• Elliot1

Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?

Hej!

Fler som är gravida och har BF våren 2018 i Stockholmsområdet?

Lättare och roligare att dela tips och trix när man befinner sig i samma område!

Kanske starta en FB-grupp? :)

• Svar på tråden Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?
  • Elliot1
    Frassex skrev 2017-08-14 17:00:16 följande:

Ja, kan knappt förstå att halva tiden snart har gått! RUL nästa vecka och det känns som en milstolpe! Allt har gått väldigt bra, kännt mig extremt ogravid och inte haft några symtom alls bara lite växtvärk i livmodern som kommit och gått men nu kan jag känna av bebis av och till <3

Vilken v är du i? Hur mår alla andra?

Jag förstår det där med milstolpen, alltså det är ju bara en enda lång väntan!! Skönt ändå med inte så mycket symtom? Åååh tänk när man får känna där inne.. Så coolt!

Jag är bara i v 4+6 så detta kan ju fortfarande gå år pipsvängen men håller verkligen tummarna för att det går hela vägen <3
  • Elliot1
    Noanda skrev 2017-08-14 19:39:37 följande:

Hej! Jag bor i Sundbyberg och väntar första barnet. Bf 28 mars.

Välkommen :)
  • Elliot1
    ElsaE skrev 2017-08-14 19:58:11 följande:

Hej!

40 år, en son på 3 år - plussade nyligen med BF 22 april.

• Elliot1
    brennaV skrev 2017-08-14 20:32:46 följande:

Väntar nr 3 om allt går vägen (tre missfall bakom mig) i april. Bor i Västerort

Beklagar missfallen.. Håller verkligen tummarna att det går vägen denna gång!
  • Bellsss

Hej! Rolig tråd här hänger jag gärna på :) jag heter Isabelle är 24år bor i dagsläget med sambon i Sthlms innerstad men har förmodligen precis (imorgon) köpt hus i söderort! Vi väntar vårt första barn i februari så i söndags gick jag in i v 16 :)

• Elliot1
    Bellsss skrev 2017-08-15 00:43:41 följande:

Hej! Rolig tråd här hänger jag gärna på :) jag heter Isabelle är 24år bor i dagsläget med sambon i Sthlms innerstad men har förmodligen precis (imorgon) köpt hus i söderort! Vi väntar vårt första barn i februari så i söndags gick jag in i v 16 :)

Hej!

Åh vad kul med hus!! Jag bor själv söder om stan men letar lägenhet närmare stan.. Så lite tvärtom hehe. Sjukt att allt är så dyrt bara. Lycka till om det är kontraktskrivning idag!
  • Bellsss
    Elliot1 skrev 2017-08-15 06:03:26 följande:
    Hej!

Åh vad kul med hus!! Jag bor själv söder om stan men letar lägenhet närmare stan.. Så lite tvärtom hehe. Sjukt att allt är så dyrt bara. Lycka till om det är kontraktskrivning idag!
    Nu har vi provat på att både bo nära stan och mitt i smeten men vi trivs nog lite bättre längre ut, speciellt med bebis :) jag har hästar 10min från huset (där mina föräldrar bor) och svärisarna bor 2 min bort från huset. Så det blir smidigt :)

Helt sjukt dyrt i stan! Speciellt innanför tullarna men även närområdet. Jag som jobbar i branschen vet hur svårt det är att köpa något och kunna gå med vinst. Sen har man ju knappt råd med en rymlig 3a heller.. trots att vi sålde min mini tvåa med jätte bra vinst. Jag jobbar på Kungsholmen så det är ju enda fördelen med att bo i stan = nära till jobbet.
  • Frassex
    Elliot1 skrev 2017-08-14 21:09:56 följande:

Jag förstår det där med milstolpen, alltså det är ju bara en enda lång väntan!! Skönt ändå med inte så mycket symtom? Åååh tänk när man får känna där inne.. Så coolt!

Jag är bara i v 4+6 så detta kan ju fortfarande gå år pipsvängen men håller verkligen tummarna för att det går hela vägen <3

Det har faktiskt vart rätt jobbigt psykiskt att inte ha ngra symtom för jag har gått och undrat om bebis är död eller det kanske inte finns ngt där inne, alla andra har ju så mkt symtom, illamående, trötthet och ömma bröst. Min första grav så har jämfört mig så mkt med andra tyvärr. Men nu har jag accepterat det men det tog ända till v 14! Tack och lov började jag känna bebis tidigt, tror det är för att min moderkaka ligger i bakvägg.

Då har du en härlig spännande tid framför dig! :) Har du börjat få symtom än? Tänker du göra ngt privat ul eller väntar du på KUB?
  • Frassex
    Bellsss skrev 2017-08-15 00:43:41 följande:

Bor också i innerstan och letar hus men i norrort! Var igår på visning och vi vart väldigt kära, tyvärr blir det nog för dyrt om budgivning drar igång! Skrev ni kontrakt idag? Hur gick ni tillväga, blev det budgivning eller slog ni till innan visning?
Svar på tråden Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?