• Elliot1

Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?

Hej!

Fler som är gravida och har BF våren 2018 i Stockholmsområdet?

Lättare och roligare att dela tips och trix när man befinner sig i samma område!

Kanske starta en FB-grupp? :)

• Svar på tråden Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?
  • Archimedes
    Noanda skrev 2017-09-04 17:01:29 följande:

Hej alla!

Jag har en fråga. Jag är gravid med första barnet så jag är helt okunnig om hur allt fungerar.

Jag får förlita mig på min barnmorska.

Jag ska göra ultraljud för kub om två veckor men jag vill inte vänta så länge, jag känner mig lite orolig och vill se att där verkligen finns ett foster (går in i v 12 i morgon). Min barnmorska (mama mia) sa att de inte har möjlighet att göra ultraljud tidigare.

Var kan jag göra ultraljud privat, har ni några tips?

Jag kan åka var som helst i hela Stockholmsområdet men bor i Sundbyberg. :)

Hej!

Jag kan tipsa om Betania som ligger i solna centrum. Fick tid på en vecka när jag hade missfall tidigare i augusti.

Nu är jag gravid igen men är beräknad till maj så vet inte om det räknas som vår eller sommar ;).
  • Elliot1
    Noanda skrev 2017-09-04 17:01:29 följande:

Hej alla!

Jag har en fråga. Jag är gravid med första barnet så jag är helt okunnig om hur allt fungerar.

Jag får förlita mig på min barnmorska.

Jag ska göra ultraljud för kub om två veckor men jag vill inte vänta så länge, jag känner mig lite orolig och vill se att där verkligen finns ett foster (går in i v 12 i morgon). Min barnmorska (mama mia) sa att de inte har möjlighet att göra ultraljud tidigare.

Var kan jag göra ultraljud privat, har ni några tips?

Jag kan åka var som helst i hela Stockholmsområdet men bor i Sundbyberg. :)

Jag (som startade denna tråd) fick tyvärr missfall. Ringde till Hornstulls Gynekologmottagning och fick komma dit några timmar senare. Sen fick jag ett återbesök veckan efter utan problem. Bra gynekolog också!
  • Noanda

Tack Elliot och Archimedes för tipsen!

Beklagar ditt missfall Elliot.

• brennaV

Hej.

Är det någon som är intresserad av en hemlig (ej sluten) Stockholmsgrupp för oss med bf mars/april/maj?

• Bellsss

Hur långt gångna är alla nu? :) vi hade rul i torsdags och fick reda på att vi väntar en frisk liten pojke :D

• Billy9

Hej!

Hoppar gärna in. Vecka 7 + 0 i dag (BF 1/5) med syskon. Bor i södra Stockholm. Är gärna med i en fb-grupp. Men finns den enbart som sluten (ej hemlig) grupp?

• brennaV
    Billy9 skrev 2017-09-12 09:44:50 följande:

Hej!

Hoppar gärna in. Vecka 7 + 0 i dag (BF 1/5) med syskon. Bor i södra Stockholm. Är gärna med i en fb-grupp. Men finns den enbart som sluten (ej hemlig) grupp?

Ställer mig också frågan då jag inte vill gå med i en sluten grupp där alla kan se. Jag vill inte gå ut med graviditet ännu
  • ArisaLinnea

35 år. Boendes i Kungsängen och har en dotter på 1.5 år.

Var på ultraljud igår (osäkert hur långt gången jag var, så blev ett för tidigt KUB). Men skönt att se det lilla hjärtat slå samt få ett FL. Så 20 april blir man förhoppningsvis mamma igen.

• Billy9

Jag vill också vara i en hemlig grupp brennaV! Vill ej gå ut med graviditet ännu. I annat fall skriver jag hellre endast här på FL :)

• Vincies_mamma

Jag vill väldigt gärna vara med! Hur går jag tillväga?

• Vincies_mamma

Vara med i en fb-grupp alltså

• Preggo88

Hej! Jag bor i Vasastan och väntar mitt första barn.

Var på vul förra veckan och trodde då att jag var i vecka 7.

Hjärtat slog å allt såg bra ut bara att den lille var 5mm, så

jag blev flyttad till vecka 6 istället :)

Nytt vul nästa vecka, tiden går så långsamt!

• nasdaqomx

Är det någon som vill starta en FB grupp? Nu har jag genomfört rul och magen går inte längre att dölja.

• Pando

Hej! Den här tråden har jag totalt missat, gud vad skoj med en tråd för vårbebisar i sthlmstraken.

Jag har BF 1 maj, första barnet. Har just köpt en fylla-i-bok om graviditeten, började med gravidbyxor i slutet av förra veckan, i övrigt har jag inte vågat planera något mer.

Skulle vara kul att höra om vad ni andra gjort hittills i planering inför bebisen?

Svar på tråden Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?