Inlägg från: Mia86a |Visa alla inlägg
  • Mia86a

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jag hoppar in här i tråden nu i sluttampen. Var beräknad 28/11 och är dag på BF+6. Jag verkar vara den enda kvar i novembertråden så jag joinar gärna er i stället sista tiden nu när det ändå visat sig bli en decemberbebis för mig.

• Mia86a

Imorgon har jag gått över tiden 8 dagar och ska på ultraljud, spännande att få veta storlek osv på honom! Dagarna går sååå långsamt nu, speciellt eftersom jag har noll känningar på att det skulle vara på g. Har ändå varit väldigt säker på att han skulle komma max två dagar efter bf, men tji gick jag. Jag hoppas verkligen han vill komna redan imorgon eller senast torsdag, blir tokig på att vänta! Och med tanke på att de ofta lägger på sig rätt mycket sista tiden vill jag ju ha ut honom så han inte hinner överstiga typ 5 kg, haha.

• Mia86a
    Jsv17 skrev 2017-12-07 00:33:42 följande:

Känns ju som det kan vara nära då Heja Bebis!

Jag blev också helt nervös idag när jag insåg att det faktiskt ska komma en bebis. Så har färdigställt allt och äntligen packat färdigt den där BB-väskan... inte packad fören bf-1, jag är modig jag haha Ordnat skötborden och bäddat hans spjälsäng och pysslat så nu så, nu är han välkommen när som helst!

Vad härligt att du börjar få tydliga symtom på att något är på gång! Här händer ingenting än och är på BF+9. Jag hoppas verkligen att det drar igång idag men det har jag ju hoppats på i några veckor nu. Packade BB-väskan igår kväll, haha! Förra graviditeten packade min man den medan jag satt i duschen hemma med värkar så det känns bra att vara lite mer förberedda denna gång.

Spjälsängen måste vi höja upp botten på nu när bebis får överta den efter storasyster, ska nog försöka fixa det under dagen.

Igår var vi på ultraljud i alla fall, alla får det här när man går in i v 42. Bebis var normalstor och hade tillräckligt med fostervatten så det var bara hem och fortsätta vänta. Idag har jag mitt sista (?) besök hos bm och lär väl få lite info om igångsättning förmodar jag. Vill verkligen inte bli igångsatt, men men vi får se hur det blir. Igångsättning på lucia i så fall, så typiskt!
  • Mia86a
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 10:30:12 följande:

Nu är det vår tur, värkarna drog igång 7 i morse. Vi sitter i bilen och är på väg till Sundsvall. : )

Åh vad avundsjuk jag blir!! Stort lycka till!
  • Mia86a
    Jsv17 skrev 2017-12-08 12:47:08 följande:

Fortsatt "blödning-slempropp" här och nu tror jag att jag har lite värkar... Går som i ett band från magen till ryggen, som kraftig mensvärk men får andas mig igenom vissa av dem. 10-15 minuters mellanrum ungefär, så kan ju dröja länge än men jag hoppas verkligen att ngt är på gång nu och att det inte avtar igen! Heja bebis!!!

Spännande! Jag håller tummarna för att det blir bebis för dig nu!

Själv har jag idag ätit en hel ananas för 1,5 timme sen, läste att det skulle sätta igång förlossningen, men inga känningar än.
  • Mia86a
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 16:04:03 följande:

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Stort grattis till er lille son, härligt att du fick en så positiv upplevelse!!
  • Mia86a
    Treasures skrev 2017-12-08 18:19:04 följande:

Åt en ananas i tisdags utan resultat, köpte en till idag som jag tänkte mumsa på till Idol. Testade ananas med första barnet med men då hade jag passerat BF och dagen efter började jag få värkar. Sen kan det ju säkert ha blivit så ändå men har lite hopp till ananasen iaf.

Haha ja vi får se. Jag har ju gått över tiden 10 dagar nu så börjar känna mig lite desperat. :) Har inga känningar än, men skulle sååå gärna få vår bebis nu i helgen. Enligt mina beräkningar, utifrån senaste mens, var BF redan 17 november då trodde absolut inte jag skulle gå över datumet som fastställdes vid RUL (28 nov) men det är så lite man vet...
  • Mia86a
    Nykär15 skrev 2017-12-09 08:34:54 följande:

Är du inte stressad att gå över så långt när er BF inte stämmer med din uträkning? Med tanke på överburenhet, har de extra koll med tillväxt-ul?

Min första fick jag med BF 10 dgr senare än min uträkning och jag var livrädd, då fick man även gå över 3 veckor här vilket hade gjort att hon låg över en månad över tid om det inte hade satt igång.

Nu blev det inte så, det startade på den BF jag hade räknat ut, men det kändes olustigt innan jag visste det.

Är på BF idag och nu hoppas jag på Lucia, är dagen jag räknade fram så det hade ju vart mysigt.

Jo lite stressande är det allt, men var på ultraljud i onsdags (det är obligatoriskt här på BF+8) och fick bekräftat att han är normalstor och har tillräckligt med fostervatten. Något tillväxtultraljud har jag inte fått denna graviditet då jag legat på medelkurvan hela tiden, däremot har bebis gjort många kullerbyttor i magen så jag har fått göra ultraljud för att se om han ligger med huvudet ned eller inte också, så jag upplever att de har koll.

Jag gick dock över 8 dagar med dottern och hon vägde över 4 kg så jag misstänker att denne herre blir större än så när han aldrig vill komma ut.
  • Mia86a
    princess77 skrev 2017-12-09 09:27:26 följande:

Vacknar upp på min födelsedag men ryggont,mensvärk och röd/bruna slemmiga flytningar (förlåt för infon) slemproppen??

Undrar om jag får dela min födelsdag framöver

Hoppas att detta betyder att hon är på väg men att hon väntar ett dygn till!

Vad spännande! Och grattis på födelsedagen! Jag håller tummarna att din lilla kommer imorgon så att ni får varsin födelsedag.
  • Mia86a
    Jsv17 skrev 2017-12-09 17:54:13 följande:

Idag 04:42 föddes ytterligare en lite liten kille, vår lilla Leon entrade världen 2650g och 45cm lång. Efter en ganska kort intensiv förlossning som gick helt enligt boken. Kom till förlossningen endast 1cm öppen 23:20, men redan 04:42 var han ute BM sa till mig att jag hade extremt effektiva värkar, trots att vi satte en epidural, jag fick ingen paus och var då endast öppen 4cm och vi trodde det var lååångt kvar. Med facit i hand hade jag nog fixat det utan men nu fick jag en välbehövlig paus innan krystningen. Som visst gjorde ont, men det bästa jag gjort! Så skönt att äntligen få påverka nånting, där jag på egen kraft kunde avsluta det hela så att säga haha det gjorde jag också, nästan helt utan krystvärkar, bm sa lite skeptiskt att jag kunde prova utan värk, och jajjemen ut kom han

Åh jag misstänkte att du fått nu, stort grattis!!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL