Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nånting jag hoppas på att få göra denna gången är att bada på förlossningen! Förra gången hade vattnet redan gått och då får man inte bada pga infektionsrisken.

Jag kommer ihåg att jag stod länge i duschen hemma innan vi åkte in och det gjorde så gott.

Sen vill jag försöka gå och stå mer än sist för att hjälpa bebisen neråt. Så spännade tjejer att vi har kommit så långt nu att vi pratar förlossning! Det är nära nu!

• princess77

Hahaha jag undrade var nedmonterade betydde

Jag var också 8 Cm öppen när vi kom in men sen la dom mig i sängen och allt stannade av. Eftersom jag hade så ont kom jag aldrig upp igen så denna gången är planen att inte lägga sig ner fören jag måste

• princess77
    mrshudson75 skrev 2017-10-08 09:46:04 följande:

Här ligger jag på förlossningen. Vaknade som vanligt, kissade o det är brunt levrat blod på pappret, höll på o smälla av. Inga rörelser i magen heller trots att jag buffade ordentligt på henne.

Ringde fl o de ville ju ha in mig bums.

Nu har de gjort ctg o allt fint, bebis vaknade förstås o nu full fart. :)

Ligger o väntar på att de ska kolla tappen. Känner mig lite löjlig men gud så rädd jag blev! :(

Fy va läskigt! Klart att du inte skall känna dig löjlig! Bra att du ringde och åkte in. Tycker att det är jätteläskigt när man inte känner buffar som vanligt och det är bra att man åker in och kollar. Hoppas att allt är ok och att ni får åka hem i eftermiddagen igen! Kram
  • princess77

Skönt att ni mår bra i allafall! Hoppas att hon hinner vända sig,hon har ju några veckor på sig.

Annars gör dom väl ett vändningsförsök innan dom skickar er någon annanstans?

• princess77

Åh imorgon skall jag på glukosbelastning

Så äckligt men jag hoppas att det går bra.

Är fortfarande illamående av och till så att dricka ett pintglas med sött klister är ingen höjdare..

• princess77

Glukosbelastningen gick bra En flaska med sötsliskig apelsinsaft fick jag och sen fick jag vila i en timma. Bra värden på 6,7 tror jag.

Hjärtljuden låg på 122 idag,morgontrött tjej som busar rejält och också har satt sig i säte!! Hoppas att hon vänder på sig frivilligt snart igen.

• princess77

Har inte packat än men har börjat lägga fram det som skall med. Än så länge gosig filt till bebis,2 ombyten stl 50,kläder till mig.

• princess77
    Estor skrev 2017-10-14 03:12:06 följande:

Det har varit lugnare med mensvärken och blödningen sen ca 14 i går em. Hoppas de är ett gott tecken. Får inte lämna sängen utöver toabesök..

Är nu på förvård avd ist för FL där jag sov en natt samt fick spruta för att stanna av samt för att mogna bebisens lungor. Bebisen mår bra så "felet" är nog på mig, Men känna ändå bra att skulle bebis komma tidigare så är de nog en ganska pigg bebis (hoppas jag)

Oj vilka saker som har hänt i tråden! Håller tummarna att bebisen vill stanna i ett par veckor till även om det tråkigt att vara sängliggande.

Bebisen som sitter i säte gör att jag är väldigt andfådd och lätt blir illamående.

Igår råkade jag dock ut för nått ännu läskigare.

Helt plötsligt fick jag synbortfall,det varade bara ca 30 min men jag hann bli riktigt rädd.

Såg som små kristaller i hörnet av ögat och kände mig samtidigt illamående och fick huvudvärk. Fick order om att åka in till förlossningen om det kom fler gånger pga eventuell havandeskapsförgiftning. Idag mår jag dock bra än så länge.

Börjar känns mig rätt färdig men jobbet nu,undrar om jag orkar stressa vidare i 6 veckor till......
  • princess77

Jag jobbar på en affärsresebyrå och ja det börjar kännas i kroppen av all press och stress. Får också sammandragningar flera gånger om dagen men enligt barnmorskan är det ingen fara så länge dom inte kommer ofta eller gör ont.

Skall spendera helgen i sängen och bara ta det lugnt och hoppas att det inte händer igen.

• princess77

Vi är beräknade till 13 december men en fullmåne födsel den 3 dec låter bra

Jag fyller år den 9 dec så jag hoppas bara att hon hoppar över det datumet.

Inte kul att behöva dela födelsedag med mamma resten av livet

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL