• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • towelino
    Myspys85 skrev 2017-12-11 09:02:53 följande:

Åh vad härligt med alla nyfödda bebisar! Känns frustrerande att vara typ sist ut i denna grupp, vi har ju bf 21/12 med första barnet och har typ inga känningar - så vi får nog vänta till mellandagarna eller nyår :( Känns som att vår lilla kulting gärna ligger kvar därinne så länge som möjligt ;) Övervägde att testa hallonbladste men läste sen på lite mer och blev orolig att för starka sammandragningar kunde vara dåligt snarare än bra. Så jag kommer nog satsa på att vila mkt sista veckan och kanske förföra mannen på julafton om inget hänt då!

Jag har också ett tag kvar hoppas jag! Har bf 25/12 och känner mig inte redo än! Har gått över tidigare graviditeter så är inställd på det även denna gång!
  • Treasures
    KajsaStina123 skrev 2017-12-11 08:56:26 följande:

Ett stort Grattis till alla som fått sina små nu !

Så skönt att allt går bra och att alla mår bra.

Själv är bf idag!!!!!! Men tror det dröjer några dagar till. Har små molande nästan bara. Så kan det komma 2-3

ondingar och jag tänker "Yes"!! Men så avtar det och blir lugnt.

Ätit både ananas och hallonbladste men ingen effekt där inte för min del.

Väntar & längtar nu

Känner som du...det moler på mest hela tiden och både igår kväll och imorse när jag suttit i soffan har jag fått några lite mer onda sammandragningar/värkar men som sedan inte upprepat sig när jag börjat röra på mig. Nu har jag precis sparkat/gått med lilla tjejen till förskolan och hem igen samt tagit bort lite snö på bron men inte kännt det minsta. Övervägde att skotta hela uppfarten men vågar inte riskera att göra illa ryggen så här nära förlossningen. Känner mig även lite matt och svag idag så det får nog bli en lugn dag tills tjejerna ska hämtas i em.
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Sandrajog

Bf imorgon, ligger just ni i ett varmt bad och trycker i mig färsk ananas. Ute på långpromenad igår och försöker mig på färdknäppen så ofta som möjligt, haha.

Fick dock diarré igår kväll, fick för mig att det kan vara ihopkopplat med att det är på gång?

Grattis till alla söta små godingar!! Så glad att det gått bra för er :)

• Fritjof

Bf+3 idag fortfarande inga känningar alls :/ igår gick vi därför till å från stallet nästan 8 km! Det hjälpte inte heller tyvärr xD men inatt vakna jag i sån panik å sprang till toan trodde jag skulle spy men det kom inget annat än massa tomma kvällningar å så kissa jag på mig ist för magen tryckte på så xD tror jag satte i halsen i sömnen eller fick någon sjukhalsbränna upp stötning! Väldigt obehagligt iaf :o

Snart får vi nog prova annanas å hallonbladste! :D

• Mia86a

Grattis alla ni som fått era små! Min novemberbebis bor fortfarande kvar i magen, BF +13 idag och inga känningar på att det skulle vara på gång.

• Sandrajog
    Mia86a skrev 2017-12-11 12:06:33 följande:

Grattis alla ni som fått era små! Min novemberbebis bor fortfarande kvar i magen, BF +13 idag och inga känningar på att det skulle vara på gång.

Har du något datum för igångsättning om det inte kommer igång snart? :)
  • Mia86a
    Sandrajog skrev 2017-12-11 14:02:51 följande:

Har du något datum för igångsättning om det inte kommer igång snart? :)

Ja, igångsättning på onsdag. Meen jag känner att det verkligen är en opassande dag, haha. Tror ni man han be om en dag senare fast landstinget säger att man ska sättas igång v 42+0?
  • vasg
    mrshudson75 skrev 2017-12-11 02:51:41 följande:

Massa grattis! :)

Förstår att du inte orkat skriva m komplikationer. Så skönt att det gått bra, o skönt att komma hem.

Vi blir kvar en dag till (minst) för blodtrycket går inte ner (tydligen normalt) och amningen strular. Men jag är så kär i denna lilla människa <3
  • Sandrajog
    Mia86a skrev 2017-12-11 14:12:23 följande:

Ja, igångsättning på onsdag. Meen jag känner att det verkligen är en opassande dag, haha. Tror ni man han be om en dag senare fast landstinget säger att man ska sättas igång v 42+0?

Det är nog inte så lätt att få ett annat datum. Jag hoppas lite på att bebis kommer på lucia :) Vilket sjukhus ska du/ni föda på?
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL