Inlägg från: Frassex |Visa alla inlägg
  • Frassex

Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?

Hej alla! Hänger gärna på här. Är 30 och bor i sthlms innerstad men vi letar nu hus i norrort. Vi väntar vårt första barn, bf 21 januari så gick in i v 18 idag. Allt är så nytt, spännande och orofyllt! :)

• Frassex
    Elliot1 skrev 2017-08-14 08:22:07 följande:

Välkommen! Åh då har du gått lite längre, så avundsjuk :P Känns som en evighet detta. Har allt gått bra hittills?

Ja, kan knappt förstå att halva tiden snart har gått! RUL nästa vecka och det känns som en milstolpe! Allt har gått väldigt bra, kännt mig extremt ogravid och inte haft några symtom alls bara lite växtvärk i livmodern som kommit och gått men nu kan jag känna av bebis av och till <3

Vilken v är du i? Hur mår alla andra?
  • Frassex
    Elliot1 skrev 2017-08-14 21:09:56 följande:

Jag förstår det där med milstolpen, alltså det är ju bara en enda lång väntan!! Skönt ändå med inte så mycket symtom? Åååh tänk när man får känna där inne.. Så coolt!

Jag är bara i v 4+6 så detta kan ju fortfarande gå år pipsvängen men håller verkligen tummarna för att det går hela vägen <3

Det har faktiskt vart rätt jobbigt psykiskt att inte ha ngra symtom för jag har gått och undrat om bebis är död eller det kanske inte finns ngt där inne, alla andra har ju så mkt symtom, illamående, trötthet och ömma bröst. Min första grav så har jämfört mig så mkt med andra tyvärr. Men nu har jag accepterat det men det tog ända till v 14! Tack och lov började jag känna bebis tidigt, tror det är för att min moderkaka ligger i bakvägg.

Då har du en härlig spännande tid framför dig! :) Har du börjat få symtom än? Tänker du göra ngt privat ul eller väntar du på KUB?
  • Frassex
    Bellsss skrev 2017-08-15 00:43:41 följande:

Hej! Rolig tråd här hänger jag gärna på :) jag heter Isabelle är 24år bor i dagsläget med sambon i Sthlms innerstad men har förmodligen precis (imorgon) köpt hus i söderort! Vi väntar vårt första barn i februari så i söndags gick jag in i v 16 :)

Bor också i innerstan och letar hus men i norrort! Var igår på visning och vi vart väldigt kära, tyvärr blir det nog för dyrt om budgivning drar igång! Skrev ni kontrakt idag? Hur gick ni tillväga, blev det budgivning eller slog ni till innan visning?
  • Frassex
    Elliot1 skrev 2017-08-15 08:49:34 följande:

Okej, jo iochförsig när man tänker på det på det sättet förstår man ju att det kan vara jobbigt. Jag känner inte så

Mycket på dagarna utan mer på kvällstid men försöker att inte oroa mig. Lättare sagt än gjort dock :/ Får se hur vi gör med privat UL, hade väl varit skönt att veta men är tveksam på om det hade hjälpt oron så mycket.. Förutom om man då får reda på att det inte är nåt där inne såklart.

Hur gjorde du? Verksr som de flesta hörn tidigt UL idag..

Ja, nu i efterhand har jag haft lättare att förstå att det också är normalt att inte ha några symtom eller väldigt lite, alla graviditeter är unika! :)

Tycker också det verkar vara många som gör tidigt... Vi valde att göra ett i v 7+3, mest för att jag ville veta helt hundra eftersom jag inte kände något, tårarna spruta när vi fick se att där var en böna. Men har man ett pluss på stickan så är man ju gravid så det behövs ju inte ett tidigt ul men för mina hjärnspöken var det bra! :)
  • Frassex
    Elliot1 skrev 2017-08-15 20:39:11 följande:

Ja det förstår jag, är ju absolut för att lugna nerverna lite! Just nu försöker jag lita på att så långe jag känner att det

molar lite svagt nere i magen samtidigt som jag inte blöder något så är allt som det ska :) Sen kan det ju vara ofostrigt och allt annat sånt tråkigt men känner inte att jag vinner något på att tänka på det. Men får se om jag kan hålla mig eller om jag bokar in ett tidigt ul iallafall :)

Det kommer gå alldeles utmärkt! Det är helt fantastiskt att få se den lille sen när det är dags :)
Svar på tråden Gravid BF våren 2018 i STOCKHOLM?