Inlägg från: Anonym (2x7) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2x7)

Avbrutet samlag?

har använt metoden med två olika partners, i totalt nio år utan att bli gravid.

sen testade jag och min nuvarande med säkra perioder, trackade mens o äl i app, längtade efter ett fullbordat samlag efter alla dessa år.. vi hann bara med ett sprut o så vart jag gravid. lärdom = finns inga säkra perioder.

de goda nyheterna var att vi ändå vill ha barn tillsammans. men utan sprut, inget barn, så avbrutet bör vara en säker metod.

• Anonym (2x7)
    Anonym (Nära) skrev 2017-08-16 22:44:25 följande:

Så du tog tempen varje dag och hade sex en grön/"säker" dag och blev ändå Gravid?

Har själv kört med p-dator nu i flera år och har sex de gröna dagarna och aldrig blivit gravid

nä, tempade inte. var inte så noggrann helt enkelt. det var på första "säkra" dagen efter ägglossning enligt mina egna uträkningar, baserad normalrytmen när allt e regelbundet, så det var säkert på pappret men ändå en chansning. hade inte hunnit sätta mig in i metoden säkra perioder helt enkelt... jag tror säkert att det finns säkra perioder, men kräver lite tid o arbete att helt säkert säkerställa dom :p
Svar på tråden Avbrutet samlag?