Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nån mer än jag som har ont i ligamenten? Precis under bysten gör det galet ont,gärna på natten när man skall försöka sova.

Dessutom har mina anklar svullnat upp rejält. Man känner verkligen trycket neråt nu

Längtar med skräckblandad förtjusning..

• princess77

Jag går in i vecka 38 imorgon och har med lite tur bara 20 dagar kvar! Sonen kom på BF så jag hoppas på samma tur igen!

• princess77

Har precis varit hos BM för extra kontroll eftersom lillan har legat i säte så länge. Nu ligger hon med huvudet ner och låångt ner enligt BM Hon är startklar! Herregud,detta är så spännande. Snart är vi i mål tjejer! Tänk att vi har varit gravid i snart 9 långa månader.

• princess77

Jag dricker hallonblads te sen 10 dagar tillbaka. Har ingen aning om det egentligen hjälper en jag drack det med sonen också och han kom på BF och förlossningen och läkningen gick bra.

Tänker att det inte kan skada och prova igen

Om inte annat så tycker jag att det är gott!

• princess77
    Maryam1993 skrev 2017-11-24 20:28:56 följande:

Nu hände det som inte fick hända :(:(:(

Jag har tidigare berättat att jag är rädd för förlossningen. Var hos barnmorskan idag hon sa att läkaren på sjukhuset hade sagt att nu är det försent med planerat kejsarsnitt. Vadå försent?? jag har BF 12/12 jag blir ju bara mer rädd nu vill jag inte ens föda längre :( :(

Vad ska jag göra???

Men har du pratat med BM om detta innan? Har du inte fått prata med någon under graviditeten? Dom brukar inte bara boka in kejsarsnitt utan att man tex har fått gå på aurorsamtal innan och prata om sin rädsla. Är det första barnet?
  • princess77

BB väskan är packad och klar. Skall bara lägga i lite saker för mannen ifall han får sova över.

Jobbar mån-Tors och sen går jag på föräldraledighet! Har mycket förvärkar nu,säkert 10-15 stycken om dagen och både ryggmärken och mensvärken har börjar komma. Förhoppningsvis bara 18 dagar kvar nu!

• princess77
    KajsaStina123 skrev 2017-11-26 08:25:18 följande:

Måste fråga om hallonbladste, är det vanligt hallonte som man kan köpa på mataffären? El är det ngt special som måste beställas? Har c 14 dagar kvar t bf och det får ju gärna hända grejer nu !

Jag dricker samma hallonbladste som när jag väntade sonen ( som kom på BF ). Jag köper teet på Life.
  • princess77
    SaraW8305 skrev 2017-11-27 19:05:35 följande:

8.20 i morse kom vår tös... 3500 gr å 50 cm lång.. Vi mår toppen å snittet känns minimalt.. Dock ä hungern bottenlös :)

Stort grattis till flickan

Skönt att höra att allt har gått bra!

Vill också föda barn nu....bara 16 dagar kvar med lite tur!
  • princess77
    KajsaStina123 skrev 2017-11-29 09:22:39 följande:

Måste fråga om det är någon av er som vaccinerat sig mot influensan? Har inte haft en tanke på det och fick igår rådet att göra det, inte av bm dock. Blir fundersam på hur man ska tänka....Känns lite läskigt att göra det, samtidigt som man inte vill riskera att bli sjuk o smitta liten sen.

Jag vaccinerade mig för 2 veckor sedan. Har aldrig gjort det innan men föda barn och vara sjuk i influensan är ingen bra kombination. Skönt att veta att man slipper få det när man är hemma med en liten också. Dessutom får bebisen lite antikroppar via dig. Det är ett väl prövat vaccin och det skall inte finnas några biverkningar.
  • princess77

Oj vilken aktion det har blivit i tråden idag Verkar som det är minst 2 bebisar som kommer den 30 nov. Spännande,lycka till tjejer! Längtar som en tok här men har 13 dagar kvar så det kan dröja lite

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL