Inlägg från: Bellsss |Visa alla inlägg
  • Bellsss

Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?

Hej! Rolig tråd här hänger jag gärna på :) jag heter Isabelle är 24år bor i dagsläget med sambon i Sthlms innerstad men har förmodligen precis (imorgon) köpt hus i söderort! Vi väntar vårt första barn i februari så i söndags gick jag in i v 16 :)

• Bellsss
    Elliot1 skrev 2017-08-15 06:03:26 följande:
    Hej!

Åh vad kul med hus!! Jag bor själv söder om stan men letar lägenhet närmare stan.. Så lite tvärtom hehe. Sjukt att allt är så dyrt bara. Lycka till om det är kontraktskrivning idag!
    Nu har vi provat på att både bo nära stan och mitt i smeten men vi trivs nog lite bättre längre ut, speciellt med bebis :) jag har hästar 10min från huset (där mina föräldrar bor) och svärisarna bor 2 min bort från huset. Så det blir smidigt :)

Helt sjukt dyrt i stan! Speciellt innanför tullarna men även närområdet. Jag som jobbar i branschen vet hur svårt det är att köpa något och kunna gå med vinst. Sen har man ju knappt råd med en rymlig 3a heller.. trots att vi sålde min mini tvåa med jätte bra vinst. Jag jobbar på Kungsholmen så det är ju enda fördelen med att bo i stan = nära till jobbet.
  • Bellsss
    Elliot1 skrev 2017-08-15 08:47:05 följande:
    Åh vad spännande!! Låter verkligen superhäftigt, det är vårt mål med hus också men vi ligger några år efter i bostadskarriären.. Så grattis till er! :)

Alltid haft hyresrätt innan men köpte lite "desperat" en lgh när vi flyttade från Göteborg till Stockholm. När vi bodde i Göteborg bodde vi så centralt det går typ men de tröttnar man ju också på. Vi letar inte så mkt innanför tullarna utan mer i närförort eller Lidingö (sambon jobbar där ute). Jag jobbar också på Kungsholmen så min dröm är typ Essingeöarna eller Kristineberg men där har man ju ingen chans om man ska ha mer än 1,5 rum typ :( Vi får se vart vi hamnar helt enkelt!
    Vi hade tur, gick precis för vad vi hade råd med. Oväntat för huset är värt typ en halv miljon till. Fick skrapa ihop till kontantinsats...

Vi bor på Essingen nu och jag jobbar på Kungsholmen :) Essingen är fantastiskt men som du säger dyrt :( Kungsholmen har blivit poppis (jag är blivande mäklare här). Typ omöjligt att köpa i innerstan om man ska ha större än en 1,5 precis som du säger :(

Lidingö är fint! Men tyvärr fel håll för oss, haha.
  • Bellsss
    Elliot1 skrev 2017-08-15 08:47:05 följande:
    Åh vad spännande!! Låter verkligen superhäftigt, det är vårt mål med hus också men vi ligger några år efter i bostadskarriären.. Så grattis till er! :)

Alltid haft hyresrätt innan men köpte lite "desperat" en lgh när vi flyttade från Göteborg till Stockholm. När vi bodde i Göteborg bodde vi så centralt det går typ men de tröttnar man ju också på. Vi letar inte så mkt innanför tullarna utan mer i närförort eller Lidingö (sambon jobbar där ute). Jag jobbar också på Kungsholmen så min dröm är typ Essingeöarna eller Kristineberg men där har man ju ingen chans om man ska ha mer än 1,5 rum typ :( Vi får se vart vi hamnar helt enkelt!
    Tack btw missade att få med det ;) Håller tummarna för att mi hittar något bra! Hur stort letar ni? :)
  • Bellsss
    Elliot1 skrev 2017-08-15 20:43:21 följande:
    Ja ibland gäller det ha ha flyt alltså! Stort grattis! :) Ja Kungsholmen har verkligen blivit "det nya svarta".. Men som sagt egentligen vill vi inte bo så centralt men ändå närmare stan än vi bor nu. Lidingö är heeelt främmande för mig men det är otroligt vackert och som sagt nära till sambons jobb. Om han har nära så kan jag ta bilen om det behövs etc. Just nu kör han 40-60 min enkel resa varje dag.. Inte hållbart. Har dessutom mamma som bor på Gärdet så det är nära över till Lidingö.

Vi letar väl efter nåt med mer än 2 rum, men 2,5 hade räckt liksom.. Bara något lite avskilt för bebis-grejer. En 2:a med stort sovrum kan också funka så länge man får plats med det man behöver. Vi strävar ändå efter något större i framtiden såsom hus eller radhus :) Så detta blir någonstans att mellanlanda ett par år.
    Tack igen! :)
    Nej, vi kände väl samma. Kungsholmen är lite för centralt för oss ändå. Lidingö blir nog perfekt för er då :) En mini 3a med bra förvaring vore ju optimalt för er! Hoppas ni hittar något snart, gärna till bra pris :) skönt att hinna flytta in innan bebis kommer!
  • Bellsss

Hur långt gångna är alla nu? :) vi hade rul i torsdags och fick reda på att vi väntar en frisk liten pojke :D

Svar på tråden Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?