Står kvinnor "ut" i början?
Anonym (Mr 1%) skrev 2017-08-04 09:39:58 följande:
Jag har bara ett problem ned det och det är att jag älskar henbe massor . Hon känns om verkligen som den där livskanrate måbga letar hela livet efter utan att hitta. Ser inte hur jag kan lämna det.
Ta reda på hur hon ser på saken istället för att måla upp scenarier där ni aldrig mer har sex och du "måste" skaffa en kk. Det är att gå lite väl långt på egen hand i detta läge, ni behöver ju problemlösa tillsammans. Klarar ni detta kan ni se fram emot en öppnare, ärligare relation. Men du måste plocka fram empatin för henne, annars är ert förhållande dömt. Om du säger att du älskar henne, så behöver du visa det genom empati och vara nyfiken på hennes känslor utan att döma.
Det betyder inte att du nödvändigtvis håller med, eller tycker att hon gjorde rätt. Men det finns ju som sagt anledningar till varför hon kände sig tvungen att göra som hon gjorde. Förmodligen gjorde hon så för att hon älskar dig och ville att det skulle funka.
Tyvärr kan dålig sex leda till psykiska och även faktiskt fysiska, svårigheter kring sex för kvinnor. Dvs kvinnor kan förlora förmågan att bli tänd osv, om man haft för mkt sex när man inte vill/som gjort ont/när man inte är tänd. Det är ev något ni måste ta hänsyn till nu, och jobba bort.