My102 skrev 2017-11-08 09:24:13 följande:
Jag har en kommande babyshower åt en av mina bästa kompisar.. (jag har själv inte planerat eller förslagit den) men jag vet inte om jag pallar att gå på den.
Samtidigt vet jag inte om jag MÅSTE gå på den, får jag ?lov? att slippa? På nåt sätt känns det lättare att gratta när väl bebisen är ute..babyshower är innan födseln. Jag vet inte om jag pallar att sitta där och se på det som jag så otroligt gärna vill själv..det som leder till tårar var och varannan idag.. känner mig as dum om jag inte går, hon vet inte om showern och kommer säkert bli väldigt besviken om jag inte kommer, tror hon förstår till viss del eftersom hon vet om vår ofrivilliga barnlöshet,.men tror inte hon förstår till fullo och i slutändan ändå tycka att jag borde vara där.. så svårt! Jag gruvar mig :(
My102 skrev 2017-11-08 09:24:13 följande:
Jag har en kommande babyshower åt en av mina bästa kompisar.. (jag har själv inte planerat eller förslagit den) men jag vet inte om jag pallar att gå på den.
Samtidigt vet jag inte om jag MÅSTE gå på den, får jag ?lov? att slippa? På nåt sätt känns det lättare att gratta när väl bebisen är ute..babyshower är innan födseln. Jag vet inte om jag pallar att sitta där och se på det som jag så otroligt gärna vill själv..det som leder till tårar var och varannan idag.. känner mig as dum om jag inte går, hon vet inte om showern och kommer säkert bli väldigt besviken om jag inte kommer, tror hon förstår till viss del eftersom hon vet om vår ofrivilliga barnlöshet,.men tror inte hon förstår till fullo och i slutändan ändå tycka att jag borde vara där.. så svårt! Jag gruvar mig :(
Kan verkligen förstå din situation. Jag hade också svårt att vara nära bebisar o kunde inte riktigt glädjas när jag fick reda på att ngn var gravid, även om jag självklart blev glad för deras skull, så kände jag att kommer vi någonsin att få uppleva att få ett barn. Jag valde att hitta på lite ursäkter när någon fyllde år som hade barn. Som "tur" så var det inga dop o babyshower som jag är glad för. Hade nog inte orkat gå på det.
Det är jätte svårt. Om hon själv inte ha upplevt samma problem så har hon svårt att förstå.
Nu efter jag har fått barn börjar jag kunna ta kontakt med några kompisar igen. Men då får man höra " är det inte dags för nr 2 snart) o detta efter jag berättat att vi gjord 3 ivf o fick 2 missfall (satte in 2 embryon sista gången, ena klarade sig inte) blir så trött på folk... Då är vår bebis ca 5 månader bara...
Ursäkta, detta svar hjälpte inte dig direkt, ville nog mest skriva att jag förstår dig o att du inte är ensam.