• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-18 06:04:02 följande:

Va hemma i 2 h, åkte in igen och fick morfin spruta, guld värt

Bra att du får hjälp!

Jag har i stort sett varit vaken sen halv tre. Mensvärk heeeela tiden. Tror att ryggen går av snart. Drar det inte igång nu snart vet jag inte vad jag gör

Sån kontrast fr i går då jag sov så bra och var rastlös hela dagen
  • Starlights

Åh vad spännande att det börjar närma sig för flera av er här i mars-tråden!
    Själv får man vänta länge, har inte bf förrän 19 mars. ;)

• Vargen070918
    Starlights skrev 2018-02-18 11:36:18 följande:

Åh vad spännande att det börjar närma sig för flera av er här i mars-tråden!

Själv får man vänta länge, har inte bf förrän 19 mars. ;)

Ja mitt stannade av efter ca 12 h. Sååååå drygt. Men men det är väl bara att gilla läget - h*n kommer tids nog
  • Starlights

Vändningsförsök för mig i morgon, vecka 36+0 då. Någon med erfarenheter att dela med sig?

• Krusbärskompott
    Starlights skrev 2018-02-19 09:28:13 följande:

Vändningsförsök för mig i morgon, vecka 36+0 då. Någon med erfarenheter att dela med sig?

Japp! Jag gjorde TUL i 36+4 och då konstaterades att huvudet låg uppe till höger (vilket jag misstänkt ett tag). Fick tid för vändning på förlossningen redan dagen efter.

Först kollade de läget med UL, körde CTG en stund och sedan fick jag Bricanyl innan de vände. Bricanyl (som ju mest är en astmamedicin) får livmodern att slappna av när man sprutar det men ger också en ganska obehaglig hjärtklappning, det är svårt att slappna av när hjärtat drar iväg.

Sedan fick jag ligga plant och läkaren tryckte på magen för att få bebisen att göra en kullerbytta. Det var INTE SKÖNT dvs det gjorde av och till svinont. Men det tog bara några minuter o sen hade han faktiskt fått runt bebisen. CTG 45 min efter det och sedan fick jag fika och gå hem. Jag hade mer sammandragningar än vanligt den kvällen men det gick över.

(Det var faktiskt ett väldigt bra tillfälle att träna profylaxandning för mig. Slappna av fast det var obehagligt.)

Och nu, 1,5 v senare ligger den fixerad med huvudet neråt. Så himla skönt! Och som bonus kan jag typ andas och luta mig framåt på ett helt annat sätt än innan.

Lycka till!
  • Sara2017

180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)

• Johlit
    Sara2017 skrev 2018-02-19 13:43:31 följande:

180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)

Stort grattis :D
  • efterfest

Grattis! Så mysigt. Hoppas allt gick bra :)
  • efterfest

Uppdatering från mig :) Vi var iväg för att kontrollera sätet hos bebisen, och yes han sitter fortfarande upp. Är i v 39. Dom frågade om vi tänkt på att föda i säte eller hellre snitt, och vi valde snitt. Helt ok enligt dom! De skulle ringa upp mig under veckan med en tid. Känns så sjukt!! Snart är han här.. :)

• Linkaa

Stort grattis! :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?