Inlägg från: Anonym (Just saying) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Just saying)

Avbrutet samlag?

Vill man absolut inte bli gravid ska man inte köra avbrutet heller. Att man känner sin kropp går inte alltid heller som man trott. Skiljde tydligen en vecka på min äl när jag "kände av att jag hafe" och när jag verkligen hade det. Dessutom sexade vi under en minut (och han kom inte) före vi satte kondomen på, blev gravid ändå! Så försatsen kan ha stor verkan, och din kropp kan ljuga mycket när du har äl.

• Anonym (Just saying)
    PeterGB3G skrev 2017-08-19 12:57:21 följande:

Du kan inte lite på att du känner när du har ägglossning. Räkna dagar från blödning.

Varför tror du att det skulle vara samma dag varje månad? Det är det ju absolut inte.
  • Anonym (Just saying)
    PeterGB3G skrev 2017-08-19 14:49:26 följande:

Inte konstigt att du blev gravid. Bristande kunskaper i allmänhet och om din egna kropp i synnerhet.

americanpregnancy.org/app/uploads/2012/04/understanding-ovulations.jpg

Verkar finnas två kategorier personer i den här tråden, dom som inte har en aning om nåt och blir gravida. Sen dom som har lite koll och inte blir gravida.

Kära Peter. När menar du då att exakta dagen när en kvinna får ägglossning om cykeln varierar mellan 26-40 dagar, kan du berätta?

Vi har ändå kunnat köra avbrutet i två år utan att bli gravida, med undantag nu i våras. Jag tror mera på min kropp än att räkna dagarna från senaste mens, det är nog bullshit men en varierande cykel.
Svar på tråden Avbrutet samlag?