• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • efterfest
    Krusbärskompott skrev 2018-02-10 12:53:29 följande:

I mitt landsting erbjuder de vändningsförsök om bebis ligger i säte men man får tacka nej o gå direkt till snitt istället. Så vill du hellre det borde det vara görbart!

Det går att vända så sent men chansen är kanske mindre att man lyckas eftersom bebisen är större och större risk att rumpan fixerat sig? Men jag vet inte.

Märkligt att du fått vänta så länge? Här är det kontroll med UL efter 35+0 om bm tror säte eller är osäker på läget o sedan vändförsök ganska direkt om man är förstföderska. Att min inte blev vänd förrän 36+5 berodde på att de inte upptäckte det förrän på tillväxtUL i 36+4. Min bm har hävdat huvudet neråt och jag har varit lite tveksam men vad vet man som förstagångsgravid liksom?

På omföderskor vill de gärna vänta med vändförsök till 37+0 tror jag, pga större risk att det drar igång.

Stort lycka till oavsett!

Hmm ja jag tycker det har tagit lång tid. Min BM har ju bekräftat sätesläge, (hon kände utanpå magen) i v 36 så jag tycker jag borde fått en snabbare tid. Tror jag också kan tacka nej till vändning om jag inte vill.. ska tillbaka till BM nästa vecka så ska höra vad hon vet. Jag går alltså till en BM i min kommun, men här har vi inget BB så ska föda på närmaste stora sjukhus. Därför har jag så lite info om allt.. vi får helt enkelt se hur det går :) Håller er uppdaterade!:)
  • Chic<3
    Vargen070918 skrev 2018-02-10 08:48:47 följande:

Jag blöder i näsan varje dag och har gjort så länge.

Känsligare slemhinnor tror jag :)

Tack för svar, fick åka in till förlossningen akuten för kontroll och prover. Väntar på svar och är på väg hem nu och måste tbx på måndag.
  • Vargen070918
    Chic<3 skrev 2018-02-10 14:53:44 följande:

Tack för svar, fick åka in till förlossningen akuten för kontroll och prover. Väntar på svar och är på väg hem nu och måste tbx på måndag.

Oj då, hoppas det går bra!
  • Starlights
    Krusbärskompott skrev 2018-02-10 10:19:42 följande:

Jag vet inte heller. Min låg på tvären på RUL o min mage gar väldigt ofta varit sned och stått ut mera på höger än vänster sida.

Jag tänker så här: Är din bm inte helt hundra tuden bombis på att den vönt sig så kräv att de kollar m UL. Är du i v 35 så borde du ju ha känt om den gjort en kullerbytta dessutom.

Det är ju ofarligt att kolla liksom. Och om den ligger fel då så kommer de kolla allt det där andra m form på livmoder osv.

På ett sätt är jag så oerhört tacksam för att de upptäckte att min låg på fel håll av en slump och mindre än 24 h senare var den vänd på. Minimalt med tid att nojja på.

Jo tänker nog kräva UL, men det görs ju bara på sjukhuset så kan va knepigt att få tid direkt där och åka dit. Känner helt klart bebis huvud under revbenen. Den kan vara ganska aktiv ändå, trycker utåt och pressar mot magen med huvudet som att den vill vända, men inte kommer runt.. :/
  • KarinIngrid

V 38 nu

Träffat bm på morgonen.

Filuren i magen ligger med huvudet ner och ?startklar?

Kl 14:15 i eftermiddag har jag tid hos spec MVc på Danderyd för att undersöka mognad och prata om igångsättning.

Både MVc läkaren och min bm rekommenderar det starkt i mitt fall så nu hoppas jag på en bra läkare och att kroppen vill samarbeta.

• Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2018-02-12 09:06:24 följande:

V 38 nu

Träffat bm på morgonen.

Filuren i magen ligger med huvudet ner och ?startklar?

Kl 14:15 i eftermiddag har jag tid hos spec MVc på Danderyd för att undersöka mognad och prata om igångsättning.

Både MVc läkaren och min bm rekommenderar det starkt i mitt fall så nu hoppas jag på en bra läkare och att kroppen vill samarbeta.

Åh lycka till! Ska hålla tummarna!
  • KarinIngrid
    Vargen070918 skrev 2018-02-12 10:41:00 följande:

Åh lycka till! Ska hålla tummarna!

Jaha

Det gick väl sådär. Jag hade kanske för höga förväntningar om att få min bebis nu i veckan.

Träffade förlossningsläkaren. Hon var bra. Rak på sak. Ärlig och trevlig så det var ju bra.

Hon undersökte mig o sa att tappen fortfarande var hård och då blir det ingen igångsättning. Utan nu gör vi upp en plan och ser hur det går men att vi förmodligen siktar på bf allafall :(

Inte vad jag ville höra. Men hon sa att försöker man sig på igångsättning utan att kroppen är med på noterna så kan det bli mycket långdraget o smärtsamt och stor risk för att det slutar i akut snitt. Och det vill jag såklart inte.

Men hon gjorde en hinnsvepning allafall och så fick jag en ny tid på torsdag så får vi se hur det ser ut då.

Så bara vänta vidare och bita ihop. Hon skrev ut lergigan o sa att hon hoppas jag ska kunna sova på dem allafall för att få tillbaka lite energi så nu hoppas jag på det.
  • KarinIngrid

Hon sa att jag allafall var öppen lite så hon precis fick in ett finger och kunde känna bebisens huvud!

• Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2018-02-12 18:56:24 följande:

Jaha

Det gick väl sådär. Jag hade kanske för höga förväntningar om att få min bebis nu i veckan.

Träffade förlossningsläkaren. Hon var bra. Rak på sak. Ärlig och trevlig så det var ju bra.

Hon undersökte mig o sa att tappen fortfarande var hård och då blir det ingen igångsättning. Utan nu gör vi upp en plan och ser hur det går men att vi förmodligen siktar på bf allafall :(

Inte vad jag ville höra. Men hon sa att försöker man sig på igångsättning utan att kroppen är med på noterna så kan det bli mycket långdraget o smärtsamt och stor risk för att det slutar i akut snitt. Och det vill jag såklart inte.

Men hon gjorde en hinnsvepning allafall och så fick jag en ny tid på torsdag så får vi se hur det ser ut då.

Så bara vänta vidare och bita ihop. Hon skrev ut lergigan o sa att hon hoppas jag ska kunna sova på dem allafall för att få tillbaka lite energi så nu hoppas jag på det.

Va tråkigt. Förstår din besvikelse men det känns ändå som du resonerar klokt. Snitt är det jag är mest skraj för.

Får hoppas att svepningen gör underverk
  • KarinIngrid
    Vargen070918 skrev 2018-02-12 19:02:04 följande:

Va tråkigt. Förstår din besvikelse men det känns ändå som du resonerar klokt. Snitt är det jag är mest skraj för.

Får hoppas att svepningen gör underverk

Samma här. Snitt vill jag verkligen inte!!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?