtidigt planera in de roliga sakerna så att man inte glömmer bort att vara kära och lyckliga samtidigt :)
Svar på tråden Vi som vill plussa i september