Ofrivilligt barnlös - hur överlever man?
Jag har en kommande babyshower åt en av mina bästa kompisar.. (jag har själv inte planerat eller förslagit den) men jag vet inte om jag pallar att gå på den.
Samtidigt vet jag inte om jag MÅSTE gå på den, får jag ?lov? att slippa? På nåt sätt känns det lättare att gratta när väl bebisen är ute..babyshower är innan födseln. Jag vet inte om jag pallar att sitta där och se på det som jag så otroligt gärna vill själv..det som leder till tårar var och varannan idag.. känner mig as dum om jag inte går, hon vet inte om showern och kommer säkert bli väldigt besviken om jag inte kommer, tror hon förstår till viss del eftersom hon vet om vår ofrivilliga barnlöshet,.men tror inte hon förstår till fullo och i slutändan ändå tycka att jag borde vara där.. så svårt! Jag gruvar mig :(
Är ofrivilligt barnlös sedan 6 år tillbaka vilket har resulterats i utmattningssyndrom. För mig skulle det vara omöjligt att gå på babyshowers, dop och andra barn/gravidrelaterade tillställningar.
Tillåt dig själv att må dåligt och sörja. Gå in på babyshowern om du känner att det finns en risk att ditt mående försämras. Du är viktigast i ditt liv.
Hitta på något, att du är sjuk eller att ni ska resa iväg just den dagen. Det är tillåtet att ljuga när det gäller detta.