• PeterGB3G

Avbrutet samlag?

Mamma till S skrev 2017-08-13 23:38:46 följande:

Är risken ändå stor att av bli gravid?

Beror helt på när i månaden du är. Dag 12-16 är stor risk, störst på dag 14. (Dagar räknas från blödning som är dag 1)

Dag 1-7, 18-28 är mycket liten risk.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • PeterGB3G
    Anonym (HerrMan) skrev 2017-08-15 08:52:30 följande:

En dag in i den "säkra perioden", då jag fick släppa lös, så gav jag efter.

Tror inte på tekniker som inte bygger på läkemedel.

Vilken dag var det? Räkna med risk dag 12-18.
    Anonym (..) skrev 2017-08-15 09:57:57 följande:
     Och vi har kuk-i-fitta-sex nästan alla dagar i veckan.

Samma här, det funkar väldigt bra för oss med. Kondom på riskdagar om jag absolut vill spruta inne.
  • PeterGB3G
    Smurre skrev 2017-08-16 00:22:40 följande:

Att köra med avbrutet eller inte det viktiga är att man tar det på allvar ska man köra med avbrutet så får man dra ut INNAN det kommer.

Exakt. Avbrutet och dessutom i kombination med att räkna dagarna är väldigt säkert. OM MAN SKÖTER SIG.
  • PeterGB3G
    Anonym (Linda) skrev 2017-08-16 07:37:55 följande:

För mig räckte det med avbrutet samlag EN gång för att bli gravid...

Avbrutet vid ägglossning är stor risk. Vilken dag hade du sex på? Gissar att du inte vet...
  • PeterGB3G
    Anonym (Linda) skrev 2017-08-16 17:20:04 följande:
     oregelbunden mens.
    där har du risken.
    Anonym (ej säkert) skrev 2017-08-16 19:31:04 följande:

Jag har blivit gravid en gång trots avbrutet samlag

Tyvärr är det väl så att vad som defineras som "avbrutet" är upp till mannen. Kanske lite jobbigt att säga, "oj, jag sprutade", hellre ljuga lite och säga att man drog ut. Eller så vet inte alla män riktigt hur deras kropp fungerar. Jag har rätt bra koll på när sprutet kommer och drar ändå ut i god tid när det ska vara avbrutet. Att dra ut och direkt se sperman spruta är inte avbrutet för mig. Dra ut innan det sprutar, runka (själv eller låt henne) minst tio sekunder innan det sprutar. Annars får du räkna med risken.
    Anonym (Yrla) skrev 2017-08-16 19:39:10 följande:

Jag har levt ihop med samma man i snart 20 år. Har aldrig ätit p-piller utan helt förlitat oss på avbrutet samlag och säkra perioder.

Samma här.

• PeterGB3G
    Anonym (Just saying) skrev 2017-08-17 07:28:00 följande:

Vill man absolut inte bli gravid ska man inte köra avbrutet heller. Att man känner sin kropp går inte alltid heller som man trott. Skiljde tydligen en vecka på min äl när jag "kände av att jag hafe" och när jag verkligen hade det. Dessutom sexade vi under en minut (och han kom inte) före vi satte kondomen på, blev gravid ändå! Så försatsen kan ha stor verkan, och din kropp kan ljuga mycket när du har äl.

Du kan inte lite på att du känner när du har ägglossning. Räkna dagar från blödning.
  • PeterGB3G
    Anonym (Just saying) skrev 2017-08-19 14:27:19 följande:
    Varför tror du att det skulle vara samma dag varje månad? Det är det ju absolut inte.
    Inte konstigt att du blev gravid. Bristande kunskaper i allmänhet och om din egna kropp i synnerhet.

americanpregnancy.org/app/uploads/2012/04/understanding-ovulations.jpg

Verkar finnas två kategorier personer i den här tråden, dom som inte har en aning om nåt och blir gravida. Sen dom som har lite koll och inte blir gravida.
  • PeterGB3G
    Anonym (Just saying) skrev 2017-08-20 11:29:31 följande:
    Kära Peter. När menar du då att exakta dagen när en kvinna får ägglossning om cykeln varierar mellan 26-40 dagar, kan du berätta?

Vi har ändå kunnat köra avbrutet i två år utan att bli gravida, med undantag nu i våras. Jag tror mera på min kropp än att räkna dagarna från senaste mens, det är nog bullshit men en varierande cykel.
    Nej, du har rätt såklart. Det fungerar inte med oregelebunden cykel. För stor risk. Omöjligt att förutspå ÄL.

Jag menar bara att med regelbunden cykel är det smartare att räkna dagar än att försöka "känna efter" när man har ÄL och chansa.
Svar på tråden Avbrutet samlag?