Elliot1 skrev 2017-08-15 08:47:05 följande:
Åh vad spännande!! Låter verkligen superhäftigt, det är vårt mål med hus också men vi ligger några år efter i bostadskarriären.. Så grattis till er! :)
Alltid haft hyresrätt innan men köpte lite "desperat" en lgh när vi flyttade från Göteborg till Stockholm. När vi bodde i Göteborg bodde vi så centralt det går typ men de tröttnar man ju också på. Vi letar inte så mkt innanför tullarna utan mer i närförort eller Lidingö (sambon jobbar där ute). Jag jobbar också på Kungsholmen så min dröm är typ Essingeöarna eller Kristineberg men där har man ju ingen chans om man ska ha mer än 1,5 rum typ :( Vi får se vart vi hamnar helt enkelt!
Vi hade tur, gick precis för vad vi hade råd med. Oväntat för huset är värt typ en halv miljon till. Fick skrapa ihop till kontantinsats...
Vi bor på Essingen nu och jag jobbar på Kungsholmen :) Essingen är fantastiskt men som du säger dyrt :( Kungsholmen har blivit poppis (jag är blivande mäklare här). Typ omöjligt att köpa i innerstan om man ska ha större än en 1,5 precis som du säger :(
Lidingö är fint! Men tyvärr fel håll för oss, haha.