• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • VickanK
    Starlights skrev 2018-03-26 14:31:10 följande:

Alltså näää, nu är jag sååå less på att vänta.. Bf+7 idag och inte ett minsta lilla tecken.. Och om det fortsätter i den här takten så blir jag inte igångsatt förrän om 10 dagar .. känns ju som en hel evighet till dess.. Orkar inte mer!

Åh hoppas att det drar igång när som helst! Snart, snart har vi våra bebisar hos oss :). Bf+1 idag och inga som helst tecken ännu..
  • Johlit
    Sofiiakarin skrev 2018-03-25 15:49:56 följande:

Jaa.. Bf+9 idag... Ligger med värkar som kommer o går.. Nu har de kommit lite tätare. Men jag ba ligger o tar emot o är inte övertygad om att de är på g... Jobbigt detta är.. :/ latensfas sen fredagskväll... Om de nu är latensfas haha..

Hoppas du får ngt svar från ngn som vet. Typ alla mina kompisar har upplevt allt de du säger.. Men bara för de är vanligt betyder ju inte de att de känns bättre. De bästa är nog bara att acceptera att din kropp är i obalans nu o tvinga inte dig att känna på ett speciellt sätt när de inte är så. Det kommer säkert bli bra.. De är jag säker på. Du är stark! <3 ta den tid du behöver.

Hur går det för dig??

Och ni andra - kämpa :) jag vet ju att frustrationen växer för varje dag, men det är nära nu
  • Sofiiakarin
    Johlit skrev 2018-03-26 19:19:47 följande:

Hur går det för dig??

Och ni andra - kämpa :) jag vet ju att frustrationen växer för varje dag, men det är nära nu

Jodå. Sömnen har vart åt h*lvetet rent ut sagt i helgen. Så har fått bli inlagd jag och mannen. Så får morfin o sova på o de har undersökt mig. Slemproppen har ju gått o jag var öppen 3cm imorse o livmodertappen är på g.. O imorgon är de eventuell hjälp på traven. Ballongen om ni vet... Jag klarar inte mer.. Min latensfas är otroligt seg o smärtsam så läkaren da att de självklart hjälper mig nu om jah ville då jag kämpat så länge... Jag är så jäkla lycklig att jag får hjälp. O alla är så fina här.. De gör de till en fin upplevelse.. O min man var o köpte jordgubbar o massa gott så nu ligger vi på vårt fina rum o kollar film o försöker bara vara glada o lugna..

De sista jag ville vara igångsättning men jag får lära mig att vara öppen o ibland blir de inte som man tänkt dig.. Detta är de bästa för mitt psyke.. <3
  • Linkaa
    Sofiiakarin skrev 2018-03-26 21:54:39 följande:

Jodå. Sömnen har vart åt h*lvetet rent ut sagt i helgen. Så har fått bli inlagd jag och mannen. Så får morfin o sova på o de har undersökt mig. Slemproppen har ju gått o jag var öppen 3cm imorse o livmodertappen är på g.. O imorgon är de eventuell hjälp på traven. Ballongen om ni vet... Jag klarar inte mer.. Min latensfas är otroligt seg o smärtsam så läkaren da att de självklart hjälper mig nu om jah ville då jag kämpat så länge... Jag är så jäkla lycklig att jag får hjälp. O alla är så fina här.. De gör de till en fin upplevelse.. O min man var o köpte jordgubbar o massa gott så nu ligger vi på vårt fina rum o kollar film o försöker bara vara glada o lugna..

De sista jag ville vara igångsättning men jag får lära mig att vara öppen o ibland blir de inte som man tänkt dig.. Detta är de bästa för mitt psyke.. <3

Vilken tur att ni får hjälp nu! Inte kul när det inte blev som man tänkt sig men nu är ni ju på rätt ställe och får snart träffa eran lilla bebis:)! Lycka till imorgon!<3
  • Linkaa
    VickanK skrev 2018-03-25 22:10:29 följande:

Ta kontakt med Bvc. Du är inte ensam om att känna som du gör. Det är ju en stor omställning att få barn. Man tror att man ska vara så lycklig när man fått barn. Kram!

Johlit skrev 2018-03-25 16:44:12 följande:

Har inte kommit dit än, men det är ju väldigt vanligt. Det som du ska vara uppmärksam på är ju om det inte ger med sig om några dagar. Du kan alltid ta kontakt med bvc, de ska ha bra koll på det där. Sköt om dig <3

Sofiiakarin skrev 2018-03-25 15:49:56 följande:

Hoppas du får ngt svar från ngn som vet. Typ alla mina kompisar har upplevt allt de du säger.. Men bara för de är vanligt betyder ju inte de att de känns bättre. De bästa är nog bara att acceptera att din kropp är i obalans nu o tvinga inte dig att känna på ett speciellt sätt när de inte är så. Det kommer säkert bli bra.. De är jag säker på. Du är stark! <3 ta den tid du behöver.

Tack för svaren! Ska till BVC på onsdag och ska prata med sköterskan då, känns så himla fel att vara såhär deppig, har förstått att det är vanligt men det är jätte jobbigt då man borde vara superglad men inte riktigt känner så..:(
  • Johlit
    Sofiiakarin skrev 2018-03-26 21:54:39 följande:

Skönt att du blir väl omhändertagen, det är så viktigt. Det blir ju tyvärr sällan som har tänkt, det blev det inte för mig heller. Men när bebis är ute så har du tagit dig igenom ett riktigt maraton! Lycka till nu <3
  • Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-03-25 15:25:24 följande:

Alltså ni som fått era små, hur har ni det med hormonerna nu efter förlossningen? Vi fick den 14e och efter 4 dagar kom den här berömda baby bluesen.. och den ha än inte velat ge med sig utan det är hemskt mycket tårar och ångest.. nån som känt av nån depp eller är det bara jag som inte är i någon mysig bebis bubbla som alla pratar om? :(

O du.. Jag är redan lite ångestfylld o väldigt konstig i mitt mående.. Så du är inte ensam! <3
  • VickanK
    Sofiiakarin skrev 2018-03-29 21:15:44 följande:

Igår kl 11:49 föddes vår lille son! <3

Åh grattis! Hoppas att allt har gått bra?

Vill att det ska sätta igång här..
  • Johlit
    Sofiiakarin skrev 2018-03-29 21:15:44 följande:

Igår kl 11:49 föddes vår lille son! <3

Åh men stort grattis till er lilla son :) Hoppas ni mår bra allihop
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?