Amak skrev 2018-08-23 06:40:55 följande:
Jag har inte sagt att några plagg sexualiserar. Jag har sagt att inga överkoppar är sexuella på barn. Jag har sagt att om man skyler en flickas överkropp så skickar man en signal till omgivningen, men jag vet inte vad man skickar för signaler.
Jag har sagt att badtrosor är minimala plagg medans badbyxor är större plagg. Jag undrar varför man påpekar att flickor har trosor på sig när de badar men pojkar har inte kalsonger på sig när man badar. Jag undrar varför inte alla barn har badbyxor när de ser likadana ut i kroppen.
Och om man skyler en liten killes överkropp (vilket jag gjorde, sonen hade alltid t-shirt på stranden), precis som sina kusiner (en pojke och en flicka). Min systerdotter älskade bikinis, ju sötare desto bättre, inte ens vilda hästar kunde få min systerdotter att ta på sig något som inte var gulligt.
Jag har fortfarande svårt att förstå detta, men det kan kanske bero på att jag hade alltid baddräkt/bikini när jag växte upp, det var normen. Det var ingen som ens tänkte i de banorna, det var först efter topplesseran som man såg bikiniöverdel på flickor som en signal utåt.
Personligen är jag rätt förundrad över att man inte har något på överkroppen på små barn som springer i solen.