Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Jag dricker också kaffe!Dom första 3 månaderna mådde jag illa och kunde inte alls dricka det men bu dricker jag oftast 2 koppar om dagen ungefär.
Jag dricker också kaffe!Dom första 3 månaderna mådde jag illa och kunde inte alls dricka det men bu dricker jag oftast 2 koppar om dagen ungefär.
Äsch,att folk alltid måste ha åsikter om saker som inte rör dom.. Det är det bästa med att ha gjort detta innan,denna gången kommer jag att följa min magkänsla och inte följa alla 1000 råd man får.
På tal om annat,fyndade ett jättefint nyfödd kit med heldräkt,mössa och tossor idag på Livly.se för 50%. Nu har jag dom första kläderna klara <3
Jag drack inte kaffe innan jag blev gravid med första barnet utan började under den graviditeten. Förra året, som slutade i tidigt MA, och under denna graviditet har jag tappat sugen på kaffe men dricker ändå en kopp varje morgon. Beroende.. Folk har alltid åsikter. Om allt. Apropå kläder; satsar ni på strl 50 eller 56? Ekonomiskt är det kanske "onödigt" med strl 50.. men man vill ju så gärna ha något fint första plagg som sitter perfekt! Haha.. eller kan strl 50 vara för litet?! I-landsproblem..
Jag har köpt en varm åkpåse till vagnen och sedan en windfleece overall från Pop. Då bör det räcka med vanliga kläder under när bebisen ligger i vagnen.
Overallen är i storlek 56 så att den räcker dec-jan i allafall.
Ville köpa några söta pyjamaser idag men vet inte om jag skall satsa på 50 eller 56?
Sonen vägde 3500 g när gan kom och han hade 50 de första veckorna. Denna gången är det en liten tjej i magen. Brukar dom vara mindre?
Jag har köpt Pops windfleece overall där man kan vika över händer och fötter och sedan en varm åkpåse. Har köpt stl 56 och tänker också att den bör räcka 2-3 mån och sen kanske ytterligare en månad om man har varma sockar och vantar när den är för kort för att kunna vika över.
Vi har oftast bara riktigt kallt mellan jan-feb så det bör räcka.
Sen fyndade jag en gammelrosa Newbie finstickad overall att ha till våren på en lokal köp och sälj tråd
Jag tycker att det är så häftigt att vi redan har kommit så långt tjejer Jag skall till barnmorskan i vecka 26,den 7/9 och jag kom ihåg när jag fick tiden i typ vecka 10 och tyckte det var så långt bort..... nu är det kortare tid kvar till förlossningen
Längtar till december nu!!
Jag jobbar också på kontor,eller rättare sagt på en affärs resebyrå. Vi har väldigt mycket att göra sep-nov så jag har redan sagt att jag jobbar fram till den 30 nov.
Är beräknad till 13 dec och tänkte ta ut en vecka semester i dec.
När jag väntade sonen gick jag hem 12 dagar innan och han kom på BF så det känns lagom.
Hoppas att lillasyster håller tiden också.
Hur mycket känner ni era bebisar?
Måste ha en lugn tjej i magen,så lugn att jag blir nervös..
Känner henna varje dag men det är ställen hårda sparkar utan snarare små buffar på olika ställen och allmänt knölande när hon byter plats.
Pappan har bara lyckats känna 2-3 gånger..
Oj va jag stavar illa idag. Hoppas att ni förstår!