• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • towelino

Spännande att höra om allas känningar! Och när jag ser och hör om allas bebisar så längtar jag jättemycket!!

• Mia86a
    Nykär15 skrev 2017-12-09 08:34:54 följande:

Är du inte stressad att gå över så långt när er BF inte stämmer med din uträkning? Med tanke på överburenhet, har de extra koll med tillväxt-ul?

Min första fick jag med BF 10 dgr senare än min uträkning och jag var livrädd, då fick man även gå över 3 veckor här vilket hade gjort att hon låg över en månad över tid om det inte hade satt igång.

Nu blev det inte så, det startade på den BF jag hade räknat ut, men det kändes olustigt innan jag visste det.

Är på BF idag och nu hoppas jag på Lucia, är dagen jag räknade fram så det hade ju vart mysigt.

Jo lite stressande är det allt, men var på ultraljud i onsdags (det är obligatoriskt här på BF+8) och fick bekräftat att han är normalstor och har tillräckligt med fostervatten. Något tillväxtultraljud har jag inte fått denna graviditet då jag legat på medelkurvan hela tiden, däremot har bebis gjort många kullerbyttor i magen så jag har fått göra ultraljud för att se om han ligger med huvudet ned eller inte också, så jag upplever att de har koll.

Jag gick dock över 8 dagar med dottern och hon vägde över 4 kg så jag misstänker att denne herre blir större än så när han aldrig vill komma ut.
  • laetitia81
    mrshudson75 skrev 2017-12-09 09:46:45 följande:

Det är ju så roligt att gå in här, känns som ni alla är på g nu :)

Vi födde också utan pappa, när han varit med så har han ju varit ett jättestöd men upplevet att bm har varit mer närvarande o mer lyhörda de gånger jag fött utan honom, så helt okej o tom lite skönt :P

Vi ligger kvar på lilla bb i visby, jätteskönt o bara få vara m bebisen o bli lite uppassad innan hemgång.

Hur har ni det m namn?

Vi var så säkra på Alwilda men när hon kom ut så såg hon inte ut som en sån. :D Efter mycket funderingar så blir det fyraåringens favorit: Sonja <3

Så en liten Sonja Alwilda Maria får det bli :)

Kram från bb med sömnbrist, eftervärkar o onda bröstvårtor fast m världens sötaste sockerpudding på magen :)

Jättefint namn <3 får du ligga själv på rummet eller hur funkar det i Visby?
  • Mia86a
    princess77 skrev 2017-12-09 09:27:26 följande:

Vacknar upp på min födelsedag men ryggont,mensvärk och röd/bruna slemmiga flytningar (förlåt för infon) slemproppen??

Undrar om jag får dela min födelsdag framöver

Hoppas att detta betyder att hon är på väg men att hon väntar ett dygn till!

Vad spännande! Och grattis på födelsedagen! Jag håller tummarna att din lilla kommer imorgon så att ni får varsin födelsedag.
  • laetitia81
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 16:04:03 följande:

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Grattis till lillkillen! <3 jag tycker om när dom är lite mindre faktiskt. Känns som nyföddperioden blir lite längre då. :) lillan är min minsta hittills.
  • princess77

Har precis pratat med förlossningen då jag märker att flytningarna har tilltagit och dom är färgade (som innan och efter mens). Hon lät bara glad och sa,kul då kanske vi ses om ett par dygn Herregud,nu blev jag nervös!

Har inga värkar än men trycket nedåt är rejält och ryggvärken har tilltagit. Det ser lovande ut för BF på Lucia i allafall!

• Treasures
    princess77 skrev 2017-12-09 09:27:26 följande:

Vacknar upp på min födelsedag men ryggont,mensvärk och röd/bruna slemmiga flytningar (förlåt för infon) slemproppen??

Undrar om jag får dela min födelsdag framöver

Hoppas att detta betyder att hon är på väg men att hon väntar ett dygn till!

Grattis på födelsedagen och va spännande att det verkar vara på gång för dig med nu.

Vi födde också utan pappa, när han varit med så har han ju varit ett jättestöd men upplevet att bm har varit mer närvarande o mer lyhörda de gånger jag fött utan honom, så helt okej o tom lite skönt :P

Vi ligger kvar på lilla bb i visby, jätteskönt o bara få vara m bebisen o bli lite uppassad innan hemgång.

Hur har ni det m namn?

Vi var så säkra på Alwilda men när hon kom ut så såg hon inte ut som en sån. :D Efter mycket funderingar så blir det fyraåringens favorit: Sonja <3

Kram från bb med sömnbrist, eftervärkar o onda bröstvårtor fast m världens sötaste sockerpudding på magen :)

Fint namn på en fin tjej! Vad skönt att ni fått vara kvar några dagar på BB och mysa tillsammans.

Håller med om att det är spännande att gå in här och läsa nu då det är så mkt bebbar på G.
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Jennys Bageri
    laetitia81 skrev 2017-12-09 10:27:11 följande:

Grattis till lillkillen! <3 jag tycker om när dom är lite mindre faktiskt. Känns som nyföddperioden blir lite längre då. :) lillan är min minsta hittills.

Tack så mycket,, jo så kan det nog vara.. har ju inget att jämföra med. Men det känns väldigt pyttelitet när dom är så här små. Så liten och tanig, inte en massa go hull direkt fast det kommer ju sen ändå. <3

Hur har ni det med namn, vad fick det bli??
    princess77 skrev 2017-12-09 10:56:51 följande:

Har precis pratat med förlossningen då jag märker att flytningarna har tilltagit och dom är färgade (som innan och efter mens). Hon lät bara glad och sa,kul då kanske vi ses om ett par dygn Herregud,nu blev jag nervös!

Har inga värkar än men trycket nedåt är rejält och ryggvärken har tilltagit. Det ser lovande ut för BF på Lucia i allafall!

Låter exakt som för mig innan det satte igång. Härligt!!

Hur har ni det m namn?

Vad mysigt ni verkar ha, det precis som det ska vara.. Lite småkrämpor men en massa gos!! Och Sonja blir ju jätte fint, ibland får man tänka om helt enkelt!

Min fyraåring trodde ju på en lillasyster och hon skulle heta Lillie enligt henne. Det blidde inte riktigt som hon hade önskat, hehe.. och namn verkar dom diskutera där hemma. Pappan till barnen hjärntvättar nog hela högen för fullt, men vad dom inte vet är att den här gången är det jag som bestämmer. ; )
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-12-09 10:56:51 följande:

Spännande :) O massa grattis <3
    Treasures skrev 2017-12-09 11:04:21 följande:

Grattis på födelsedagen och va spännande att det verkar vara på gång för dig med nu.Fint namn på en fin tjej! Vad skönt att ni fått vara kvar några dagar på BB och mysa tillsammans.

Håller med om att det är spännande att gå in här och läsa nu då det är så mkt bebbar på G.

Tack :) Ja lyx att kunna vara kvar o vila ut lite.
    Jennys Bageri skrev 2017-12-09 11:41:08 följande:

Tack så mycket,, jo så kan det nog vara.. har ju inget att jämföra med. Men det känns väldigt pyttelitet när dom är så här små. Så liten och tanig, inte en massa go hull direkt fast det kommer ju sen ändå. <3

Hur har ni det med namn, vad fick det bli??Låter exakt som för mig innan det satte igång. Härligt!!Vad mysigt ni verkar ha, det precis som det ska vara.. Lite småkrämpor men en massa gos!! Och Sonja blir ju jätte fint, ibland får man tänka om helt enkelt!

Min fyraåring trodde ju på en lillasyster och hon skulle heta Lillie enligt henne. Det blidde inte riktigt som hon hade önskat, hehe.. och namn verkar dom diskutera där hemma. Pappan till barnen hjärntvättar nog hela högen för fullt, men vad dom inte vet är att den här gången är det jag som bestämmer. ; )

Ha ha, det är bra :)
  • laetitia81
    Jennys Bageri skrev 2017-12-09 11:41:08 följande:

Hur har ni det med namn, vad fick det bli??

Vi har inte bestämt.. och jag är den som bestämmer förstanamn denna gången. Jag har hela tiden tänkt att hon ska heta Vivienne eller Vivan men jag känner att jag är så trött och mosig i huvudet så jag kan inte bestämma nånting just nu. Haha kanske blir något helt annat. :)

Jo min lilla är himla tanig också och jag har ju en 4 kilos att jämföra med, ett kilo är stor skillnad på en nyfödd. :) hur lång var killen?
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL