• Anonym (Mr 1%)

Står kvinnor "ut" i början?

Min nuvarande kvinna och jag blev tillsammans för ca 7 år sedan och vi har barn. När vi träffades var hon en av få som redan från början hanterade sex bra.

Hon gjorde ingen stor grej över att jag är mycket stor därnere utan verkade nästan som hon inte ens märkte det. Det enda var att hon sa att hon var rätt trång och att vi nog fick ta det lugnt så hon fick vänja sig.

Det mer passionerade sexet kom senare och fungerade till en början med lite trixande och ideer samt substitut som ex dildos och oralt men Vid sex blev jag ofta tvungen att runka efteråt då jag inte fick komma in tillräckligt långt för att få stimulans nog att komma.

O

När vi efter 5 år bestämde oss för att skaffa barn så hade jag fortfarande bara kommit en gång i henne men efter lite jobb blev hon iaf gravid. Sedan tog det månader innan hon ens rörde mig igen. Sen kom barnet och efter det skedde INGET.

Jag trodde till en början att de var pga graviditeten och lät det vara. Efter ett tag började vi göra allt det andra vi tidigare gjort men nu stötte hon bort mig så fort jag försökte ha sex.

När vi hånglade för någon månad på fyllan o var nakna så gjorde jag ett misdlyckat försök. Plötsligt tog hon hårt i kuken o drog uppden o sa som till den att den var hennes värsta fiende samtidigt som hon klämde åt jävligt hårt med händrrna som ett strypgrepp runt den.

Förmodligen va hon full o skulle skämta men jag fick ont blev förbannad o frågade vad hon menade.. Då blev hon lack och sa rakt ut att hon känt sig som överkörd av ett tåg varenda gång vi haft sex och att hon är trött på allt jävla jobb det var att få mig sexuellt nöjd och att jag "seriöst efter alla år borde fatta att det att inte går att knulla med mig och njuta utsn att det är nåt hon endast gjort för min skull." Plus en massa andra jävligt dumma grejer om hur jag gjorde fel osv.. jag svarade nåt i stil med att jag ju ändå var den som fick både henne o mig o komma eftersom hon inte släpper in mig ordentligt o hon blev ledsen o ja med o vi gapade. osv osv osv

Sedan dess har hon naturligtvis sagt förlåt och jag med och hon har dementerat det mesta men det hänger kvar i mitt huvud..

Att hon alltid fejkat njutning tills nu. Varför då och varför sluta då gort hon blev gravid.

Att hon blev tillsammans med mig trots att hon ogillar att ha sex med mig. Varför?

Ska jag aldrig ha sex mer måste jsg hitta nån kk?

Dtår kvinnor ut med dåligt sex redsn från början i ett förhållande.

Och ja den är väldigt VÄLDIGT stor. I klass med mr falcon och bra mkt tjockare på sina ställen. Så jag fattar att hon får ont. Men inte att hon inte backat ur tidigare

• Svar på tråden Står kvinnor "ut" i början?
  • Anonym (bb)

visst kan jag förstå att du känner dig besviken TS men jag förstår verkligen din fru. det är skitsvårt att säga ifrån kring sex om man inte gjort det från början. Hon har givetvis velat ha sex för egen skull också och täkt att man får jobba på saken. I början när man är förälskad så går det mesta bra, även om det egentligen inte gör det, så att säga. Man är så kär och vill så gärna att allt ska vara bra. 
    Sen har tiden gått, ni fick till ett barn och kanske gör det mer ont efter det, det kan bara hon svara på. 
    Personlighet har jag varit med om en f.d partner som hade väldigt stor. Varje gång vi hade sex så var det väldigt skönt men sen var jag som "skinnflådd" (det kändes så  i af ) och vi kunde inte ha sex på ca 3 dygn innan man kunde igen. Därför hade vi rätt ofta sex utan att penetrera, använde tunga, mun och händer på varandra. 

Det här fick jag ju förklara efter ett tag, och han var mycket förstående. Det tycker jag du också ska vara. Sen kanske ni skulle behöva gå i parterapi för att lösa upp den här knuten som nu finns, apropå besvikelsen. Du tycker hon har ljugit, för henne var det säkert en fråga om självbevarelsedrift. 

• Anonym (Satscore)
    Anonym (Mr 1%) skrev 2017-08-04 09:39:58 följande:

Jag har bara ett problem ned det och det är att jag älskar henbe massor . Hon känns om verkligen som den där livskanrate måbga letar hela livet efter utan att hitta. Ser inte hur jag kan lämna det.

Jag förstår att du är ledsen just nu och känner dig förd bakom ljuset. Skulle rekommendera er att ta hjälp. Ni verkar ha svårt att prata om detta, det finns säkert rädslor och föreställningar om varandra och hur det ska vara som hindrar er att nå förståelse, och tackla detta som team. Bara det att ställa frågan i ett forum istället för att reda ut med henne vad hon tänker o känner o varför hon gjort dessa val, tyder på det. Ni måste båda se bortom "rätt och fel" och utgå från hur det är för er båda. Inte för andra det är rätt ointressant i sammanhanget. Om jag var du skulle jag vara nyfiken på varför hon agerat som hon gjort. Vad för rädslor och föreställningar har hindrat henne att vara ärlig mot dig och rädd om sig själv?

Ta reda på hur hon ser på saken istället för att måla upp scenarier där ni aldrig mer har sex och du "måste" skaffa en kk. Det är att gå lite väl långt på egen hand i detta läge, ni behöver ju problemlösa tillsammans. Klarar ni detta kan ni se fram emot en öppnare, ärligare relation. Men du måste plocka fram empatin för henne, annars är ert förhållande dömt. Om du säger att du älskar henne, så behöver du visa det genom empati och vara nyfiken på hennes känslor utan att döma.

Det betyder inte att du nödvändigtvis håller med, eller tycker att hon gjorde rätt. Men det finns ju som sagt anledningar till varför hon kände sig tvungen att göra som hon gjorde. Förmodligen gjorde hon så för att hon älskar dig och ville att det skulle funka.

Tyvärr kan dålig sex leda till psykiska och även faktiskt fysiska, svårigheter kring sex för kvinnor. Dvs kvinnor kan förlora förmågan att bli tänd osv, om man haft för mkt sex när man inte vill/som gjort ont/när man inte är tänd. Det är ev något ni måste ta hänsyn till nu, och jobba bort.
  • Anonym (Mr 1%)
    Anonym (bb) skrev 2017-08-05 07:43:50 följande:

visst kan jag förstå att du känner dig besviken TS men jag förstår verkligen din fru. det är skitsvårt att säga ifrån kring sex om man inte gjort det från början. Hon har givetvis velat ha sex för egen skull också och täkt att man får jobba på saken. I början när man är förälskad så går det mesta bra, även om det egentligen inte gör det, så att säga. Man är så kär och vill så gärna att allt ska vara bra. 

Sen har tiden gått, ni fick till ett barn och kanske gör det mer ont efter det, det kan bara hon svara på. 

Personlighet har jag varit med om en f.d partner som hade väldigt stor. Varje gång vi hade sex så var det väldigt skönt men sen var jag som "skinnflådd" (det kändes så  i af ) och vi kunde inte ha sex på ca 3 dygn innan man kunde igen. Därför hade vi rätt ofta sex utan att penetrera, använde tunga, mun och händer på varandra. 

Det här fick jag ju förklara efter ett tag, och han var mycket förstående. Det tycker jag du också ska vara. Sen kanske ni skulle behöva gå i parterapi för att lösa upp den här knuten som nu finns, apropå besvikelsen. Du tycker hon har ljugit, för henne var det säkert en fråga om självbevarelsedrift. 

Jo kag har all förståelse gör detta och hade faktskt förväntat mig mer problem /smärta/svårigheter än hon visade att hon hade. Jag vill absolut jobba på det men just nu känns det låst. Som att hon gett upp på nåt vis. Det enda som stör mig är egentligen sättet hon meddelade sig med mig. Att slänga ur sig en massa saker som i princip gick ut på att tala om hur felskapt jag var. Istället för att bara hjälpa mig fatta.
  • Anonym (Mr 1%)
    nevermind skrev 2017-08-04 17:08:46 följande:

Hon har utnyttjat dig som spermadonator.

Fan vad jag ogillar om det är så
  • Anonym (Mr 1%)
    Anonym (Satscore) skrev 2017-08-05 07:55:40 följande:

Jag förstår att du är ledsen just nu och känner dig förd bakom ljuset. Skulle rekommendera er att ta hjälp. Ni verkar ha svårt att prata om detta, det finns säkert rädslor och föreställningar om varandra och hur det ska vara som hindrar er att nå förståelse, och tackla detta som team. Bara det att ställa frågan i ett forum istället för att reda ut med henne vad hon tänker o känner o varför hon gjort dessa val, tyder på det. Ni måste båda se bortom "rätt och fel" och utgå från hur det är för er båda. Inte för andra det är rätt ointressant i sammanhanget. Om jag var du skulle jag vara nyfiken på varför hon agerat som hon gjort. Vad för rädslor och föreställningar har hindrat henne att vara ärlig mot dig och rädd om sig själv?

Ta reda på hur hon ser på saken istället för att måla upp scenarier där ni aldrig mer har sex och du "måste" skaffa en kk. Det är att gå lite väl långt på egen hand i detta läge, ni behöver ju problemlösa tillsammans. Klarar ni detta kan ni se fram emot en öppnare, ärligare relation. Men du måste plocka fram empatin för henne, annars är ert förhållande dömt. Om du säger att du älskar henne, så behöver du visa det genom empati och vara nyfiken på hennes känslor utan att döma.

Det betyder inte att du nödvändigtvis håller med, eller tycker att hon gjorde rätt. Men det finns ju som sagt anledningar till varför hon kände sig tvungen att göra som hon gjorde. Förmodligen gjorde hon så för att hon älskar dig och ville att det skulle funka.

Tyvärr kan dålig sex leda till psykiska och även faktiskt fysiska, svårigheter kring sex för kvinnor. Dvs kvinnor kan förlora förmågan att bli tänd osv, om man haft för mkt sex när man inte vill/som gjort ont/när man inte är tänd. Det är ev något ni måste ta hänsyn till nu, och jobba bort.

Klart ett av de bättre inläggen i detta. Jag tror v är precis där att vprt uppenbarligen dåkiga sex ppverkat så att det nu hindrar henne att bli tänd.

Jag vet baea inte hur man komner runt det. Jag skullee vilja visa att det gpr att ta det mkt lugnt och att hon kan slappba av men hag har ju de rent fysiska hindren för det som fuckar upp det.

Jag är visserligen fokuserad på att sex med henne kanske inte häbder igen men jag är mest orolig för att hon anser mig vara oattraktiv. Eller som hon själv sa "ett freak som du" . O menade på att jag skulke sluta bete mug som jag gör under sex eftersom det gjorde ont. Som om jag gjorde det ned flit. Och som om jag kunde ändra det. Hurdå liksom,??

Fram med potatisskalaren eller?
  • Ljus musik

Herregud, snacka om fel fokus.

Du älskar din fru. Ni har ett underbart förhållande. Ni har fått ett barn (som borde vara högre prioriterat än er missmatch i sängen). Hon älskar dig. Hon har utsatt sin kropp för smärta för att behaga dig. Hon har burit och fött ditt barn. Och du gnäller??

Lite perspektiv för helvete! Och ta hjälp av parterapi om du inte kan komma över det.

• Anonym (Mr 1%)
    Ljus musik skrev 2017-08-08 23:09:35 följande:

Du älskar din fru. Ni har ett underbart förhållande. Ni har fått ett barn (som borde vara högre prioriterat än er missmatch i sängen). Hon älskar dig. Hon har utsatt sin kropp för smärta för att behaga dig. Hon har burit och fött ditt barn. Och du gnäller??

Lite perspektiv för helvete! Och ta hjälp av parterapi om du inte kan komma över det.

Jag fattar vad du menar. Men det är inte vara att jag inte får knulla . Det känns som att hon lurat migalka gånger hag trott vi haft det bra. Olus att jag känner mig fett oattraktiv. Sen vill jag ge henne ett bra sexliv som inkkuderar mig
  • 100kgpappa

Hade du tyckt det var ok om TS kallade sin fru för freak och vanskapt, och gett henne rådet att söka hjälp om hon inte kan hantera det???
  • Anders 386

Komma över det? Verkligheten är ju att dom inte har något sexliv längre - det är inget man "kommer över". 
    Hon har ljugit för honom i många år, spelat teater helt enkelt.

Jag kan inte förstå hur det skulle gå att komma över.

Åter denna övertro på "parterapi". Parterapi löser problem för dom som inte kan kommunicera. TS partner skulle ha behövt parterapi dag 1 i deras förhållande. Nu är det för sent och fullständigt meningslöst. När det gäller sex kan inte terapi förändra något, möjligen klarlägga deras ståndpunkter på ett tydligare sätt. 
  • Anonym (Satscore)
    Anders 386 skrev 2017-08-09 09:01:03 följande:

Komma över det? Verkligheten är ju att dom inte har något sexliv längre - det är inget man "kommer över". 

Hon har ljugit för honom i många år, spelat teater helt enkelt.

Jag kan inte förstå hur det skulle gå att komma över.

Åter denna övertro på "parterapi". Parterapi löser problem för dom som inte kan kommunicera. TS partner skulle ha behövt parterapi dag 1 i deras förhållande. Nu är det för sent och fullständigt meningslöst. När det gäller sex kan inte terapi förändra något, möjligen klarlägga deras ståndpunkter på ett tydligare sätt. 

På det du skriver så tycks du mena att du kan sitta bakom ditt tangentbord och döma ut chanserna att ett för dig helt okänt par, skulle kunna reparera och utveckla sitt förhållande, ev med hjälp av en facilitator eller terapeut?

Nej TS, lyssna inte på denna typ av råd. Huruvida ni löser problemen och kommer närmare varandra, eller går isär är helt upp till er och hur mycket ni kan gå bortom era försvar och rädslor och öppna upp för varandra. Det är inte upp till okända tyckare på Internet, som vi inte vet hur väl de själva lyckats i relationer och psykisk mognad.
  • Anders 386
    Anonym (Satscore) skrev 2017-08-09 13:12:20 följande:
    På det du skriver så tycks du mena att du kan sitta bakom ditt tangentbord och döma ut chanserna att ett för dig helt okänt par, skulle kunna reparera och utveckla sitt förhållande, ev med hjälp av en facilitator eller terapeut?

Nej TS, lyssna inte på denna typ av råd. Huruvida ni löser problemen och kommer närmare varandra, eller går isär är helt upp till er och hur mycket ni kan gå bortom era försvar och rädslor och öppna upp för varandra. Det är inte upp till okända tyckare på Internet, som vi inte vet hur väl de själva lyckats i relationer och psykisk mognad.
    Men nu är det ju faktiskt så att TS lagt ut frågan på ett öppet forum på Internet. Meningen med det är ju rimligen att han vill veta vad andra personer har för funderingar omkring problemet. Och då brer man på med sina egna känslor och tankar.

Det är liksom det som är hela tanken bakom det här forumet. Åsikter och tyckande. 

Det handlar nog för TS inte om att precis följa det som skrivs här - mera att få perspektiv på hur andra som ser det mer "utifrån" tänker om det. 
  • AndreaBD
    Anonym (Satscore) skrev 2017-08-09 13:12:20 följande:

Jag håller med Anders!
  • KimLinnefeldt

Intressant tvärtom-tråd för alla killar som är oroliga över att de har för liten snopp. Det här är uppenbarligen ett betydligt större (!) problem.

Om ni älskar varandra och vill varandra väl så måste det gå att hitta olika sätt att lösa det här, att göra det skönt för varann utan att hon får ont. 

• Anonym (Mr 1%)
    KimLinnefeldt skrev 2017-08-30 15:25:19 följande:

Intressant tvärtom-tråd för alla killar som är oroliga över att de har för liten snopp. Det här är uppenbarligen ett betydligt större (!) problem.

Om ni älskar varandra och vill varandra väl så måste det gå att hitta olika sätt att lösa det här, att göra det skönt för varann utan att hon får ont. 

Vi har nått en bit på vägen i att vi åtminstone kommit fram till att vi älskar o tänder på varandra . Tyvärr saknas den där delen som hör det "äkta" ännu så länge. Ja verkligen skillnad. Tycker det e lite knepigt att folk nojar för att de är för små. Det är ju inget hinder i sig. Har man en mindre så kan man kompensera med annat o det lär ju knappast göra ont för partnern då det är ju bara o köra på. Så länge man har lite talan o feeling kommer det däkert bli asgrymt
  • Anonym (Hon visste)
    Anonym (Mr 1%) skrev 2017-08-03 06:08:05 följande:

När vi efter 5 år bestämde oss för att skaffa barn så hade jag fortfarande bara kommit en gång i henne men efter lite jobb blev hon iaf gravid. Sedan tog det månader innan hon ens rörde mig igen. Sen kom barnet och efter det skedde INGET.

Är man typ 35 och allt (utom sexet) stämmer så biter man ihop och hoppas att det ska lösa sig på något annat sätt. Men eftersom hon/ni lämnat det som en het potatis får ni ta tag i det nu... Jag tror att hon visste att ni inte skulle kunna ha penetrerande sex mer men det andra övervägde... Försök hitta ett nytt sätt att umgås i sängen, lycka till!
  • Anonym (Mr 1%)
    Anonym (Hon visste) skrev 2017-12-03 11:54:32 följande:

Är man typ 35 och allt (utom sexet) stämmer så biter man ihop och hoppas att det ska lösa sig på något annat sätt. Men eftersom hon/ni lämnat det som en het potatis får ni ta tag i det nu... Jag tror att hon visste att ni inte skulle kunna ha penetrerande sex mer men det andra övervägde... Försök hitta ett nytt sätt att umgås i sängen, lycka till!

Vi har nu blivit sams igen. Jag har läst mycket av det som skrivits här och det har hjälpt i att se att det inte bara e jag som svikit henne. Även hon har läst detta och förstått min ångest så . Tack. Till alla som svarat. . Det e precis som du säger hon har aldrig tänkt sig ett sexliv med mig inte ens från början. När vi träffades var hon hon mest nyfiken för det var tydligenn ingen hemlighet. Sen blev hon kär i min mig ( enligt henne) o hoppades hon skulle vänja sig. Det är först nu hon har accepterat att vi måste trixa för att det ska funka. Nu vill hon ha ett till barn o vi kör på med diverse trix( lucky me ) . Men allt det hon sa om hur fel jag var osv har hon tagit tillbaka. Hon var enligt henne desperat efter sex o väldigt frustrerad. Det enda som e issue nu e om jag ska ok a att hon ligger med andra flr att hon ska få sitt. Hmm ny teåd på det va.
  • Anonym (Knekt)

Håller med. Låter som folk inte fattar vad en graviditet vad ett barn och att vara föräldrar innebär.

= uppoffringar!!!!

Ditt EGO kommer gå sist!

Ditt barn och din partner ska vara i ditt största intresse, är det inte det så använd kondom och håll dig till KK-relationer, och helst tänk på konsekvenserna och allt du måste uppoffra när du bildar förhållande och familj, det är ingen enmansshow där allt handlar om att få få få. Är du i en relation så borde ditt intresse vara att GE.

Jag är inte gravid men det krävs väl inget Einstein för att förstå att jag kommer ha sjukt ont, jag kommer vara uttöjd och sex kommer vara det sista jag bryr mig om för då har jag heltidsjobb med ett barn!! Och det är min lycka, att göra det bra för barnet och att min partner och jag gör det tillsammans. Att vi inte ligger att vi går upp i vikt att vi ändrar livsstil från när vi var nykära det fattar vem som helst att det är en uppoffring man gör?!

Det är som att skaffa en hund och sen istället för aktivera hunden så ligger fokuset på att bli mer romantisk i förhållandet och skriva inlägg om det. Hunden då?

Prioriteringar Tack!!

Sex är din egen njutning du kan göra med dig själv lägg den aldrig på din partner, särskilt inte när ni kommit överens om att ert fokus är att ha en familj!

.
  • Anonym (Mr 1%)
    Anonym (Knekt) skrev 2017-12-09 00:56:02 följande:

Håller med. Låter som folk inte fattar vad en graviditet vad ett barn och att vara föräldrar innebär.

= uppoffringar!!!!

Ditt EGO kommer gå sist!

Ditt barn och din partner ska vara i ditt största intresse, är det inte det så använd kondom och håll dig till KK-relationer, och helst tänk på konsekvenserna och allt du måste uppoffra när du bildar förhållande och familj, det är ingen enmansshow där allt handlar om att få få få. Är du i en relation så borde ditt intresse vara att GE.

Jag är inte gravid men det krävs väl inget Einstein för att förstå att jag kommer ha sjukt ont, jag kommer vara uttöjd och sex kommer vara det sista jag bryr mig om för då har jag heltidsjobb med ett barn!! Och det är min lycka, att göra det bra för barnet och att min partner och jag gör det tillsammans. Att vi inte ligger att vi går upp i vikt att vi ändrar livsstil från när vi var nykära det fattar vem som helst att det är en uppoffring man gör?!

Det är som att skaffa en hund och sen istället för aktivera hunden så ligger fokuset på att bli mer romantisk i förhållandet och skriva inlägg om det. Hunden då?

Prioriteringar Tack!!

Sex är din egen njutning du kan göra med dig själv lägg den aldrig på din partner, särskilt inte när ni kommit överens om att ert fokus är att ha en familj!

.

Du har helt tätt vi har kommit fram till precis det. Dock var en stor del av hennes ilska mot mig grundad på att hon kände en frustration över att hon görna ville ha sex men att det inte gick. Vi är nu sams o har pratat igenom allt o jag har fattat att hon aldrig tänkt sig ha sex med mig men att hon blev kär o "ställde upp" i tron det skulle vli bättre. Jag fattade aldrig detta eftersom hon inte sa nåt om det. Vibör görövrigt firtfarande tillsamnans o mycket kära.
Svar på tråden Står kvinnor "ut" i början?