• Smurre

Avbrutet samlag?

Hej ja risken är naturligtvis större så killen måste verkligen avbryta innan ...
    Jag har själv praktiserat avbrutet samlag under flera år utan att det skett några "olyckor"
    Men jag var noga med att använda kondom om jag druckit.
    Kombinera det med säkra perioder då blir det mer säkert.

• Smurre

Att ha avbrutet samlag flera gånger under en natt där killen får utlösning är inte att rekommendera det blir alltid kvar några spermier i killen 

• Smurre

Att köra med avbrutet eller inte det viktiga är att man tar det på allvar ska man köra med avbrutet så får man dra ut INNAN det kommer.
    Jag har själv använt mig av det väldigt mycket utan problem och vill hon att man ska fortsätta får man rulla på en kondom.
    Man kan ju inte säga förlåt att jag sprutade i dig du ville ju fortsätta....

• Smurre
    PeterGB3G skrev 2017-08-16 19:46:02 följande:
    där har du risken.
    Anonym (ej säkert) skrev 2017-08-16 19:31:04 följande:

Jag har blivit gravid en gång trots avbrutet samlag

Tyvärr är det väl så att vad som defineras som "avbrutet" är upp till mannen. Kanske lite jobbigt att säga, "oj, jag sprutade", hellre ljuga lite och säga att man drog ut. Eller så vet inte alla män riktigt hur deras kropp fungerar. Jag har rätt bra koll på när sprutet kommer och drar ändå ut i god tid när det ska vara avbrutet. Att dra ut och direkt se sperman spruta är inte avbrutet för mig. Dra ut innan det sprutar, runka (själv eller låt henne) minst tio sekunder innan det sprutar. Annars får du räkna med risken.
    Samma här.

Helt klart man måste känna sin kropp och avbryta i tid.
    Om man använder det i hop med "säkra perioder" så gäller det att tjejen har koll på sin kropp också.
  • Smurre

Jag och min Sabo körde med säkra perioder ock avbrutet i över tre år och det fungerade jätte bra men vi hade några extra säkerhets dagar i början och slutet av dom ordinarie dagarna då jag inte kom i henne men hon hade sten koll på masen och tempen och kondom använde vi vid ÄL.

• Smurre
    PeterGB3G skrev 2017-08-19 14:49:26 följande:
    Inte konstigt att du blev gravid. Bristande kunskaper i allmänhet och om din egna kropp i synnerhet.

americanpregnancy.org/app/uploads/2012/04/understanding-ovulations.jpg

Verkar finnas två kategorier personer i den här tråden, dom som inte har en aning om nåt och blir gravida. Sen dom som har lite koll och inte blir gravida.
    Det är ju A och O att tjejen har koll på sin ÄL och mens det under lättar beräkningen av de säkra dagarna att föra dag bok ger ett jätte bra underlag 
  • Smurre

vid säkra perioder ar det tjejen som får ta seriöst på sin del av ansvaret och verkligen säga när det är säkert att komma i henne.
    dom dagarna det inte är säkert behöver man som kille inte utmana ödet utan dra ut i tid.
    Jag och min tjej kombinerade säkra perioder, avbrutet och ibland kondom det var hur bra som helst, Vi knullade alla dagar även när hon hade ÄL.
    Naturligtvis åkte kondomen på lite tidigare dom dagarna men hon sa alltid vilken typ av dag det var för henne så att jag visste . 

Svar på tråden Avbrutet samlag?