sextiotalist skrev 2018-08-23 08:19:03 följande:
De fanns visst bikiniöverdelar, hemmavid (bodde i Stockholm) och på västkusten. Det var ingen som badade utan baddräkt eller bikini där jag badade. Även mindre barn hade det.
Och att jag hade bikini hindrade inte att jag var kompis med killar, jag hade mer killkompisar än tjejkompisar, med bikini och baddräkt. Jag har lite svårt att förstå kopplingen med att ha bikini inte vara med killar, utan överdel, kunna vara med killar.
Jag är rätt säker på att det inte har ett dugg med varandra att göra.
Ser ju på stranden hur barnen leker med varandra, pojkar som flickor, de har baddräkt, bikinis, badbyxor, t-hirts, uv-dräkter och leker med varandra
Ja, jag hade också svårt att förstå den kopplingen. Men det hände mig mer än en gång. Jag antar att de trodde jag var en kille när jag hade badbyxor och då passade de bollen till mig och sedan var leken igång. Jag hade kort hår. Men när jag sa mitt namn så blev de arga och sa att jag inte fick vara med. Detta hände upprepade gånger i min barndom, eftersom min mamma höll mig kortklippt av någon anledning.
Klart barnen leker med varandra ändå. Jag hade pojkkompisar som lekte med mig fast de visste att jag var flicka såklart =). Men främmande pojkar tog inte kontakt om de visste att jag var flicka. De sökte sig till andra pojkar.