• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • Krusbärskompott
    Johlit skrev 2018-02-02 13:12:37 följande:

Magen växer så det knakar. Den sticker ju ut en del och när jag bakade i julas så var den minst sagt i vägen. Lyckades bränna mig på en kastrull och fick ett stort fult brännsår mitt på magen :/ Som tur är så har det läkt fint. Utöver det så är jag extremt trött just nu - någon mer som är??

Ja fy sjutton. Luften har verkligen gått ur mig den senaste veckan. Markant skillnad. Har planerat för två veckor till på jobbet men vi får se hur det blir.
  • KarinIngrid
    efterfest skrev 2018-01-30 21:21:08 följande:

Absolut håller er uppdaterade :)

Hur gick det idag?
  • Linkaa
    Johlit skrev 2018-02-02 13:12:37 följande:

Magen växer så det knakar. Den sticker ju ut en del och när jag bakade i julas så var den minst sagt i vägen. Lyckades bränna mig på en kastrull och fick ett stort fult brännsår mitt på magen :/ Som tur är så har det läkt fint. Utöver det så är jag extremt trött just nu - någon mer som är??

Jag är också extremt trött, sover bort dagarna och sover hemskt dåligt på nätterna, känns som man blir mer och mer sliten varje dag.. men idag är det 40 dagar kvar till bf så försöker tänka att det ska gå fort och att man snart ska få träffa den lille där inne!

Någon här som ha beställt en Emmaljunga vagn? Våran vagn skulle levereras nu i veckan men börjar bli orolig då vi bytte färg efter att vi beställde vagnen att den ska komma sent.. nån som beställt och fått sin vagn i tid? :)
  • efterfest
    KarinIngrid skrev 2018-02-02 20:16:34 följande:

Hur gick det idag?

Jag har inte fått nån tid ännu, får förmodligen det den här veckan. Men går in i 37 idag (36+0), och han ligger fortfarande med huvudet upp. Känner tydliga sparkar långt ner..
  • KarinIngrid
    efterfest skrev 2018-02-04 20:01:39 följande:

Jag har inte fått nån tid ännu, får förmodligen det den här veckan. Men går in i 37 idag (36+0), och han ligger fortfarande med huvudet upp. Känner tydliga sparkar långt ner..

Ah ok fick för mig du hade tid. Måste fattat fel.

Håller tummarna att det går bra!
  • Vargen070918

24 dagar till BF. Känns som en evighet samtidigt som t ex helgen har swischat förbi. Konstigt hur det är :)

Jag har börjat få fler och ondare förvärkar. Molvärk i mage och rygg, ibland ljumskar. Sover dåligt och är iaf uppe 3-5 ggr per natt för att gå på toaletten.
    Märker att jag börjar trappa ner på jobbet. Motivationen är inte på topp om man säger så. På onsdag har jag min sista överlämning till min vikarie - sen kan h*n få komma när den vill ;)

Hur har ni det?

Mina tidigare förlossningar har börjat med att slemproppen har släppt, si så där 3-5 dagar innan etablerat värkarbete. Ni som har barn, hur har era förlossningar startat?

• Sara2017
    Vargen070918 skrev 2018-02-05 11:01:04 följande:

24 dagar till BF. Känns som en evighet samtidigt som t ex helgen har swischat förbi. Konstigt hur det är :)

Jag har börjat få fler och ondare förvärkar. Molvärk i mage och rygg, ibland ljumskar. Sover dåligt och är iaf uppe 3-5 ggr per natt för att gå på toaletten.

Märker att jag börjar trappa ner på jobbet. Motivationen är inte på topp om man säger så. På onsdag har jag min sista överlämning till min vikarie - sen kan h*n få komma när den vill ;)

Hur har ni det?

Mina tidigare förlossningar har börjat med att slemproppen har släppt, si så där 3-5 dagar innan etablerat värkarbete. Ni som har barn, hur har era förlossningar startat?

28 dagar kvar. Håller med dig, tiden går snabbt men ändå långsamt. Som när man går och väntar på sin sommarsemester...

Håller med dig, man har inte lika hög motivation på jobb längre. Fortfarande inte bestämt mig när jag skadliga jobba, om jag ska sluta jobba... har det rätt så lugnt, gör lite vad jag vill på jobb...

Får mensvärk ibland och fler/kraftigare sammandragningar. Men inga värkar än med nedåttryckande känsla... Första barnet...

Vill bara att förlossningen ska börja nu...
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-05 11:35:54 följande:
    28 dagar kvar. Håller med dig, tiden går snabbt men ändå långsamt. Som när man går och väntar på sin sommarsemester...

Håller med dig, man har inte lika hög motivation på jobb längre. Fortfarande inte bestämt mig när jag skadliga jobba, om jag ska sluta jobba... har det rätt så lugnt, gör lite vad jag vill på jobb...

Får mensvärk ibland och fler/kraftigare sammandragningar. Men inga värkar än med nedåttryckande känsla... Första barnet...

Vill bara att förlossningen ska börja nu...
    Känner du av ilningar neråt?
    Jag får ibland så jag nästa viker mig dubbelt! Antar att det har att göra med att bebis trycker sig neråt.

Liknelsen med semestern är klockren
  • KarinIngrid

Jag har molande värk ungefär som mensvärk och det strålar ut bak i ländryggen. Ilningar då och då mellan benen. Det har jag läst beror på att bebisens huvud är på väg ner i bäckenet!

Har mått jätteilla i natt. Inte kräkts men känts nära hela tiden. Så knappt sovit nåt

Kommer lite slem då o då.. så kanske på g snart.

Min första förlossning blev jag igångsatt för jag gick över tiden så jag vet ju inte riktigt hur det ?ska? börja naturligt.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?