• LovisaTilda

För oss med BIM 25-30 juni

Då kom fröken röd, 2 dagar förtidigt.

Dock väntat då vi inte försökt aktivt denna månaden. Men nu känner vi oss mer redo än någonsin!

Det här blir vårt andra aktiva försök sen jag tog ut spiralen i mars.

Någon mer som vill följas åt på resan mot ett plus?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 12:08
    Skriv gärna förväntad äl och bim så att vi kan följa varandra. Kanske kan vi göra en lista om vi blir många :)

• Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni
  • hannap90

Ägglossning:

2/6 (något tveksam på datum) hannap90

8/6 Milou3

8/6 Anonym28

11/6 LovisaTilda

11/6 Mamma Camilla

11-13/6 Cheerful

14/6 HannaPanna92

15/6 jhk88

BIM

19/6 hannap90

22/6 Anonym28

23/6 Milou

26/6 LovisaTilda

26/6 Mamma Camilla

26-30/6 Cheerful

29/6 HannaPanna92

30/6 jhk88

• Milou3
    Cheerful skrev 2017-06-01 22:11:28 följande:

Jag har tyvärr ingen barnmorska, bor inte i Sverige och här är barnmorskorna mest med till att förlösa. Men borde nog kontakta min läkare.. Jag är dock rätt säker på att man ska ha försökt 2år innan man får hjälp om kvinnan är under 30 :( annars får man betala det hela själv.

Jag har bara använt "vanlig" stickor än så länge, har en rätt tydlig temperaturstegring efter ägglossning, och fått utslag 4-5 dagar före testen visar fullt (och blir negativa efteråt) det at faktiskt det sista jag har funderat på, ska ägglossningstest bli negativa efter ägget har släppt? Eller skulle det kunna vara ett tecken på att det trots allt inte släpps något ägg?

Får du en temperaturstegring och tempen håller sig hög i minst 3 dagar sägs det ju att man haft äl. På vissa personer så hänger LH kvar i kroppen efter äl ett par dagar.
  • Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-06-01 22:08:04 följande:

Vi har försökt i 13 månader. Jag gråter så fort jag ser någon annan bli gravid och känner ibland att jag förlorar hoppet om att bli gravid. Men på något sätt tar man sig genom det, man måste försöka intala sig själv om att "jo förhoppningsvis blir jag gravid en dag". Det är framförallt viktigt att man har en stark, bra och öppen relation med sin partner. Att man faktiskt pratar om hur man känner och tänker. Sen är det klart att alla försök kan slita på en relation, men det är då det är viktigt att prata.

Det viktigaste för mig nu är att jag & min sambo är starka tillsammans, ett barn kommer för eller senare till oss

Jo, det är nog så, hade bara en riktigt nere kväll igår, sambon arbetade så hade inte riktigt någon att ventilera med. Men jo, förr eller senare kommer det ett barn, hur och när är egentligen utan betydning, jag skulle bara väldigt gärna uppleva en graviditet, och det är ju på något vis det som är det "naturliga" så är väl därför man blir så besviken när det inte går så enkelt som man hoppats! Stackars de kvinnor som förväntades bli gravida direkt efter bröllopet (och de som fortfarande förväntas runt om i världen).
    Milou3 skrev 2017-06-01 23:06:55 följande:

Får du en temperaturstegring och tempen håller sig hög i minst 3 dagar sägs det ju att man haft äl. På vissa personer så hänger LH kvar i kroppen efter äl ett par dagar.

Jag har hört att om man är gravid, håller sig temperaturen hög? men hur är det med ägglossningstest, blir de helt blanka efter ägglossning?
  • Milou3
    Cheerful skrev 2017-06-02 06:11:57 följande:

Jo, det är nog så, hade bara en riktigt nere kväll igår, sambon arbetade så hade inte riktigt någon att ventilera med. Men jo, förr eller senare kommer det ett barn, hur och när är egentligen utan betydning, jag skulle bara väldigt gärna uppleva en graviditet, och det är ju på något vis det som är det "naturliga" så är väl därför man blir så besviken när det inte går så enkelt som man hoppats! Stackars de kvinnor som förväntades bli gravida direkt efter bröllopet (och de som fortfarande förväntas runt om i världen).Jag har hört att om man är gravid, håller sig temperaturen hög? men hur är det med ägglossningstest, blir de helt blanka efter ägglossning?

Det är olika för alla. Jag har rätt mycket LH hormon i kroppen så får alltid två streck hela cykeln men bara positivt ( lika starka streck eller att teststrecket är starkare) under 2-3 dagar. Mitt ägg släpper 2 dagar efter första glada gubben. Kontrollerat med temp.

Men du, du är ung! Vet hur sårande det känns att pricka äl och ändå få mens månad efter månad. Jag är 40 och känner en tidspress på mig. Är inne på 10:e försöket nu. Med en sambo som får prestationsångest och har ett mer måttligt sexbehov och som dessutom har lite svårt att ta initiativ till sex. Jag får jobba rejält varje stundande äl med att ta initiativ i lagom dos så han inte får prestationsångest. Med mitt ex hade jag lätt kunnat säga "jag har äl snart så please sätt på mig varje dag ett par dagar fram" så hade hade han svarat typ "gärna darling, nu kör vi", trots sovande barn och en lättväckt hundvalp.

Men min nuvarande kille funkar inte så. Jävligt frustrerande varje gång mensen kommer för då måste jag ensam planera och kämpa själv känns det som. Även om jag vet att hans högsta önskan är att vi får ett barn ihop.

Vi får stötta varandra och hålla tummarna för ett fint plus denna månad!
  • FrökenJ90

Hej. Hoppar inte här om det är okej. Vet inte exakt när nästa äl och bim blir då min cykel har hoppat lite. Fick min mens nu på morgonen så är på Cd 1. När mensen är slut blir det tredje försöket till första barnet

• LovisaTilda
    Cheerful skrev 2017-06-01 22:11:28 följande:

Jag har tyvärr ingen barnmorska, bor inte i Sverige och här är barnmorskorna mest med till att förlösa. Men borde nog kontakta min läkare.. Jag är dock rätt säker på att man ska ha försökt 2år innan man får hjälp om kvinnan är under 30 :( annars får man betala det hela själv.

Jag har bara använt "vanlig" stickor än så länge, har en rätt tydlig temperaturstegring efter ägglossning, och fått utslag 4-5 dagar före testen visar fullt (och blir negativa efteråt) det at faktiskt det sista jag har funderat på, ska ägglossningstest bli negativa efter ägget har släppt? Eller skulle det kunna vara ett tecken på att det trots allt inte släpps något ägg?

Prata med din läkare! Här i Sverige ska man ha försökt minst ett år om jag inte minns fel. Håller tummarna för er.

Ja, det vore ju intressant att veta hur testet verkligen funkar :S
  • LovisaTilda

Ok tjejer, skickar ut en allmän fråga kring Clearblues digitala äl-test med dubbel indikator. När man väl får fast gubbe släpper ägget inom 12-48h, men sen kan man ju inte testa mer under en 48h period. Rent teoretiskt så vet man ju inte hur nära äl man är eftersom man inte kan testa på nytt. Är det så att testet visar en rund ring så fort ägget har släppt? Någon som vet? Måste ju maximera chanserna :D :D

• EmmaStinan

Hej! Jag och min sambo är 24 och 26 år gamla och har bestämt oss för att det känns rätt (eller så rätt det kan kännas) att försöka få en bebis! Jag har BIM 25 juni och har nu fått hem ägglossningsstickor. Det här blir bara andra försöker så har inga stora förhoppningar (fast jo men det försöker jag tänka bort)..

Slutade med p-piller i slutet av april och ägglossningen kom igång direkt på "rätt" datum räknat med pillermensen som senaste mens - det är jag absolut jätteglad och tacksam över :)

Blir spännande att följa resorna här :)

• hannap90

Äntligen ägglossning! :) när är det ägget släpper om det är positivt idag?

Testet överst är igår och nederst idag.

• Milou3
    hannap90 skrev 2017-06-02 17:45:16 följande:

Äntligen ägglossning! :) när är det ägget släpper om det är positivt idag?

Testet överst är igår och nederst idag.

Efter 12h men inom 48h står det. Har blivit gravid 2 ggr av att ha sex samma dag som positivt äl-test. Så försök få till det i dag och i morgon eller i övermorgon så har du gjort vad du kunnat.
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni