• AndreaBD

Står kvinnor "ut" i början?

Anonym (Hanna) skrev 2017-08-04 08:37:42 följande:
    Henne?

Jag tycker jävligt synd om honom som lever med en kvinna som först inte vågar säga att det inte är behagligt att ha sex med honom och sen slänger ur sig det på ett jäkligt ofint sett.
    Håller med! Det är alltid synd om folk som blir lurade av sin partner. Min ex-man har också varit med om det. Han har lite speciella saker som han gillar, var öppen med det och hans ex gick med på det i början, sen visade sig att det inte dög. Hur kan folk vara så orealistiska.
  • AndreaBD
    Anonym (too bad) skrev 2017-08-04 09:10:47 följande:
    Empati och människor har aldrig gått ihop. Eller åtminstone inte i dagens Sverige. Där är det inte synd om personer som försöker ställa upp av kärlek, även om de har ont, utan bara synd om den person som de inte längre orkar eller vill ställa upp för på sätt som innebär smärta.
    Men det är orealistisk. Hon har sårat honom mer nu, genom att ljuga, än om hon hade sagt direkt hur det är. Då hade man kunnat hitta en lösning kanske. Det är alltid dumt att låtsas i flera år. Partnern känner sig lurad och hon är väldigt less på det hela. Vilket hon inte hade behövt bli - helt fel val. Kanske även feghet? Det är inte säkert att hon har gjort det av kärlek till sin man.
  • AndreaBD
    Anonym (Satscore) skrev 2017-08-09 13:12:20 följande:
    På det du skriver så tycks du mena att du kan sitta bakom ditt tangentbord och döma ut chanserna att ett för dig helt okänt par, skulle kunna reparera och utveckla sitt förhållande, ev med hjälp av en facilitator eller terapeut?

Nej TS, lyssna inte på denna typ av råd. Huruvida ni löser problemen och kommer närmare varandra, eller går isär är helt upp till er och hur mycket ni kan gå bortom era försvar och rädslor och öppna upp för varandra. Det är inte upp till okända tyckare på Internet, som vi inte vet hur väl de själva lyckats i relationer och psykisk mognad.
    Jag håller med Anders!
Svar på tråden Står kvinnor "ut" i början?