Inlägg från: Anonym (Nära) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nära)

Avbrutet samlag?

Men jag skulle vilja veta om alla de som blivit gravida höll på precis till mannen skulle komma....

Vi har kört avbrutet i ca 8år och jag har aldrig blivit gravid. Har kombinerat med säkra perioder men vid öl har vi kört avbrutet MEN mannen har dragit sig ur lååångt innan han kommit.

Vi har 3 barn och de blev till inom 3mån när vi väl planerade barn.

• Anonym (Nära)
    Anonym (2x7) skrev 2017-08-16 22:15:46 följande:

har använt metoden med två olika partners, i totalt nio år utan att bli gravid.

sen testade jag och min nuvarande med säkra perioder, trackade mens o äl i app, längtade efter ett fullbordat samlag efter alla dessa år.. vi hann bara med ett sprut o så vart jag gravid. lärdom = finns inga säkra perioder.

de goda nyheterna var att vi ändå vill ha barn tillsammans. men utan sprut, inget barn, så avbrutet bör vara en säker metod.

Så du tog tempen varje dag och hade sex en grön/"säker" dag och blev ändå Gravid?

Har själv kört med p-dator nu i flera år och har sex de gröna dagarna och aldrig blivit gravid
  • Anonym (Nära)
    Anonym (?) skrev 2017-11-05 16:15:48 följande:

När är ? säkra perioden ? egentligen aldrig fattat de . Vi mens fattar jag att man inte blir gravid och vi ägglossning blir man men när är de ? säkert ??

Läs på om naturlig familjeplanering. Har du väldigt kort menscykel eller råkar ha det en månad eller lång mens så kan du absolut bli gravid under mensen eftersom spermier lever upp till 5 dygn (vissa säger 7) och kan på så sätt ligga och vänta på ägglossning. Bäst är att tempa. Köpa en speciell termometer som är mer exakt än vanlig och sen tempa varje morgon. När tempen stiger vet man att ägglossning är/varit och då kan man låta bli att ha sex i 3 dagar. Efter 3 dagar med högre temp så är det säkert (om man nu inte råkar få feber just då men det märker man ju oftast). Sen är det säkert till mensen och första dagarna på mensen. Kolla även flytningarna för att va extra säker.

Finns massa böcker om detta tex billingemetoden mm
Svar på tråden Avbrutet samlag?