• Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Nykär15
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 16:04:03 följande:

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Åhh stort grattis!!! En sån liten kille <3
  • Fritjof

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Grattis till sonen! Vad härligt det låter <3

Idag är min bf och i fm var jag hos bm bebisen ligger fortfarande ganska högt och med rörligt huvud, ska dit nösta fredag igen om inget hänt då så får hon preliminär boka in mig för igångsättning som blir precis den 23!

Hoppas inte det blir så! :/
  • mrshudson75

Massa grattis till killen :)

Så skönt att allt gick bra. Jag känner mig också så mycket bättre i kroppen denna gång vilket är skönt så man kan fokusera på bebisen o det mysiga <3
  • Treasures

Stort grattis! Skönt att höra att det gick bra trots att du va själv, jag skulle inte vilja gå igenom det utan min man men då är det ju bara nr 3 för oss och vi har gott om barnvakter runt om oss.
    Jsv17 skrev 2017-12-08 16:34:17 följande:

Jag köpte en ananas igår, men har inte hunnit äta den men kanske ska äta lite så det håller igång Håller tummarna för att annansen gjorde susen för dig, här är det fortsatta värkar i 8-10 minuters intervall ca som håller i sig även om jag ligger ner så nåt pysslar kroppen med iaf, sen får vi se hur lång tid det tar, jag hoppas på bebis innan helgen är slut men det får vi se

Nog borde du få bebis innan helgen är slut, verkar ju gå framåt sakta men säkert.
    Mia86a skrev 2017-12-08 12:53:27 följande:

Spännande! Jag håller tummarna för att det blir bebis för dig nu!

Själv har jag idag ätit en hel ananas för 1,5 timme sen, läste att det skulle sätta igång förlossningen, men inga känningar än.

Åt en ananas i tisdags utan resultat, köpte en till idag som jag tänkte mumsa på till Idol. Testade ananas med första barnet med men då hade jag passerat BF och dagen efter började jag få värkar. Sen kan det ju säkert ha blivit så ändå men har lite hopp till ananasen iaf.
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Mia86a
    Treasures skrev 2017-12-08 18:19:04 följande:

Åt en ananas i tisdags utan resultat, köpte en till idag som jag tänkte mumsa på till Idol. Testade ananas med första barnet med men då hade jag passerat BF och dagen efter började jag få värkar. Sen kan det ju säkert ha blivit så ändå men har lite hopp till ananasen iaf.

Haha ja vi får se. Jag har ju gått över tiden 10 dagar nu så börjar känna mig lite desperat. :) Har inga känningar än, men skulle sååå gärna få vår bebis nu i helgen. Enligt mina beräkningar, utifrån senaste mens, var BF redan 17 november då trodde absolut inte jag skulle gå över datumet som fastställdes vid RUL (28 nov) men det är så lite man vet...
  • belletristik

å vad kul att höra att det gick så bra och välkommen till världen, till den lille :) 
    Jsv17 skrev 2017-12-08 16:34:17 följande:
    Jag köpte en ananas igår, men har inte hunnit äta den men kanske ska äta lite så det håller igång Håller tummarna för att annansen gjorde susen för dig, här är det fortsatta värkar i 8-10 minuters intervall ca som håller i sig även om jag ligger ner så nåt pysslar kroppen med iaf, sen får vi se hur lång tid det tar, jag hoppas på bebis innan helgen är slut men det får vi se
    spännande! jag har också hopp om bebis innan helgen är slut. igår hade jag värkar var 5-10 min hela dagen nästan. riktigt onda på kvällen som fick tårarna att rinna, kände mig jättekonstig när jag gick på toa och fick frossa. bäddade ner mig och det lugnade sig efter ett par timmar. vaknade kl 6 imorse med värkar i 6-8 minuters intervaller i ett par timmar och sen avtog det igen! efter det har det varit lugnt hela dagen mer eller mindre :) sammandragningar, men inte särskilt onda som imorse och igår!! nångång nästa vecka måste han komma senast iaf ;) köpte ananasjuice idag :D

• Nykär15
    Mia86a skrev 2017-12-08 19:41:35 följande:

Haha ja vi får se. Jag har ju gått över tiden 10 dagar nu så börjar känna mig lite desperat. :) Har inga känningar än, men skulle sååå gärna få vår bebis nu i helgen. Enligt mina beräkningar, utifrån senaste mens, var BF redan 17 november då trodde absolut inte jag skulle gå över datumet som fastställdes vid RUL (28 nov) men det är så lite man vet...

Är du inte stressad att gå över så långt när er BF inte stämmer med din uträkning? Med tanke på överburenhet, har de extra koll med tillväxt-ul?

Min första fick jag med BF 10 dgr senare än min uträkning och jag var livrädd, då fick man även gå över 3 veckor här vilket hade gjort att hon låg över en månad över tid om det inte hade satt igång.

Nu blev det inte så, det startade på den BF jag hade räknat ut, men det kändes olustigt innan jag visste det.

Är på BF idag och nu hoppas jag på Lucia, är dagen jag räknade fram så det hade ju vart mysigt.
  • princess77

Vacknar upp på min födelsedag men ryggont,mensvärk och röd/bruna slemmiga flytningar (förlåt för infon) slemproppen??

Undrar om jag får dela min födelsdag framöver

Hoppas att detta betyder att hon är på väg men att hon väntar ett dygn till!

• mrshudson75

Det är ju så roligt att gå in här, känns som ni alla är på g nu :)

Vi födde också utan pappa, när han varit med så har han ju varit ett jättestöd men upplevet att bm har varit mer närvarande o mer lyhörda de gånger jag fött utan honom, så helt okej o tom lite skönt :P

Vi ligger kvar på lilla bb i visby, jätteskönt o bara få vara m bebisen o bli lite uppassad innan hemgång.

Hur har ni det m namn?

Vi var så säkra på Alwilda men när hon kom ut så såg hon inte ut som en sån. :D Efter mycket funderingar så blir det fyraåringens favorit: Sonja <3

Så en liten Sonja Alwilda Maria får det bli :)

Kram från bb med sömnbrist, eftervärkar o onda bröstvårtor fast m världens sötaste sockerpudding på magen :)

• princess77

Hon ser verkligen ut som en Sonja <3 Blir perfekt! Njut så mycket som bara möjligt! Jag hoppas att jag ligger där själv om några dygn

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL