Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

belletristik skrev 2017-09-18 05:58:29 följande:

jag känner av att andningen är tyngre och kortare.. efter att ha jobbat sista dagen på fredag och börjat flytta på söndag ska jag nog komma igång med lite andnings- o avslappningsövningar, typ yoga, känns behövligt.

jag fick första revbenssparken i lördags! förstår inte hur han nådde dit upp! jag satt iofs som en krum ostbåge i soffan när det hände

Va skönt med sista jobbdagen! Vet inte hur jag skall orka nästan 10 veckor till

Blir också andfådd av minsta lilla,nu börjar det till och med bli jobbigt att ta på sig skorna!
  • princess77

Igår var vi på Gekås Skulle bara köpa lite grann men det blev en massa babysaker i allafall. Så mycket fint! Nu längtar jag mer och mer för varje dag. Bebisen heter numera lilla E eftersom vi nästan har bestämt namn.

• princess77
    Jsv17 skrev 2017-09-19 18:36:38 följande:

Det gick hur bra som helst, jättefina flöden i moderkaka och hjärtat och allt såg toppen ut! Han ligger faktiskt på -7% just nu, vilket är inom normalkuvan, men absolut inte stor alltså Fortsätter han följa sin kurva så borde han ha en födelsevikt på runt 3200-3500g vilket är perfekt så jag är jätteglad

Härligt! Längtar till mitt om 3 veckor! Skall bli kul att se lilla E igen och jag hoppas att hon växer som hon ska. Magen ligger tydligen över kurvan
  • princess77

Jag har börjat få sammandragningar,kommer 2-3 gånger per dag. Gör inte alls ont utan magen blir bara stenhård.

Kan också ligga på rygg än så länge vilket jag gärna gör för då känner jag bebisen mest.

Sover gör jag mest på sidan med täcket imellan mig och sängen Längtar till vårat Tul den 10 oktober!

• princess77
    Ebbalisa skrev 2017-09-22 19:52:01 följande:

Jag har ju gått upp utöver själva graviditeten åxå.. kanske trycker det på mer då...ser ingen annan rimlig förklaring annars om det verkar vara tidigt i graviditeten (v28 strax 29) :( hur sjutton lyckas ni andra som är så smala å fina att hålla er vikt? Jag ser ju ut (å känner mig) som en stor flodhäst.

Åh känn inte så! Alla är vi olika med olika förutsättningar. Du är gravid och ska gå upp i vikt. Jag vet inte varför jag har "turen" att bara ha gått upp 6 kg än så länge.

Jag äter son vanligt,kanske lite mer och jag håller mig gärna borta från socker eftersom det triggar både migrän och illamående.

Min enda craving än så länge är bubbelvatten typ Loka citron och liknade.

Min bästa kompis har samma kropp som mig men gick ändå upp 25 kg med båda sina barn. Mycket var vatten och ett år efter hade hon ammat och promenerat bort det mesta.

Jag tror du är jättefin precis som du är <3
  • princess77

Jag har klarat mig från förkylningar hela graviditeten än så länge. Dricker hemmagjord juice varje morgon. Använder allt möjligt i som tex apelsin,citron,mango,spenat,passionsfrukt M.m. Försöker boosta immunförsvaret så mycket som möjligt innan hösten.

Däremot måste jag tyvärr äta alvedon nån gång i veckan eftersom jag har fått jätteproblem med huvudvärk :(

Försöker ta Max en tablett i veckan,annars försöker jag sova bort värken..

• princess77
    KajsaStina123 skrev 2017-09-24 06:56:22 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här, vi har en liten som är beräknad till 11 december. Så är i v 29 nu då.

När är ni andra beräknade?

Detta blir vårt 3.e barn och är så efterlängtat. Har en 9 åring och en 7 åring också. Så det känns som om det är på gränsen till en sladdis !

Välkommen! Är beräknad till 13 dec och är också i vecka 29.

Har en 6,5 åring hemma så detta är också en efterlängtad sladdis
  • princess77

Har äntligen fått mitt moderskapsintyg men till vilken adress på försäkringskassan skickar jag det?

• princess77
    Treasures skrev 2017-09-28 20:01:11 följande:

Försäkringskassans Inläsningscentral

839 88 Östersund

Tack snälla! Hittade samma på försäkringskassans sida

Wow,moderskapsintyg,jag skall bli mamma igen! Så häftigt,nu är det inte långt kvar tjejer!

Dom första bebisarna i tråden bör väl duka upp om 7-8 veckor!
  • princess77
    belletristik skrev 2017-09-29 06:21:48 följande:

börjar noja lite över vad som egentligen är viktigast att införskaffa/ha klart innan babyns ankomst. nu kan det ju som sagt börja dyka ut lite bebisar inom kort...

jag är mitt uppe i ostrukturerat flyttkaos och funderar på vad som är viktigast att ta itu med och i vilken ordning.

vad säger ni med erfarenhet?

vad skulle vara väldigt jobbigt att vara utan de första dagarna?

Se till att du har din BB väska packad, sen måste ni ha ett babyskydd om ni hade tänkt att åka bil.

Några ombyten till bebisen och någon mysig filt för bebisen när den sover.Ett paket eller två med minsta blöjorna.

Lite färdiga matlådor i frysen för en trött mamma och pappa dom första dagarna.

Egentligen behöver ni inte så mycket men å andra sidan,ju mer ni har klart desto bättre för man är inte så shoppingsugen med en nyfödd.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL