Avbrutet samlag?
Använder oss av kondom idag, inget annat skydd!
Har kört utan kondom några ggr, han kommer dock inte i mig..
Är risken ändå stor att av bli gravid?
Använder oss av kondom idag, inget annat skydd!
Har kört utan kondom några ggr, han kommer dock inte i mig..
Är risken ändå stor att av bli gravid?
Hur stor är sannolikheten att göra en kvinna med barn om man tillämpar avbrutet samlag ett par gånger på en natt och kvinna är i sin mest fruktsamma period i månaden just då?
Att ha avbrutet samlag flera gånger under en natt där killen får utlösning är inte att rekommendera det blir alltid kvar några spermier i killen
Jag och min sambo körde med säkra perioder, och utom dem så skulle jag behålla behärskningen och dra mig ur. En dag in i den "säkra perioden", då jag fick släppa lös, så gav jag efter. En månad senare köpte jag ett gravtest, positivt.
Tror inte på tekniker som inte bygger på läkemedel.
20% blir gravid med avbrutet samlag.
Och som bekant är räcker det med EN enda spermie och den behöver inte komma med utlösning
Oj, detta är ju helt fantastiska nyheter. Hoppas att alla par som har svårt att få barn kan få ta del av denna statistik. För tydligen så ökar chansen lavinartat att bli gravid om killen drar ut innan han kommer.
Vid oskyddat samlag där killen kommer i tjejen så är chansen till graviditet bara en bråkdel av 20%.
Vi har inte använt några preventivmedel alls mer än kört med avbrutet i 17 år. Förutom under mensen så har vi sex alla dagar i veckan. Även under ägglossning. Under dessa 17 år har vi fått 3 barn som varit helt planerade till 100%. Alltså inte resultatet av avbrutna samlag.
Missförstå mig inte. Att köra med avbrutet samlag är absolut ingen säker metod och inget jag skulle rekommendera till andra. Men för oss skulle inte ett barn vara ovälkommet även när vi inte har planerat det, så vi har varit villiga att "chansa" genom att köra med avbrutna samlag. Och det har som sagt funkat till 100% för oss i 17 år. Och vi har kuk-i-fitta-sex nästan alla dagar i veckan.
En dag in i den "säkra perioden", då jag fick släppa lös, så gav jag efter.
Tror inte på tekniker som inte bygger på läkemedel.
Nja risken är väl inte jättestor. Vi har kört så i ca 3 år nu. Vid ägglossning också. Har inte blivit nåt.
Att köra med avbrutet eller inte det viktiga är att man tar det på allvar ska man köra med avbrutet så får man dra ut INNAN det kommer.
Jag har själv använt mig av det väldigt mycket utan problem och vill hon att man ska fortsätta får man rulla på en kondom.
Man kan ju inte säga förlåt att jag sprutade i dig du ville ju fortsätta....
Kört med avbrutet i 9 år utan misstag. Våra 3 barn har blivit till när vi aktivt försökt.
Tror det beror på om mannen har sperma i försatsen eller ej.
För mig räckte det med avbrutet samlag EN gång för att bli gravid...
(hade sex för första gången på nästan ett år då jag fått barn)
Självklart funkar det för vissa eftersom det finns en stor procent som INTE blir gravid.
Men fortfarande är avbrutet samlag det minst pålitliga preventivmedlet.