Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Nu har jag äntligen jobbat min sista dag också 13 dagar till BF men efter helgen är hon välkommen när som helst!
Nu har jag äntligen jobbat min sista dag också 13 dagar till BF men efter helgen är hon välkommen när som helst!
Klockan 9.30 var vi inne på östra och 11.30 föddes hon.. i vidöppet läge som jag misstänkt att hon ligger i. För att vara min minsta på bara 3000 gram och 48 lång så var det fruktansvärt jobbigt att krysta ut henne. Man kan ju undra om vi ens hunnit in om hon legat i framstupa kronbjudning som de andra. Men jag mår jättebra nu och hon mår bra, och jag är då glad att hon kom redan nu så det inte blev några komplikationer. <3
Jag har packat två ombyten till bebis. 2 bodys,2 byxor,två par strumpor och två tunna mössor. Plus åkpåse,varm mössa och tunna vantar för hemfärden. Till bilbarnstolen har jag en Klippans yllefilt att täcka bebis med om det är kallt. Vi har allt mellan -1 till minus 10 just nu.
Nej januaribebis blir det inte hör i allafall
Min skräck är att det blir julbebis
Vi är beräknade den 13 och får gå 14 dagar över tiden så senast den 27 blir det bebis här.
Hoppas verkligen inte jag behöver gå över tiden!
Vill föda barn nu!!
Nej egentligen spelar det ingen som helst till när bebis kommer. Skulle det bli så får det bli det. Huvudsaken är att barnet är friskt och mår bra och att förlossningen går bra. Min egen gissning har alltid varit 11 dec. Det var det första datumet jag själv räknade ut Håller tummarna för det!
Idag är första dagen hemma som föräldraledig,känns skönt men konstigt att vara hemma
Grattis till ännu en bebis i tråden! Härligt att allt gick bra
Jag undrar om inte bebisen är på väg snart. Från ingenstans har magen sjunkit rejält och mina fötter och vader svullnat upp så mycket att jag har svårt att gå. Hoppas att det betyder att det kommer en bebis dom närmaste dagarna annars kommer jag vara soffliggades
Trevlig första advent allihop!
12 dagar över tiden här :(
Börjar tro att det inte kommer ngn bebis.
Testat att vila, gå raska promenader, hänga upp gardiner, färdknäpp, akupressur, brutal hinnsvepning. Sammandragningar hela tiden, öppen dryga 2 cm i onsdags, men ingen bebis kommer ju :P
Är ju van att gå över tiden men nu räcker det tycker jag. Pendlar mellan att känna mig ganska ogravid o pigg o vara tröttast i världen. :( :D
Gnäll gnäll o kram på er
Har precis varit och tittat på supermånen,så mäktig! Hoppas att kroppen sög åt sig lite månenergi och får lust att föda barn inatt.
BB väska och allt annat är klart här hemma och nu skall jag sätta mig med tens apparaten och försöka komma ihåg hur den funkade
Vet att jag använde den ända fram tills jag var 7-8 Cm öppen förra gången och att den verkligen hjälpte.
Tillbaka från BM Bebisen är fixerad och ligger låångt ner. Magmåttet uppe i 37 och jag har gått upp 4! Kg på 10 dagar. Benen ser ut som stockar så jag är inte förvånad. Förhoppningvis var det sista besöket 9 dagar kvar till BF!!