• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • mrshudson75
    vasg skrev 2017-12-10 21:22:33 följande:

Jag har inte skrivit här så mycket, havandeskapsförgiftningen jag fick, alla mvc-kontroller och akutbesök på sjukhuset tog ut sin rätt och tillslut orkade jag inte mer. När blodtrycket inte gick ner trots att man satte mig på blodtryckssänkande så beslutades igångsättning. Den 9/12 tittade en dotter (VI HADE RÄTT, alla andra hade fel, haha) ut på 2805g och 48cm i vecka 37+6. Vi är förälskade och lär känna vår nya familjemedlem på BB. Imorgon får vi se om vi får åka hem<3

Massa grattis! :)

Förstår att du inte orkat skriva m komplikationer. Så skönt att det gått bra, o skönt att komma hem.
  • Treasures

Jag har inte skrivit här så mycket, havandeskapsförgiftningen jag fick, alla mvc-kontroller och akutbesök på sjukhuset tog ut sin rätt och tillslut orkade jag inte mer. När blodtrycket inte gick ner trots att man satte mig på blodtryckssänkande så beslutades igångsättning. Den 9/12 tittade en dotter (VI HADE RÄTT, alla andra hade fel, haha) ut på 2805g och 48cm i vecka 37+6. Vi är förälskade och lär känna vår nya familjemedlem på BB. Imorgon får vi se om vi får åka hem<3

Grattis! Skönt att ha henne på utsidan nu så mår du också får må bättre!
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Jilo
    Nykär15 skrev 2017-12-10 11:33:08 följande:

När gjordes senaste TUL och vad mättes han till då? Undrar hur exakta TUL är, nojjar att min blir stor då den mättes till 3,8 kg i onsdags nämligen...bf+1 idag....

På oss stämde tul exakt! Bebisen beräknades till 3700 och vägde 3600 när han föddes bf-5.
  • Jilo
    Nykär15 skrev 2017-12-10 11:33:08 följande:

När gjordes senaste TUL och vad mättes han till då? Undrar hur exakta TUL är, nojjar att min blir stor då den mättes till 3,8 kg i onsdags nämligen...bf+1 idag....

På oss stämde tul exakt! Bebisen beräknades till 3700 och vägde 3600 när han föddes bf-5.
  • Jilo

Stort grattis till alla nya små härliga bebisar!! :)

Ni som haft barn med lågt blodsocker, hur upptäcktes det? Kan inte minnas att de kollat det?

Min lilla kille var ju inte så liten som era, inte liten alls med sina 3600, men har varit ordentligt slö och inte ökat som han ska i vikt. Nu har han ju haft gulsot också, men även det tyckte dom var inom det normala, så jag vet inte. Förra veckan reagerade BVC iaf så extrakoll imorgon. Jag tycker han är betydligt piggare nu sedan ett par dagar så det är nog ingen fara, men från att ha varit min största vid födseln blev han till min minsta en vecka senare...

• KajsaStina123

Grattis till tjejen !

Måste fråga vad hade du i blodtryck och hade du några känningar av det?

Ligger på gränsen och ska t mvc idag och kolla hur det ser ut. Är i v 40 så vill bara att liten ska komma nu..
  • KajsaStina123
    princess77 skrev 2017-12-10 13:29:34 följande:

Nu är hon här! På BF -3. 3835 gram och 53 lång.

Vattnet gick vid 02.00,vid 03.30 var vi inne på förlossningen och 04.42 är hon född.

Vi får stanna en natt pga att hon hade lite tufft med andningen i början så dom vill ta infektionsprover på henne,annars är hon helt perfekt Så stolt över mig själv denna gången som fixade det trots att det gick så fort. Herregud va ont det gör men det är så otroligt häftigt! Grattis till den nyfödda pojken i tråden också <3

Stort Grattis!! Och lycka till med allt
  • KajsaStina123

Ett stort Grattis till alla som fått sina små nu !

Så skönt att allt går bra och att alla mår bra.

Själv är bf idag!!!!!! Men tror det dröjer några dagar till. Har små molande nästan bara. Så kan det komma 2-3

ondingar och jag tänker "Yes"!! Men så avtar det och blir lugnt.

Ätit både ananas och hallonbladste men ingen effekt där inte för min del.

Väntar & längtar nu

• Myspys85

Åh vad härligt med alla nyfödda bebisar! Känns frustrerande att vara typ sist ut i denna grupp, vi har ju bf 21/12 med första barnet och har typ inga känningar - så vi får nog vänta till mellandagarna eller nyår :( Känns som att vår lilla kulting gärna ligger kvar därinne så länge som möjligt ;) Övervägde att testa hallonbladste men läste sen på lite mer och blev orolig att för starka sammandragningar kunde vara dåligt snarare än bra. Så jag kommer nog satsa på att vila mkt sista veckan och kanske förföra mannen på julafton om inget hänt då!

• belletristik

skönt att vara på andra sidan nu! grattis till dottern.

och då var vi åtminstone tre frå denna tråd som födde den 9/12!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL