Jsv17 skrev 2017-12-07 00:33:42 följande:
Känns ju som det kan vara nära då Heja Bebis!
Jag blev också helt nervös idag när jag insåg att det faktiskt ska komma en bebis. Så har färdigställt allt och äntligen packat färdigt den där BB-väskan... inte packad fören bf-1, jag är modig jag haha Ordnat skötborden och bäddat hans spjälsäng och pysslat så nu så, nu är han välkommen när som helst!
Vad härligt att du börjar få tydliga symtom på att något är på gång! Här händer ingenting än och är på BF+9. Jag hoppas verkligen att det drar igång idag men det har jag ju hoppats på i några veckor nu. Packade BB-väskan igår kväll, haha! Förra graviditeten packade min man den medan jag satt i duschen hemma med värkar så det känns bra att vara lite mer förberedda denna gång.
Spjälsängen måste vi höja upp botten på nu när bebis får överta den efter storasyster, ska nog försöka fixa det under dagen.
Igår var vi på ultraljud i alla fall, alla får det här när man går in i v 42. Bebis var normalstor och hade tillräckligt med fostervatten så det var bara hem och fortsätta vänta. Idag har jag mitt sista (?) besök hos bm och lär väl få lite info om igångsättning förmodar jag. Vill verkligen inte bli igångsatt, men men vi får se hur det blir. Igångsättning på lucia i så fall, så typiskt!