Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Eller så kan man se det positiv :) Vi december barn får allt det roliga på en gång. Det blir en massa paket och presenter i dec :)

Vilket datum man fyller år på är ett I-landsproblem. Detta syskon är så efterlängtad så struntar fullkomligt i om han eller hon dyker upp den 13 dec som beräknad eller vid Kalle den 24 dec :)

• princess77
    vasg skrev 2017-07-04 15:55:28 följande:

Jag tror att jag kan ha känt bebisen precis! Känns väldigt tidigt (16+0) men det var verkligen ingen känsla jag känt förut och jag hajade verkligen till! <3

Mysigt! Jag har känt bebisen av och till sen vecka 15. Känns som ett litet fladder och ibland som ett tydligt per till vänster under naveln :)

Nu är jag i vecka 17 (16+5) och känner nått litet nästan varje dag. Så mysigt!!!
  • princess77
    vasg skrev 2017-07-04 16:14:12 följande:

Men åh! Är det första barnet för dig med? Blev så chockad för man hör ju att det brukar ta så mycket längre tid för förstföderskor.. Men jag hajade verkligen till och jag har aldrig känt något liknande förut!

Nej jag väntar andra barnet :) Har en son på 6 år. Med honom kände jag första fladdret i vecka 17.
  • princess77
    Cutiemommy skrev 2017-07-04 22:48:19 följande:

Någon som vet vad som händer efter RUL? får man något mer ultraljud eller är det endast rul?

Har du en normal graviditet får du inga fler UL.

Jag får ett tillväxt UL i vecka 32 pga bla problem med sköldkörteln.
  • princess77

Jag tror att mitt extra UL kan bero på åldern också.

Fick inget extra när jag väntade sonen men nu är jag 6 år äldre ;) Är 39, hinner fylla 40 innan bebisen kommer. Om den inte kommer en vecka för tidigt.

• princess77

Jag la ut en sökning på den lokala FB loppisen och fick en hel kasse mamma jeans för 50:-. 5 par jeans varav ett par var helg nya!

Måste vara veckans fynd!

• princess77

Är i 17+5 idag och har RUL om 7 dagar,jättenervös och vill bara veta att allt är bra med bebisen nu.

Känner fosterrörelser nästan varje dag nu även om dom är som lätta puffar. Igår fick jag dock tre rejäla buffar som jag kände med handen.

Ropade på mannen för att han skulle hinna känna men då slutade giventvis bebis att sparka :)

• princess77
    _Lini skrev 2017-07-11 17:47:29 följande:

Var på uppföljnings rul idag eftersom bm gissade läppspalt i fredags.

Blev väldigt bra omhändertagna av både bm och läkare med både 2d och 3d ultraljud som tog sig tid att gå igenom. Fanns ingen antydan till LKG idag och för att vara extra säkra får vi ett extra ultraljud i v25. :)

Vi ha härligt med bra omhändertagande och positiva besked. Bra att dom följer upp!
  • princess77

Vecka 19 idag och jag har också vågat mig på ett litet set stl 50 på Pops rea :)

Har RUL på tisdag och håller tummarna att allt ser bra.

Känner bebisen varje kväll och mår annars väldigt bra nu. Lite extra trött och hungrig bara.

• princess77
    Jsv17 skrev 2017-07-17 13:58:49 följande:

Rul idag, och vi ska få en perfekt liten pojke! Allt såg jättebra ut och nytt bf är 7:e December (vilket jag sagt enligt ägglossning hela tiden så jag har haft rätt)

Världens lyckligaste är jag idag!

Underbart!! Villa härliga nyheter! Grattis :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL