Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

pollis skrev 2017-06-12 21:43:36 följande:

Imorgon ska vi på första ultraljudet, är då i v 12+2. Är så sjukt nervös, känns som det kommer va nåt som är fel. Är det nån annan som känt såhär utan uppenbar anledning?

Känner

Så varje dag! Fast jag har sett bebisen i vecka 8 och sedan på kub i vecka 12. Nu har det gått två veckor och jag är livrädd att den inte lever och mår bra. Längtar så till man känner bebisen på riktigt! Då brukar jag bli lugnare.

Håller tummarna att allt ser va ut imorgon för er <3
  • princess77

Härligt att allt såg bra ut men jag håller med de andra att det låter jättekonstigt att du bara fick välja mellan UL vecka 12 eller i vecka 18???

Man kan aldrig kontrollera att bebisen är frisk eller växer som den skall i vecka 12?

Vart bor du?

• princess77
    vasg skrev 2017-06-14 21:14:36 följande:

Har tänkt på dig så mycket hela dagen, precis som Nykär15. Hoppas allt är okej<3

Samma här,har tänkt på dig hela dagen! Hoppas så att allt har gått bra.

Min väninnna råkade ut för samma sak för 6 år sedan men allt gick bra och hon har en frisk 6 åring idag <3
  • princess77
    Kaol86 skrev 2017-06-14 23:00:08 följande:

En av mina värsta dagar i mitt liv har just passerat. Även om jag nu är lycklig att allt gått bra och lilla pyret lever!! Men dagen har varit en hemsk upplevelse som jag inte skulle önska min värsta fiende. Efter nästan 2 timmar och försöka komma in i kön för telefontid med gynakuten slutade med att jag grinande ringde tillbaka 1177 och bönade om att få hjälp. De hänvisade då till min barnmorskemottagning. Sköterskan där var en ängel som sa att de klart du måste få hjälp och se vad som hänt! Jag ringer till dem åt dig. Jag har nog aldrig varit så tacksam i hela mitt liv. Sagt och gjort fixade hon en tid till mig. Så på eftermiddagen var de dags, jag kunde knappt stå upp när vi kom fram och jag bara grinade och huperventilerade om vartannat. Läkaren tog med mig till ett rum och försökte lunga mig innan de va dags att gå till undersökningsrummet. Jag grät och orkade inte titta på skärmen. Jag var så rädd. Men hon kollade så att allt "på mig" såg bra ut och sedan sa hon "där är bebisen och där är hjärtat och de slår så fint" "kolla!" Då grät jag ännu mer, men nu av glädje. Lilla pyret lever och allt såg normalt ut och blödningen hade slutat helt. Läkaren tror att jag fått en "mensblödning" och att de tydligen va vanligt denna period men kunde inte för mitt liv tro att de kunde vara sådana mängder. Men vi mår bra jag och Lilla pyret och i morgon får vi återvända och göra KUB, vilket känns jätte skönt och få se en gång till att allt gick bra! Tack för er som tagit er tid att skriva och tänkt på oss idag. Oerhört tacksam för de<3 kram!

Åh vilka underbara nyheter!!! Förstår att det måste ha varit fruktansvärt. Kram på dig och lilla pyret!
  • princess77

En liten målstolpe till idag :)

Går in i vecka 15 och är för första gången på länge inte illamående!!

Detta har dock byts ut mot rejäl växtvärk och ont i höfterna.

Med sonen fick jag foglossning och började använda bälte ungefär nu så det var väntat.

• princess77

Jag mår bra,läskigt bra! Har rejäl värk i livmodern och allt runt omkring men annars är jag pigg och illamåendet är som bortflyget.

Lite läskigt eftersom jag bara känner lite bubbel än så länge som jag är ganska säker är bebisen.

Försöker tänka att allt såg jättebra ut för 3 veckor sedan och lita på att allt fortfarande är bra. Längtar till UL som vi har den 18 juli, en hel månad kvar ;)

• princess77

Herregud! Är nån mer som jag just nu?

Jag är ett monster just nu,känner mig arg och ledsen för minsta lilla. Gråter av minsta motgång. Stackars sonen ryter jag bara åt. Försöker verkligen hålla humöret uppe men det är svårt.

• princess77

Sitter här och fantiserar och funderar på namn.

Tjejnamn har jag massor men inga killnamn...

Gillar klassiska gamla namn och jag vill gärna att namnet skall passa ihop med sonen som heter Albin.

Förslag på fina pojknamn,nån som har lust :)

Behöver inspiration!!

• princess77

Ja pojknamn är svårt! Favoriterna är nog just nu Oscar,Eric,Jakob eller Lucas.

Både Ludvig och Edward gillas men är tyvärr redan tagna av kusiner :)

På flicksidan har jag Emma,Ella,Sara,Ida,Tilda,Sigrid och Agnes.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL