• Anonym (TS)

Hur mycket rasism accepterar du hos någon du dejtar?

Som frågan lyder: Hur mycket rasism kan du tolerera från någon du dejtar eller är i en relation med? Var går gränsen? Svara det alternativ som du tycker närmast hur du själv känner.

Jag har valt att likställa rasism med all form av kritik mot invandringen eller migrationspolitiken i stort eftersom det är så den brukar definieras i den svenska samhällsdebatten.

Jag har försökt formulera fem svarsalternativ/linjer som jag upplever vara de mest etablerade i migrationsdebatten.

Skriv gärna i tråden hur du svarat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-06 19:58
    "Man:" innebär alltså att DU som röstar är en man medan "Kvinna:" betyder att du som röstar är en kvinna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket rasism accepterar du hos någon du dejtar?
  • BlueValentine
    Anonym (gabbi) skrev 2017-06-07 20:54:18 följande:

Enligt måtten här i tråden ... jävligt mycket. Jag är själv,enligt ts mått, dödsknarkarnazist.

Räcker med att rösta på SD så kommer PK-pöbeln farandes med naziststämpeln.
  • 100kgpappa
    BlueValentine skrev 2017-06-07 20:00:25 följande:

Före den 25 november 2015 var man rasist om man hade något att säga om öppna gränser utan kontroller.

Minns när jag stod i ett omklädningsrum sommaren 2015 och sa att "Sverige ska inte ta emot fler flyktingar än vad Sverige/vi klarar av".

Folk tittade på mig som om jag vore engagerad i Svenskarnas Parti.

Efter 25 november 2015 var det plötsligt ok att säga som jag gjorde.

Före 7 April i år var det inte ok att tycka att papperslösa inte har i Sverige att göra, efter 7 april stog tom Fridolin och sa att har man inte här att göra ska man ut...vilket är hyckleri när det är som finast. Först jobba aktivt för att göra så att attraktivt så möjligt att stanna i Sverige trots avslag, sen snabbt ändra sig när opinionen vände.

Vad som är ok att tycka ändras fort i kappvändarsverige.
  • 100kgpappa
    Anonym (Micke) skrev 2017-06-07 17:48:48 följande:

Så kallade antirasister är väldigt ofta intolleranta och fördomsfulla.

längst ner på deras skala står en:

Man, vit, kristen, äldre, hetrosexuell och gärna skåning.

Dom har redan tryckt en rasiststämpel i pannan på en sådan innan han

öppnat munen.

Fan. 5/6 på den...och det är helt rätt som du säger. Med tre blonda barn är man rasist per definition... Och byt ut korset mot en torshammare så är jag alla 6
  • BlueValentine
    100kgpappa skrev 2017-06-07 21:12:12 följande:
    Före 7 April i år var det inte ok att tycka att papperslösa inte har i Sverige att göra, efter 7 april stog tom Fridolin och sa att har man inte här att göra ska man ut...vilket är hyckleri när det är som finast. Först jobba aktivt för att göra så att attraktivt så möjligt att stanna i Sverige trots avslag, sen snabbt ändra sig när opinionen vände.

Vad som är ok att tycka ändras fort i kappvändarsverige.
    Fridolin rappade för några år sedan att "Ingen som flyr har ett val, ingen är illegal".

Ungefär så lät det, minns inte ordagrant.

Efter dådet på Drottninggatan vill han sätta fotbojor på illegala invandrare!

Så sjukt att man knappt kan förstå det han säger!
  • centerMAX
    Pentra skrev 2017-06-07 07:04:37 följande:

Eftersom rasism är djupt och allvarligt feldefinerat i trådstarten, och gravt bidrar till en fortsatt felaktig syn på vad rasism egentligen är, så avhåller jag mig från att rösta. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    one sucker down! Kyss
  • 100kgpappa
    BlueValentine skrev 2017-06-07 21:26:46 följande:

Fridolin rappade för några år sedan att "Ingen som flyr har ett val, ingen är illegal".

Ungefär så lät det, minns inte ordagrant.

Efter dådet på Drottninggatan vill han sätta fotbojor på illegala invandrare!

Så sjukt att man knappt kan förstå det han säger!

Det märks att Mp har lite av ett frikort mot kritisk granskning av media.

Vad jag var det ingen som ställde honom mot väggen för den helomvändningen.
  • Pussan
    100kgpappa skrev 2017-06-07 21:46:55 följande:

Du har rätt i det, de är faktiskt fridlysta
  • Anonym (agda)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-06 19:54:45 följande:

Som frågan lyder: Hur mycket rasism kan du tolerera från någon du dejtar eller är i en relation med? Var går gränsen? Svara det alternativ som du tycker närmast hur du själv känner.

Jag har valt att likställa rasism med all form av kritik mot invandringen eller migrationspolitiken i stort eftersom det är så den brukar definieras i den svenska samhällsdebatten.

Jag har försökt formulera fem svarsalternativ/linjer som jag upplever vara de mest etablerade i migrationsdebatten.

Skriv gärna i tråden hur du svarat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-06 19:58
    "Man:" innebär alltså att DU som röstar är en man medan "Kvinna:" betyder att du som röstar är en kvinna.

Jag skulle aldrig dejta ngn som kallar mig "rasist" för struntsaker. Det är antagligen samma snubbe som sätter epitetet "främlingsfientlig" på gamla Greta för att hon är rädd att gå ut sent på kvällen numer...............
  • Anonym (agda)
    100kgpappa skrev 2017-06-07 21:46:55 följande:

Väljarna verkar svika dock även om media inte gör det?
Svar på tråden Hur mycket rasism accepterar du hos någon du dejtar?