• Mamma till S

Avbrutet samlag?

Använder oss av kondom idag, inget annat skydd!

Har kört utan kondom några ggr, han kommer dock inte i mig..

Är risken ändå stor att av bli gravid?

• Svar på tråden Avbrutet samlag?
  • Anonym (Just saying)

Vill man absolut inte bli gravid ska man inte köra avbrutet heller. Att man känner sin kropp går inte alltid heller som man trott. Skiljde tydligen en vecka på min äl när jag "kände av att jag hafe" och när jag verkligen hade det. Dessutom sexade vi under en minut (och han kom inte) före vi satte kondomen på, blev gravid ändå! Så försatsen kan ha stor verkan, och din kropp kan ljuga mycket när du har äl.

• Anonym (2x7)
    Anonym (Nära) skrev 2017-08-16 22:44:25 följande:

Så du tog tempen varje dag och hade sex en grön/"säker" dag och blev ändå Gravid?

Har själv kört med p-dator nu i flera år och har sex de gröna dagarna och aldrig blivit gravid

nä, tempade inte. var inte så noggrann helt enkelt. det var på första "säkra" dagen efter ägglossning enligt mina egna uträkningar, baserad normalrytmen när allt e regelbundet, så det var säkert på pappret men ändå en chansning. hade inte hunnit sätta mig in i metoden säkra perioder helt enkelt... jag tror säkert att det finns säkra perioder, men kräver lite tid o arbete att helt säkert säkerställa dom :p
  • Smurre

Jag och min Sabo körde med säkra perioder ock avbrutet i över tre år och det fungerade jätte bra men vi hade några extra säkerhets dagar i början och slutet av dom ordinarie dagarna då jag inte kom i henne men hon hade sten koll på masen och tempen och kondom använde vi vid ÄL.

• Cl4udio

kör analt, den metoden har aldrig svikit mig o frun

• Anonym (Man)
    Smurre skrev 2017-08-16 00:22:40 följande:

Att köra med avbrutet eller inte det viktiga är att man tar det på allvar ska man köra med avbrutet så får man dra ut INNAN det kommer.
    Jag har själv använt mig av det väldigt mycket utan problem och vill hon att man ska fortsätta får man rulla på en kondom.
    Man kan ju inte säga förlåt att jag sprutade i dig du ville ju fortsätta....

När vi kör avbrutet drar jag mig ur i god tid och så hjälper min fru mig till orgasm med hand eller mun. Jag trodde först att jag skulle hålla på tills det gick och så snabbt dra mig ur innan jag sprutade. Men hon hade använt avbrutet med en tidigare pojkvän som hade varit noga med att dra sig ur i tid, så hon "lärde" mig hur jag skulle göra.
  • Mamma till S

Tack för alla svar! ????

Jag vet ju ATT det kan hända o då är det så men så länge det inte gör, ja det är bra det å!!

Det verkar ju vara lite blandat ändå men fler som klarar sig än att det faktiskt händer något. :)

• Anonym (H)
    Anonym (Just saying) skrev 2017-08-17 07:28:00 följande:
    Vill man absolut inte bli gravid ska man inte köra avbrutet heller. Att man känner sin kropp går inte alltid heller som man trott. Skiljde tydligen en vecka på min äl när jag "kände av att jag hafe" och när jag verkligen hade det. Dessutom sexade vi under en minut (och han kom inte) före vi satte kondomen på, blev gravid ändå! Så försatsen kan ha stor verkan, och din kropp kan ljuga mycket när du har äl.
    Absolut så
  • PeterGB3G
    Anonym (Just saying) skrev 2017-08-17 07:28:00 följande:

Du kan inte lite på att du känner när du har ägglossning. Räkna dagar från blödning.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Just saying)
    PeterGB3G skrev 2017-08-19 12:57:21 följande:

Du kan inte lite på att du känner när du har ägglossning. Räkna dagar från blödning.

Varför tror du att det skulle vara samma dag varje månad? Det är det ju absolut inte.
  • PeterGB3G
    Anonym (Just saying) skrev 2017-08-19 14:27:19 följande:
    Varför tror du att det skulle vara samma dag varje månad? Det är det ju absolut inte.
    Inte konstigt att du blev gravid. Bristande kunskaper i allmänhet och om din egna kropp i synnerhet.

americanpregnancy.org/app/uploads/2012/04/understanding-ovulations.jpg

Verkar finnas två kategorier personer i den här tråden, dom som inte har en aning om nåt och blir gravida. Sen dom som har lite koll och inte blir gravida.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Avbrutet samlag?