• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Sara2017
    Linkaa skrev 2018-02-08 18:32:38 följande:

Jo besviken känner man sig ju men samtidigt så hade jag nog nånstans inte räknat med att få någon men trist känns det hade varit hemskt roligt att få träffas och fira lite att man ska bli mamma:)

Jo men precis :)
  • Sofiiakarin

Vart hos BM idag! Lillen är fixerad! Är i vecka 36 imorgon... Känns jätte bra :) hur har ni det med era kontroller?

• Sara2017
    Sofiiakarin skrev 2018-02-09 12:50:35 följande:

Vart hos BM idag! Lillen är fixerad! Är i vecka 36 imorgon... Känns jätte bra :) hur har ni det med era kontroller?

Heja vad skoj! :) är i v37, också fixerad. Igår när jag satt i möte var det sånt liv i magen att jag mådde illa. Sådär typ sjösjuksilla typ för att hen inte kunde vara still :)

Satt och kollade hur många veckor jag har kvar att jobba till BF, funderar på att ge upp nu nämligen, men har 3 veckor kvar! Det är ju nästan ingenting! En arbetsvecka går så fort :P snart är bebis här <3
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2018-02-09 13:41:03 följande:

Heja vad skoj! :) är i v37, också fixerad. Igår när jag satt i möte var det sånt liv i magen att jag mådde illa. Sådär typ sjösjuksilla typ för att hen inte kunde vara still :)

Satt och kollade hur många veckor jag har kvar att jobba till BF, funderar på att ge upp nu nämligen, men har 3 veckor kvar! Det är ju nästan ingenting! En arbetsvecka går så fort :P snart är bebis här <3

Härligt! Starkt av dig att jobba fortfarande! Jag går på graviditetspenning :) har fysiskt tungt jobb. Sjukt spännande! Är nervös men på ett bra sätt. Är de ditt första barn?
  • Krusbärskompott
    Starlights skrev 2018-02-08 19:03:13 följande:

Vilken vecka är du i?

36+5 idag.

Och: DET GICK! De lyckades faktiskt kullerbytta runt den. Så jäkla skönt. Hoppas nu innerligt att den stannar med huvudet ner.

Bricanyl rakt in i blodet var inte direkt mysigt... sån jäkla hjärtklappning? Och inte så mysigt att snurra ungen heller men lätt värt det om jag slipper snitt.
  • KarinIngrid
    Krusbärskompott skrev 2018-02-09 14:05:59 följande:

36+5 idag.

Och: DET GICK! De lyckades faktiskt kullerbytta runt den. Så jäkla skönt. Hoppas nu innerligt att den stannar med huvudet ner.

Bricanyl rakt in i blodet var inte direkt mysigt... sån jäkla hjärtklappning? Och inte så mysigt att snurra ungen heller men lätt värt det om jag slipper snitt.

Men åh vilken lättnad!!! Vad skönt!!
  • Sofiamy

Jag är nu i 36+2 och har den senaste veckan fått mer, hur ska jag beskriva det, men som håll när jag är ute och går, vilket känns helt omöjligt då jag ju rör mig lika sakta som en sovande snigel... upplever nån av er samma?

• Vargen070918

36+5 idag.

Men va skönt!!

Håller tummarna för att bebis stannar så :)
  • Vargen070918
    Sofiiakarin skrev 2018-02-09 12:50:35 följande:

Hade kontroll idag, v 37+0.

Bebis är inte fixerad men det var aldrig min andra heller så det är inget som oroar mig. Huvudet ner och 140 i puls. Mina värden är bra, dock har jag ju dragit på mig mjölkstockning som tydligen även går att få under grav. Bm trodde att det beror på att brösten förbereder sig och avslutade mötet med "vi får väl se om vi ses till veckan". Nästa kontroll på torsdag :)

Har ni gissat när era bebisar ska dyka upp?

Här har mannen och jag gissat samt min bästa vän. Vi Får väl se om ngn får rätt...
  • Starlights
    36+5 idag.

Åååh vilken tur! 

Jag har också bebis i säte. Är i vecka 34+3, men om den inte vänt sig på nästa kontroll hos bm så bokar de in vändningsförsök.. Men det känns som att bebis trivs rätt bra som den ligger nu, alltid med huvudet på höger sida under revbenen. Känns som att den är rätt "fastkilad" där, man har ju hört om hjärtformad livmoder och sånt som gör att bebisen inte kan vända och ligger lite sådär på ena sidan.. 

Jag är inte orolig för själva "vändningen", mest rädd att det inte ska lyckas. Jag vill verkligen inte föda i säte, men jag vill verkligen inte heller ha kejsarsnitt!!  :(

Har haft en sååå himla bra graviditet än så länge, knappt något illamående, ingen foglossning eller andra krämpor, jobbar fortfarande heltid. Känns som att det bara ska "jävlas" nu på slutet för att man haft det "för bra"... :( 
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?