Avbrutet samlag?
Använder oss av kondom idag, inget annat skydd!
Har kört utan kondom några ggr, han kommer dock inte i mig..
Är risken ändå stor att av bli gravid?
Använder oss av kondom idag, inget annat skydd!
Har kört utan kondom några ggr, han kommer dock inte i mig..
Är risken ändå stor att av bli gravid?
Att köra med avbrutet eller inte det viktiga är att man tar det på allvar ska man köra med avbrutet så får man dra ut INNAN det kommer.
För mig räckte det med avbrutet samlag EN gång för att bli gravid...
Avbrutet vid ägglossning är stor risk. Vilken dag hade du sex på? Gissar att du inte vet...
Jag har blivit gravid en gång trots avbrutet samlag och två gånger trots att vi använt kondom under hela samlaget (måste ha gått sönder utan att vi märkt det eller något). Har slutat i missfall och abort. Med andra ord är avbrutet samlag inte en säker metod. Vågar heller inte förlita mig på kondom fler gånger, även om jag inte gillar att ta hormoner. Men det är verkligen inte kul att bli gravid när man är ung och inte redo att skaffa barn, har varit väldigt jobbigt att gå igenom. Har p-stav nu.
Jag har levt ihop med samma man i snart 20 år. Har aldrig ätit p-piller utan helt förlitat oss på avbrutet samlag och säkra perioder. Två gånger under dessa år har vi velat ha barn och båda gångerna har vi lyckats på första försöket. Inga "olyckor" genom åren.
Så visst kan det funka
Jag har blivit gravid en gång trots avbrutet samlag
Jag har levt ihop med samma man i snart 20 år. Har aldrig ätit p-piller utan helt förlitat oss på avbrutet samlag och säkra perioder.
Men jag skulle vilja veta om alla de som blivit gravida höll på precis till mannen skulle komma....
Vi har kört avbrutet i ca 8år och jag har aldrig blivit gravid. Har kombinerat med säkra perioder men vid öl har vi kört avbrutet MEN mannen har dragit sig ur lååångt innan han kommit.
Vi har 3 barn och de blev till inom 3mån när vi väl planerade barn.
har använt metoden med två olika partners, i totalt nio år utan att bli gravid.
sen testade jag och min nuvarande med säkra perioder, trackade mens o äl i app, längtade efter ett fullbordat samlag efter alla dessa år.. vi hann bara med ett sprut o så vart jag gravid. lärdom = finns inga säkra perioder.
de goda nyheterna var att vi ändå vill ha barn tillsammans. men utan sprut, inget barn, så avbrutet bör vara en säker metod.
har använt metoden med två olika partners, i totalt nio år utan att bli gravid.
sen testade jag och min nuvarande med säkra perioder, trackade mens o äl i app, längtade efter ett fullbordat samlag efter alla dessa år.. vi hann bara med ett sprut o så vart jag gravid. lärdom = finns inga säkra perioder.
de goda nyheterna var att vi ändå vill ha barn tillsammans. men utan sprut, inget barn, så avbrutet bör vara en säker metod.
Jag har blivit gravid en gång trots avbrutet samlag